vreemde, grappige, domme opmerkingen en vragen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wisteria, 13 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lyah

lyah Bekend lid

30 okt 2014
    513
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een leuk topic!
    Hier een paar van mij 😊

Een mannelijke collega vroeg voor de grap of het kindje echt in mijn buik zat en niet in mijn borsten (ben van een cup c naar F gegaan)

Nig een opmerking over mijn borsten van een goede vriend. 'Je weet tenminste dat he genoeg melk gaat hebben' hij dacht dat mijn borsten met 22 weken al vol zaten met melk.

Ook dat gebemoei met wat ik eet. Weet je dat zeker? Niet te veel koffie drinken hoor! Eet jij wel vis? Niet te veel snoepen hoor!
    Echt alles wat wel of niet mijn mond in gaat moet kennelijk gekeurd worden.

Ik ben bewust alleen mama en zwanger geworden via kid. Toen ik het nieuws bekend maakte op fb kreeg ik een bericht van een oud schoolvriendinnetje. Ik heb haar volgens mij 10 jaar niet gesproken. Heg enige wat er in het bericht stond was: 'van een one night stand?'

2. Tazzy79

Tazzy79 Actief lid

8 apr 2015
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik mijn zoontje van 2,5 vraag waar de baby is dan wijst hij eerst naar mijn buik en dan naar mijn borst en zegt hij 'nog een baby'. Ik krijg het er maar niet uit hahahaha

3. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.124
    5.044
    113
    Vrouw
    Wat een rare opmerking, Ilyah! Dat vraag je toch niet!

Hahaha, hier moest ik echt heel hard om lachen.

Bij mij weten nog weinig mensen van deze zwangerschap, maar bij de eerste zwangerschap (eindigde in een miskraam) vroeg een vriendin:"Ben je er blij mee?"

En toen een vriendin aankondigde zwanger te zijn van haar derde, reageerde haar nichtje met:"Nog 1???" Niet eens een felicitatie vooraf.

4. sanniesannie

30 nov 2014
    96
    7
    8
    NULL
    NULL
    Gelijk weer van Facebook verwijderd neem ik aan?!

5. SuusRH

SuusRH Actief lid

14 feb 2015
    113
    0
    16
    Oef lees hier allemaal opmerkingen over het eten, bij mij is het andersom iedereen bemoeit zich ineens met de hoeveelheid die ik eet, ik moet echt kleine beetjes verdeeld over de dag anders past het niet. Maar krijg steeds naar mn hoofd " eet je wel genoeg?Je moet nu wel voor 2 eten. " en stoppen me daarbij van alles toe of scheppen mn bord extra vol. Tuurlijk als jullie willen dat ik alles weer uitkots...

En inderdaad het ongevraagd aan je buik zitten en je hee dikke noemen.

6. Chantalleke

Chantalleke Bekend lid

6 feb 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
    ...dat er tussen mijn zoontje van 6 en deze zwangerschap wel érg veel tijd zit...ja hallo....we zijn al 3 jaar bezig. Denk na man....:cool:

7. bengelke

bengelke Bekend lid

21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    lyah, dat van die boezem is ook vervelend hé, ik had hier veel mensen die zeiden, je bent zwanger ik zie het aan je boezem. Ik ben van een E naar een G gegaan en die laatste maat zit nu ook al weer te krap... Heb er ook al veel commentaar over gekregen...

8. lyah

lyah Bekend lid

30 okt 2014
    513
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja Bengelke, heel vervelend! Ze voelen zo zwaar. Ik vind het nu wel heerlijk om te zwemmen want dan zijn ze even gewichtloos.
    Ik vind het ook opvallend hoeveel mannen er ongegeneerd naar mijn borsten kijken. Ik vind het een beetje vervelend maar moet er stiekem ook een beetje om lachen.

Sanniesannie, ik heb haar idd meteen verwijderd. Nadat ik haar goed duidelijk heb gemaakt dat ik haar opmerking niet kon waarderen

9. Loessje1987

Loessje1987 Bekend lid

16 jan 2015
    820
    168
    43
    Vrouw
    Ik werk in de thuiszorg en vertelde een cliënt waar ik erg goed mee om ga van mijn zwangerschap (kon mn mond echt niet houden haha). Ik was toen 5 weken ofzo, zeg ze; Zie ik het nou goed? Krijg je al een buikje?! Wat denk je zelf met 5 weken? Haha

...ehm nee, ik ben gewoon een flinke meid! :p whaha, kon wel door de grond zakken!!
    En bedankt hé? :D

10. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ook ik heb ook een leuke,

Een 'vriend' vroeg toen hij de baby zag. Ooh wanneer gaan de oogjes open.. En na een weekje plaatste ik een foto van de kleine en mijn man buiten. Reageert hij er onder. Mag hij al naar buiten?

11. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Oh ja en wat denk je van; Ooh ben wel jaloers jij hebt straks 6 maanden vrij en wij maar werken (collega's).
    Tsja ik moet helaas met 29 weken al stoppen met werken door onstandigheden en moet dus mezelf nog heel wat weken weten te vermaken.
    En daarna met de kleine heb ik het ook druk zat hoor.

Zijn wel kinderloze collega's dus die horen alleen maar 6 maanden vrij en denken niet verder.

12. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Heb hier ook al meermalen gehoord dat ik het zo perfect getimed heb :( ideaal, je bent de hele zomer vrij.
    Ik zit sinds half februari ziek thuis en hoewel ik heel erg rustig aan doe mag ik steeds minder van de artsen.
    Ik was honderd keer liever gewoon aan het werk geweest. Ipv thuis te zitten en veel pijn te hebben. Dat heb ik echt niet zo gepland hoor.
    En de zwangerschap hebben we ook echt niet getimed. Rare opmerking, alsof je dat zo kunt plannen ;)

13. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Twee weken geleden kwam een van onze buren, een bloednieuwsgierige oudere dame, in haar badjas naar buiten toen ik dochter in de auto zette en naar de gastouder ging brengen.
    Ik had haar niet aan zien komen en voelde een tikje op m'n schouder. "Ja m'n man zegt..." ze kijkt uitgebreid naar m'n buik "oh hij heeft gelijk! Je bent zwanger!".
    Lief mens hoor maar ik krijg de kriebels van dit soort dingen. Ze hebben het er kennelijk uitgebreid over gehad en toen zd me zag (het was nog vroeg) is ze naar buiten gevlogen om te kijken of het echt zo was :(
    Kort beleefd praatje gemaakt en toen moest ik echt opschieten. Zegt ze: "Ja we horen het toch wel als het zover is hè?". Uhm nee. Je hoort het wel als het kindje er is en wij zin hebben in bezoek ;)

14. Corine1982

Corine1982 Actief lid

8 jan 2015
    119
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat denk je van deze: oehhhh ik weet wat jij gedaan heb.
    Dat vond ik echt de meest vreselijke die ik gehoord heb.
    Wat ik ook irritant vond was weet je zeker dat het er maar eentje is? Of toen ik 35 weken was net voor oud en nieuw had dit geen sinterklaaskindje moeten zijn, waar ik op antwoordde nee ik doe aan olifantendracht. Werd zo zout van die opmerkingen.
    Iedereen sterkte met de opmerkingen. Haha.

15. Corine1982

Corine1982 Actief lid

8 jan 2015
    119
    0
    16
    NULL
    NULL
    OW en nog een rare die ik helemaal vergat erbij te zetten.
    Ik en mijn man wilde net als bij onze eerste dochter niet weten wat het werd. Vroeg er iemand weet je al wat het word? Ik zei nee dat willen we niet weten, als het maar gezond is. Zei ze wat hoop je? Ik nou maakt niet uit. Wat zegt je gevoel? Ik nou een meisje maar het kan net zo goed een jongetje zijn. Zegt ze maar je heb toch wel een voorkeur. Lijkt me zo'n tegenvaller als het dan het andere geslacht zal zijn. Dan moet je echt bijkomen en ben je niet blij met je kind. Ik keek haar aan en zei alleen:goeeeeddd!! Zucht. Rare mensen!

16. MariSam

MariSam Actief lid

13 nov 2014
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, om het meeste kan ik nog steeds wel lachen..

Dikke, bolle enz. maakt me niets uit.. wat ik echt niet kan waarderen is: zo, kijk die PENS.. ik heb geen pens, ik heb een huge buik met een baby erin... maar geen pens..

Ik voel me nog goed en 'huppel' nog alle kanten op, dit schijnt ook heel raar te zijn, mensen maken zich zorgen omdat ik nog met de hond ga lopen enzo, haha.

17. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Pas 13 weken en ook al meerdere ervaringen. Sommige mensen zijn gewoon raar, goed bedoeld of niet.

Mijn schoonmoeder toen we het beken maakten 'ja, ik zag al dat er wat veranderde' (doelend op mijn dikker worden).

Mensen (veeeeeeel mensen) die vragen of we willen weten wat het wordt. Zo irritant! Het is een jongetje of meisje, het wordt het niet.

Een collega die bij het bekendmaken nog eens noemde dat zij op 18 weken een mk kreeg.

Een vriendin die vroeg of we voorkeur voor een jongen of meisje hebben niet kon geloven dat we geen voorkeur hebben. 'Iedereen heeft een voorkeur'. Ik ben niet iedereen!

Mijn schoonzus die vandaag zonder iets te zeggen haar vinger in mijn jas duwt om te voelen of het echt allemaal buik is wat eronder zit.

Zucht.....

18. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Ohh ja, hier een collega! Die vroeg naar m'n voorgevoel, dus ik zei: m'n voorgevoel zegt op dit moment een meisje, maar t wisselt nogal eens.
    Zegt ze: oh hang er niet te veel aan hoor, want het kan ook nog een jongetje zijn en dan valt het zo tegen! Ermmm... Je vroeg toch naar voorgevoel en niet naar voorkeur? .... Dan had ik wel geantwoord dat jongen en meisje beide even welkom en gewenst is... Pfff sommige mensen.

Mensen kunnen hier ook maar moeilijk geloven dat we zelf ook echt niet weten welk geslacht ons kindje heeft. Velen denken dat wij het wel weten maar het geheim houden. Ook irritant, want dan blijven mensen vissen, terwijl we het zelf echt niet weten.

19. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Mijn moeder informeerde hoe de baby gaat heten. Toen ik zei dat ze dat wel hoort als de baby er is was ze beledigd. Ze vond het echt raar van me dat ik het niet wilde zeggen...

Ik was zo verbaasd. Dit was niet iets voor m'n moeder, dat had ik niet verwacht ;)

20. Laub

Laub Actief lid

17 okt 2014
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Al in verschillende winkels de originele grap te horen gekregen of ik de bal terug wilde leggen die ik onder m'n trui gestopt had.

En idd veel mensen die het een goede timing vinden dat ik de hele zomer vrij ben. Ben ook heel blij dat ik 3 winters overgeslagen heb en de eerste mmm pogingen mislukt zijn voor dit perfecte verlof ;)

Deel Deze Pagina