vreemde, grappige, domme opmerkingen en vragen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wisteria, 13 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dromer83

dromer83 Actief lid

4 nov 2013
    473
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wahaha dat zou ook echt een opmerking zijn die onze pakketbezorger zou plaatsen. Gelukkig weet ik dat hij het als grapje zou bedoelen. We kennen de beste man al jaren. Maar het is inderdaad niet erg subtiel en netjes.

Ook ik kreeg laatst de opmerking, weet je zeker dat het er maar 1 is? :(

En van mijn familie laatst de opmerking. Let je wel een beetje op wat je allemaal naar binnen schuift dik en zwanger zijn is dubbel zo zwaar. :$
    Het zal gerust maar ten 1e eet is niet zoveel en ten 2e bepaal ik zelf altijd nog wat ik in mijn mond stop.

Mijn man vergeleek mijn tepels laatst met die van een alien. Omdat er volgend hem van die rare puntjes rond mijn tepels zitten. Mijn reactie. Misschien heeft het iets met de zwangerschap te maken??? DUUUHH!!!
    Mannen grrr.

En na mijn miskraam kreeg ik de opmerking het gaat niet voor niks mis en nu weet je in ieder geval dat je zwanger kan raken. Zal allemaal best maar op die opmerkingen zit ik niet te wachten. Toen ik weer 13 weken zwanger was kreeg ik ook nog is de opmerking dat het niet gezegd is dat je veilig bent na het 1e trimester want er kan nog zoveel mis gaan. En dan ben je net weer zwanger na een miskraam. Lekker geruststellend.

Maar inderdaad ook leuke opmerkingen.; Laatst vroeg een jongetje bij de peuterspeelzaal hoe het baby'tje in mijn buik was gekomen. Leg dat maar is uit. haha.

2. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Daar word ik ook gek van! Ik reageer de laatste tijd maar met: 'Ik hoop op een hondje, dat wil mijn dochter erg graag!' ;)

Ik krijg daarnaast ook regelmatig de vraag waarom ik het niet wil weten, want dat is toch veel makkelijker? Ik weet niet waarom het dan veel makkelijker zou zijn, hooguit bij het uitzoeken van kleertjes. Wij zijn namelijk niet van het óf roze óf blauw, wij houden hier niet van. Ook al zouden we weten wat voor geslacht deze kleine heeft, dan verandert er niets!

Mijn dochter van 1,5 wijst eerst naar mijn buik en vervolgens ook naar mijn borsten. Als ik vraag of de baby lief is, geeft ze mijn buik een kusje en aait vervolgens 1 van mijn borsten! Haha! :D

3. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Ja inderdaad, wat zijn mensen toch geobsedeerd door wat het wordt.. Of tenminste, om je zover te krijgen dat je het verklapt of je verspreekt..

Ik vind het echt van weinig respect getuigen als iemand aangeeft het niet te gaan vertellen, om dan maar door te gaan en te blijven raden/je te laten verspreken!!
    Sommigen weten van geen ophouden, daar kon ik me wel aan ergeren.

En zelfs als ik ooit tegen mensen zei dat ik het niet wist lieten ze me niet met rust, 'volgens mij doe je net alsof, maar wil je het niet zeggen..' Eh ja, en wat dan nog?

4. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.124
    5.044
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar, heb ook flink wat opmerkingen in die categorie gehad:
    'Gelukkig ben je nog jong'
    'Je kunt tenminste wel zwanger raken'
    'Beter met 8 weken dan met 8 maanden'
    'Het kindje zal wel niet gezond geweest zijn'
    En bij deze zwangerschap zei de consulente van MvM over mijn knalpositieve test dat ik daar niet al mijn hoop op moest richten, want als het mis was gegaan zat er nu ook nog wel hcg in mijn urine... Lekker geruststellend.

Gisteren na de termijnecho mijn zwangerschap bekend gemaakt. Super leuke reacties gehad, maar ook inderdaad vaak de vraag of we het geslacht al weten...

Toen ik trots aan mijn zus vertelde dat ik was aangekomen (viel de eerste wekenealleen maar af door overgeven) reageerde ze met: "Ik zie het ja, aan je tieten."
    Nou die wegen geen 2 kilo extra hoor ;).

5. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Veel geluk Robijn! :) wat fijn dat je weer zwanger bent. En mensen die zulke opmerkingen maken weten echt niet waar ze t over hebben!

Deel Deze Pagina