op welke cd starten met tempen?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door migske, 12 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. migske

migske Niet meer actief

Hallo lieve dames.
    Ik wil deze cyclus voor het eerst met tempen beginnen.
    Zit nu pas op cd 5 en ben nog licht ongi. Maar vanaf wanneer ga je nu precies beginnen?
    En waar kan ik aan zien of mijn ei eraan komt enz.?
    Ovu testen doe ik al maar wil dit erbij gaan doen.
    Alle tips voor deze temp leek zijn welkom:)
    Zit nu in ronde 4 dus ben erg benieuwd hoe het allemaal werkt en waar je op moet letten. Dalingen stijgingen etc.
    Alvast harstikke bedankt! De app van ff heb ik al geinstaleerd haha
    Liefs!

2. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    In principe vanaf cd1. Maar je begint gewoon morgen, kan nog best.
    Elke dag zodra je wakker wordt en nog in bed ligt, neem je je temperatuur op. Elke dag rond hetzelfde tijdstip. In het weekend bijvoorbeeld je wekker zetten en daarna weer lekker verder slapen.
    Van te voren zie je niet je ei aankomen. Je ziet pas achteraf dat je ei gesprongen is. Dit zie je aan een tempverhoging van ongeveer 0,2 of 0,3 of zelfs 0,5. Dit kan in een dag gebeuren maar ook in een dag of twee.
    Als je temp na je eisprong drie dagen hoog blijft, dan zet FF het kruis in de grafiek. Bij een vast kruis weet FF het vrijwel zeker, bij een stippelkruis is het wat meer onzeker en kan het kruis ook nog verplaatst worden later.
    Het is handig om ook ovutesten te gebruiken, die kun je ook invoeren in FF, dit helpt ook mee om je eisprong te detecteren.
    Succes!!!!
    Bij vragen, gewoon stellen!! Er zitten hier genoeg ervaringsdeskundigen.

3. El80

El80 Actief lid

11 jun 2012
    159
    1
    0
    Inderdaad wat Lappie zegt. In principe vanaf CD1, maar je kunt er op elk moment mee starten. Belangrijk is dat je het iedere ochtend op hetzelfde tijdsstip doet voordat je uit bed stapt. Omdat mijn temp heel erg schommelde was het soms lastig er iets uit te halen (waarschijnlijk door mn PCOS) Maar als je een goed regelmatige cyclus hebt, zal dat minder zijn. Als je het een maandje of 2 doet kun patroon in je cyclus gaan herkennen. Zo wist ik dat op het moment dat mijn temp na de eisprong daalde of mn mentruatie er aan kwam.

De temperatuurmethode - de eisprong vaststellen Hier vind je meer info. Ik vond FF ook een heel fijne app om het bij te houden. Succes!

4. migske

migske Niet meer actief

Hallo lieve meiden
    Hartstikke bedankt voor jullie zeer nuttige antwoorden ben gisteren ochtend gestart. Volgende ronde zal ik braaf op cd 1 beginnen :)
    Mn ovu testjes lopen inmiddels weer langzaam op, vorige ronde had ik op cd 12 een smiley op cb digital ovu dus ben benieuwd haha. Ik temp netjes rectaal das het beste he?
    Nogmaals erg bedankt!
    Liefs

5. El80

El80 Actief lid

11 jun 2012
    159
    1
    0
    rectaal is inderdaad het beste/nauwkeurigste, succes meid!

6. migske

migske Niet meer actief

hoi meiden!

ik had nog een vraagje over FF.
    Ik heb vandaag gewoon weer getempt op de normale tijd, maar nu geeft hij ineens een blauw bolletje met een zwart streepje eromheen en hij verbind ze niet zoals elke dag met een blauw lijntje. wat doe ik verkeerd?
    bedankt alvast!
    groetjes

7. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    ? dat heb ik nog nooit gezien... heb je een link van je kaartje? Via sharing kun je de code kopiƫren, neem de korte code.

8. migske

migske Niet meer actief

ok thnx ga ik doen :)

9. migske

migske Niet meer actief

kreeg de link niet voor elkaar dus dan maar even zo haha

10. migske

migske Niet meer actief

Dames alsnog bedankt, maar ik ben zwanger:D
    liefs migske:)

11. Lappie

Lappie VIP lid