Sinds een tijd komt er heel vaak een kat bij ons aan de deur, en wilt dan naar binnen. In het begin lieten we hem niet binnen, maar op een gegeven moment liet mijn vriend hem wel binnen. Vanaf die tijd komt hij elke dag aan de deur en blijft hij soms hele nachten hier slapen. Het arme beest zit altijd buiten en ik weet niet of hij van iemand is, anders zou hij niet een ander huis zoeken om te slapen. Hij krijgt geen eten van ons maar mijn vriend geeft hem wel eens een bakje water. Ik weet alleen echt niet van wie de kat is, dat zou ik wel graag willen weten, zodat ik kan zeggen dat ze hun kat ook binnen moeten laten. Soms vind ik het wel vervelend, omdat ik boven alle deuren dicht moet laten en ik weet niet of hij vlooienmiddel of ontwormpillen krijgt. Om hem mauwend voor de deur te laten staan vind ik zielig.. weet even niet wat ik ermee moet
is ie gechipt? Anders naar de dierenarts met m om het te laten controleren. Misschien is ie wel van iemand in een hele andere wijk die nu zn kat kwijt is. Dan kan die persoon er ook niets aan doen.
Misschien eens mee nemen naar een dierenarts om te kijken of die een chip heeft? Lijkt me inderdaad wel sneu voor het beestje en lastig voor jullie! Succes er mee!
Wonen jullie er net? Misschien is de kat van de vorige bewoners en keert hij steeds terug naar zijn oude huis? Anders bij de dierenambulance navragen of ze een kat missen zoals die van "jullie".
Bedankt Ik weet niet of hij gechipt is, maar kost dat geld als je dat bij de dierenarts laat controleren? Ik heb ook niet zo'n kattenkooi om hem mee te nemen trouwens..
Hij ziet er trouwens niet mager uit, ik weet niet of hij bij andere mensen eet of dat hij muizen vangt.
Weet je waar de vorige bewoners naar toe zijn gegaan en hadden die een kat? Heel vaak gaan katten terug naar hun oude huis. Misschien gewoon eventjes bij de buren aanbellen en vragen die weten wllicht meer.
Ja, ik weet wel dat ze naar een andere plaats zijn verhuist(wel een heel eind uit de buurt), maar of ze een kat hadden weet ik niet.
Melden bij www.amivedi.nl + de dierenambulance en kijken op Marktplaats bij vermiste huisdieren en je hebt nog meer sites waarop vermiste huisdieren staan (even zoeken via Google). Fijn dat jullie hem wat aandacht geven in ieder geval... Zo is er bij mijn ouders ook eens een kat aan komen lopen en deze hebben ze inmiddels alweer een jaar of 8. Heeft zijn eigen huisje op gezocht. Later zijn ze er wel achtergekomen waar hij vandaan kwam, maar die vrouw wilde hem niet meer terug.
Wij hebben precies hetzelfde. Prachtig beestje, zag er vermagerd uit op een gegeven moment glipte die naar binnen. Vette vacht, gewoon niet lekker verzorgd. Ik heb hem netjes aangemeld bij Amivedi met een foto en een briefje opgehangen in de supermarkt. Uiteindelijk stond er in de dorpskrant een advertentie van mensen die hadden begrepen dat hun katten als zwerfkatten werden gezien en dat dit niet het geval was. Kennelijk heeft deze slimmerd nog een broertje. Nu hebben ze allebei een bandje met een kokertje er aan om. Toch worden ze niet echt verzorgd. Het beest zat onder de vlooien en omdat hij toch bij ons binnenloopt hebben wij hem laatst maar een pipetje gegeven. Ik vind het moeilijk, ik probeer hem nu zoveel mogelijk te weren maar als ik hem dan weer mager zie worden... Ik wil die mensen niet van hun kat afhelpen en we hebben er zelf ook al 2 maar toch... Ik blijf het vreemd vinden dat hij meer bij ons dan bij zijn eigen thuis te vinden is.
Ik zou aan het asiel of de dierenambulance vragen of je een vang kooi, of als dat niet nodig is een transportkoffer mag lenen en ik zou 'm dan naar het asiel brengen. Mocht hij baasjes hebben dan zullen ze hem daar zoeken, plus ze moeten betalen om hem terug te krijgen. Wellicht leren ze ervan dat ze zelf voor het beestje moeten zorgen. Tevens heeft het asiel weer extra centen. Mocht niemand hem ophalen dan kan hij geadopteerd worden door een nieuwe baas.
Bedankt voor de reacties. Sorry, ben een beetje laat met antwoorden.. Ik heb de kat nu al 2 dagen niet gezien. Ik had hem 3 dagen geleden niet binnengelaten omdat ik druk bezig was, en nu is hij niet meer aan de deur geweest.. Ik zag hem nog wel over straat lopen. Als hij weer langskomt maak ik een foto van hem en zet ik hem op de Amivedi site en hang ik een advertentie op bij de supermarkt.