Hallo dames, Ons zoontje heeft sinds gisterenmiddag ineens 39.5 graden koorts. Hij is 's middags in een lauw warm zwembadje buiten geweest en is daarna gaan slapen. Toen hij wakker werd voelde hij erg warm aan, temp gemeten en dus 39.5c. Huisartsenpost gebeld en we moesten langs komen, daar werden alleen zijn oortjes gechecked en toen werden we weer naar huis gestuurd. Hij is op zich redelijk vrolijk en drinkt goed. We hebben zelf ook geen idee waar de koorts vandaan komt. Vanochtend was het 38.5c, hij ligt nu te slapen. Iemand ervaring met koorts zonder duidelijke oorzaak? We hebben vandaag ook nog 2 kinderverjaardagen, hoop dat hij dat trekt. Nog tips om de koorts te verlagen?
Koorts hoort er nou eenmaal bij met kinderen. Verlagen evt met paracetamol. Hoogte van de temp alleen zegt niks. Het gaat om totaalplaatje. Drinkt ie nog goed, nog plasluiers, niet suf (suf is niet hangerig, maar echt dat je geen contact meer kan maken). Als ie nog vrolijk is, goed drinkt en nergens pijn aangeeft, zou ik me geen zorgen maken, en ik persoonlijk zou dan niet eens paracetamol geven. Sterkte voor m!
Eens met bovenstaande. Hou het in de gaten. Zolang hij zelf geen of weinig last lijkt te hebben: niets doen. Beetje koel houden.
Ik snap dat het erbij hoort.. en dat het zeker niet de laatste keer zal zijn Vond 39.5c alleen behoorlijk hoog zonder duidelijke oorzaak. Wist niet dat ze ook gewoon koorts konden hebben zonder ziek zijn of een ontsteking oid. Drinken gaat er goed in en hij slaapt veel. Hopelijk zakt het snel weer. Bedankt voor de reacties.
Uh nou ja, mijn zoontje heeft al wel een paar keer ineens hoge koorts gehad zonder duidelijke oorzaak. Vorige week nog liep het zo op naar 40.1! Ik moest 3 dagen afwachten van huisarts en anders komen. Daarvoor ook al twee keer geweest dat ik dacht dat het oortjes waren maar dat was het één keer wel en één keer niet. Ik vind het heel vaak zonder oorzaak moet ik zeggen....
Koorts wil niet altijd iets zeggen. Daarnaast wil geen koorts ook niet altijd iets zeggen . Ik ben al te vaak naar de huisarts geweest, maar liever te vaak dan te weinig. Met koorts, zonder koorts. Slaapt de kleine wel goed? Want nachtelijke onrust geeft hoer aan dat hij last van zijn oortjes heeft. Binnen kan hij dan overdag heel erg vrolijk zijn, maar een zuchtje wind is teveel. Normaliter 3 dagen aankijken, maar voelt het niet goed gewoon de hap bellen
Bedankt. Ik wist dus niet dat ze vaak zonder oorzaak koorts kunnen hebben Eerste kindje. Hij slaapt gelukkig wel goed. Wou vandaag alleen niet veel melk drinken dus dat proberen we nu in beetjes te geven. Water en fruit gaan er gelukkig wel in. Ik ga het de komende dagen verder in de gaten houden en als het blijft of erger wordt de huisarts bellen.
Lastig he met deze leeftijd je weet niet altijd wat de oorzaak van koorts is. 39.5 is wel hoog maar valt op zich nog mee kan best zijn dat er wat aan het broeden is. Waar ik aan denk zijn tandjes die kunnen ook echt koorts geven en ( oorontstekingen. ) En ik zou wel een paracetamol geven. Waarom? nou ja je weet nooit of het wel of geen pijn heeft. voorzorgsmaatregel. Maar de meningen lopen uit een. Van wel of niet ik neig altijd van wel. En je mag je best zorgen maken hoor ( doen we allemaal als ze ziek zijn)
Mijn mannetje had donderdag en vrijdsg ook koorts. Er leek verder weinig aan de hand. Tandjes dacht/denk ik. Maar vandaag was er een professor op tv, die vertelde dat als het zo warm is en kinderen niet genoeg vocht binnen krijgen (wat ook bijna niet te doen is met deze hitte), ze hun warmte niet kwijt kunnen en dan koorts krijgen. Misschien was dit bij jouw mannetje ook het geval. Bij mij was het ook zo dat hij sochtends geen koorts had en dat het in de loop van de dag, hoe warmer het werd, opliep.
Hier kleine man vorig weekend ook ineens hoge koorts. Het begon vrijdagochtend toen ik hem uit bed haalde (39,0 en liep op naar rond de 40,0) en was zondagavond in 1 keer weer over. Hij was er niet echt ziek van, sliep alleen heeel erg veel en het lontje was wat korter. Maandagavond romp en nek onder de rode vlekjes. Bleek dus dat hij de zesde ziekte heeft gehad. Woensdag waren de vlekjes weer weg. Oudste heeft rond het jaar ook de zesde ziekte gehad.
Penseel, ja ik dacht zelf ook aan tandjes maar ik voel niks. Hij is wel fanatiek aan het bijten op alles en kwijlt wat meer. En ik heb hem inderdaad voor de afgelopen 2 nachten een zetpil gegeven. Hij werd aan het begin van de avond aldoor om de paar minuten wat huilerig wakker. Na de zetpil heeft ie de hele nacht doorgeslapen. Pluk14, ja dat klinkt best logisch. Hij heeft alleen 's ochtends ook al koorts. Vanochtend was het 38.4c. Gelukkig is de koorts bij jouw mannetje weer weg. Baby14, mijn zus begon ook al over de zesde ziekte. Als hij vandaag of morgen ineens onder de vlekjes zit dan weet ik dat het dat is geweest. Bedankt voor je ervaring. Vanochtend dus 38.4c dus nog steeds niet weg. We kijken het nog even aan. Bedankt voor jullie ervaringen en reacties.
Kinderen morgen niet langer dan 72 uur koorts hebben. Dus als het zaterdagmiddag begonnen is en dus morgenmiddag nog steeds zo is, dan wel afspraak maken bij huisarts. Hopelijk is het niet nodig!