Daymian is nu ongeduldig aan het worden en wil dat de baby komt. Gisteren na het eten ging hin voor mn buik zitten en zei hij "je mag om 21.00 komen. Dan liggen alyssa en ik lekker te slapen." Vond het zo lief. Daarna ging hij even boksen met de baby. Dat was dan weer ff wat minder.
Ik stond me aan te kleden vanochtend en dochter zei "ikke wil (naam baby) kijken!" Ik kreeg allemaal kusjes en zachte klapjes op m'n buik 💕
Dat is hier dagelijkse kost, maar zóóóóóó lief! jammer alleen dat mijn navel nu een beetje uit steekt en ze hier nog wel eens in wil bijten tussen de kusjes en knuffels door..
Toen ik in december met 11 weken een miskraam heb gehad, zei een cliënt van me: nouja, als het was geboren, was het waarschijnlijk een heel ongelukkig kind geworden. Ze bedoelde natuurlijk gehandicapt, maar ik vond het echt een rotopmerking, want een gehandicapt kind kan ook heel gelukkig worden. En toen we mensen vertelde dat ik weer zwanger was, zag je ze gewoon denken, als dat maar goed gaat... Er kon bij een aantal mensen niet eens gefeliciteerd vanaf.
Sommige mensen zijn zo bot. Ik snap niet dat mensen denken dat ze alles tegen een zwangere mogen zeggen. Een kindje met een handicap kan net zo gelukkig zijn als een gezond kindje en is net zo welkom. Maar goed dat ik weinig van door soort onnadenkende mensen tegen kom nu ik lekker hormoontje power ben. Gelukkig ook veel nieuwe grappige en lieve opmerkingen voor een hoop van ons.
Ik heb dit hele topic doorgelezen en me af en toe ontzettend zitten verbazen, en soms heel hard zitten lachen. Tot nu toe reageert iedereen wel leuk hier, al zijn er wel mensen ontzettend verbaasd dat ik zwanger ben. Hadden ze blijkbaar totaal niet zien aankomen. Ik heb helaas ook een enkele keer gehoord jij, zwanger? Vind ik je helemaal niet het type voor!. Best een klote-opmerking als ik er over nadenk.. dus dat doe ik maar niet. Mijn manager zei overigens, toen ik het hem vertelde met 7 weken (ivm hele erge misselijkheid) oh, euh.. gefeliciteerd. Wacht, het is toch wel gefeliciteerd he? Of ben je er niet blij mee?. Maar dat is zon lompe en rare vent, dat ik wel zoiets had verwacht.
Inderdaad herkenbaar! Die laatste opmerking snap ik ook nooit zo.. Mensen hebben een beeld van: groot gezin dus--> asociaal, onverzorgd, onnadenkend, rommel en druk.. Tja, ze denken maar
Wuhahaha, het is al een tijdje terug maar ik lees dit topic net.. Ik had echt een rot dag vandaag totdat ik dit las... geweldig!!!
Mijn schoonzusje, een volwassen vrouw, die soms van een andere planeet lijkt te komen, legde nadat ik haar verteld had dat ik het kindje had voelen bewegen haar oor op mijn buik... 'oh echt, mag ik eens luisteren?'
Vandaag weer; We waren bij her benzinestation en daar werkt de vrouw waar wij een kitten van hebben gekregen. Ik stond bij de kassa toen ze me heel raar stond aan te kijken, ineens kijkt ze naar mijn buik en zegt ze verschrikt "er zit toch niks onder jou vest he". Waarop ik met een bigsmile antwoorde OJAWEL! En even me buik showde. Ze was super enthousiast maar ook verbaasd dat ik al zover was . En op het werk een collega; Meid jou buik groeit hard door zeg. En weet je wat ik nu het mooiste vind om te zien? Je veranderd echt van een jonge dame in een moeder. Dit complimentje maakte mijn hele dag weer goed
Zo hopelijk heb je adrem gereageerd! Zo van, dus jij bent nog steeds in je pubertijd? Nu ik ben wel volwassen geworden. Zo he, dat zeg/schrijf je toch niet.
Ohhh ja en dan de opmerkingen die je (tenminste ik) weleens krijgt als mensen denken dat je zwanger bent, terwijl je het niet bent.. Ook zeer gênant!! :x Wat te denken van: (bij de kaaswinkel) mevrouw dat is wel rauwmelkse kaas hoor, ik denk dat u beter andere kunt nemen. Gelukkig riep zijn (vrouwelijke) collega meteen heel hard "wat zeg jij nou! Dat kun je echt niet zomaar zeggen hoor" Of iemand die ik ken kreeg te horen van haar leidinggevende "ben je nu alweer zwanger?" Ehhh nou, NEE!
Ooooh ik had mijn week wel weer..... Iemand vond het nodig om mij te vertellen: 'zo jij bent al dik voor 6 maanden zwangerschap!' Ook de vergelijking van mijn buik met een voetbal kwam langs deze week, terwijl ik vorige week nog hoorde dat ik zo mooi en subtiel draag. Ik snap het niet meer maar ik blijf mij erover verbazen hoe vrij mensen ineens zijn met opmerkingen tegen een zwangere.....
Zo herkenbaar en toch ook soms hilarisch andere opmerkingen ronduit kwetsend. Ik heb al 15 jaar een wens voor een tweede, en vanwege het lange ivf project en de miskramen algemeen bekend op mijn werk en dan van die lullig opmerkingen. Dat is ook zielig voor je zoon op zijn 16 de Nog een broer of zus krijgen. Je hoopt zeker op een meisje, nou nee op een gezond kind. Jij bent dik zijn het er geen twee. En jij wil blijven werken tot eind dat hou je niet vol als ik je zo ziet lopen, en bedankt. Mensen die tegen mijn buik praten om te vragen hoe het gaat. En natuurlijk ongevraagd aan je buik zitten
Yup mag me ook melden Whahahhaha Tja je weet toch dat je misselijk wordt want dat zijn alle zwangeren 😐 zucht' uhh ja dat weet ik dat het "kan" maar bij mijn 1e 9x opgenomen geweest en HG gehad en dus 9 maanden lang spugen en ziek zijn ( goh waar komt mijn angst dan vandaan) Uh is dit wel eens gepland? Ja zeker alleen de timing had ik anders gepland was liever 13-6-2015 zwanger geworden veel makkelijker joh 😋 en dan moet je ze zien kijken... Meest irritantste reactie is dit !! Wrm moet dat gevraagd worden Hoe ga je dat dan met je 1e doen!! Nou die drop ik ergens want immers is er een. Nieuwe op komst dus !! Pfff wrm zulke domme vragen stellen??? Ik antwoord dan ook heeeeeel stom/dom terug hoor
heb op sommige dingen echt moeten lachen (vooral opmerkingen van de andere kindjes) Herinner mij het volgende toen ik bekend maakte dat ik in verwachting was, nl mijn nichtje is ook in verwachting. Tante en oom: - Was het gepland? (hoezo, bij jullie dochter niet dan (bleek achteraf dus niet gepland). Ik heb maar geantwoord dat we al 12 jaar samen zijn en dat het zeer nauwkeurig gepland en zeer gewenst is. Ze hielden wel direct hun mond, snap ook niet dat je dat kan vragen want je weet nooit of iemand in de mmm zit. - Paar weken geleden hoorde ik via mijn zus dat dezelfde tante en oom trots hadden aangegeven, ....is maar 7,5 kilo aangekomen in haar zwangerschap en je ziet er niets van (ze is 3wk verder dan ik). Zusje had terug gezegd: mijn zus maar 2 kilo en ze heeft een hele mooie dikke buik! ZO!! En onlangs op vakantie de serveerster van de campingrestaurant, weet je al wat het wordt? Ik nee, is een verassing. Zegt ze en de namen weet je die al? Ja hoor die weet ik, welke heb je gekozen? Je kan het mij wel vertellen, want je ziet mij nooit meer....ja en dus?
Pfff erg he die vragen of het wel gepland is en hoe je het gaat doen met je andere kind(eren) Die vraag heb ik ook heel vaak gehad. Dit kindje was nu voor dit moment niet gepland,maar kun je plannen dan? Blijkbaar niet! Ik ga mensen die ik nauwelijks ken niet zeggen dat dit kindje is gekomen terwijl gewoon aan de pil zat en niet eens keer ziek geweest ben of vergeten ben. Mijn schoonzus zei gisteren nog toen we het over mijn zwangerschap hadden en ik dus toen wel zei dat het dwars door de pil gekomen is: Tja,je hebt er toch echt zelf een aandeel aan (ja duhh,zwanger worden doe je immers niet van de wc bril!) en je zal vast echt wel iets met de pil gedaan hebben want anders kun je gewoon echt niet zwanger worden... Dus.... Ik keek haar echt even raar aan (kon ze geloof ik niet waarderen) Zij vind het ook oer stom van ons dat we gekozen hebben om voor deze zwangerschap te gaan ipv afbreken.... Want ja,4 kinderen kunnen wij noooooit betalen zegt zij... Knap dat zij weet hoe wij met ons geld om gaan terwijl ik haar iets van 3x per jaar zie omdat ze altijd boven gaat zitten als wij of andere familie op bezoek komen,nooit mee gaat naar verjaardagen etc... Heel makkelijk om een oordeel te geven dan. En die vraag over hoe het met de andere kinderen moet... Zo MOE word ik er van!!! Alsof we die niet meer zouden willen omdat er een nieuw kindje op komst is. Wat ga je nou met je andere kinderen doen?? Gewoon op marktplaats zetten,tja,moet toch iets want 4 ppffff neeeee,dat wil ik echt niet!!!! Hier in het dorpje is het nog al wat een groot gezin en op school van de oudste kids kijken ze mij echt raar aan. Niet allemaal gelukkig maar wel veel ouders (met name de moeders) die mij echt verbaasd aankeken toen ze hoorde dat ik zwanger was van de 4e. Vragen zoals: Ben je nu alweeeeeeer zwanger?? Weet je zeker dat je zwanger bent en niet gewoon over tijd bent?(ja ik twijfel enorm,ik kotste de longen uit mijn lijf en die test was zo duidelijk met 2 knal strepen maar toch twijfelde ik hoor,en tja die echo...Er zit een piepklein kindje MET goede hartslag maar nee ik weet het niet zeker hoor.... ppfffff) Wat ik ook zo verschrikkelijk vind zijn die ''bangmaak verhalen''. Oh je 4e! Dan zal je wel te vroeg bevallen! Reken maar op een prematuurtje hoor want dat was bij de nicht van mijn neef en daar een zus en daar weer een vriendin van ook gebeurd namelijk! en dat was de 3e... Tja,logisch dat mij dat dan ook zal gebeuren! En de laatste.... Ik moest van de week op controle bij de gyn. Ik ging met de taxi want als ik in de ochtend met de bus ga (helaas nu ff geen auto tot beschikking) kan ik nergens zitten want de bus zit bomvol scholieren en ik trek het niet om lang te moeten staan,dus ik ging voor een keer met de taxi heen en terug. Heenweg: Mannelijke chauffeur die het wel leuk vond om de bevalling van zijn vrouw van 21 jaar terug te vertellen. Baby had in vruchtwater gepoept,hoge snelheid naar het ziekenhuis,vrouw met persweeën in de auto,oooooveral bloed en toen het verhaal over de vreselijk bevalling die zijn vrouw had ondergaan. (echt,wat moet ik met dat verhaal,het boeit me niet!!!!!) Terug weg: Vrouwelijke chauffeur: Ze ziet mijn buik en ik ga zitten in de auto. Stelt belangstellende vragen en ook over hoe ik hoop dat de bevalling zou gaan. Ik met mijn positieve instelling zie de bevalling als iets moois en tja pijn doet het maar je krijgt er een mega wonder voor terug. Zei ze: Ja dat dacht een kennisje van mij ook. Heel de zwangerschap goed gegaan,tijdens de bevalling op het eind ging het mis en kindje was tijdens de bevalling toch overleden in haar buik,dan doe je het uiteindelijk allemaal voor niks zei ze. Fijn.... Net was ik wou horen! En ook zij heeft haar bevallingen even in geuren en kleuren zitten vertellen. Valt mij echt op dat mensen altijd wel iets heel ergs hebben meegemaakt tijdens hun zwangerschap of bevalling. Drama's komen er voorbij. Echt zelden dat ik iemand tegen mij hoor praten over een mooie bevalling,dat alles goed gegaan is en een wolk van een baby had gekregen. Nope,altijd is het heeeeeel veel bloedverlies,uitscheuren waar je u tegen zegt,hechtingen,baby dat niet door het geboorte kanaal paste maar toch via de gewone weg geboren is etc.... Ben ik effe blij dat ik wel over top bevallingen kan praten! Alleen vertel ik het niet tegen mensen die het geen moer aan gaat