Ik lag vannacht eens te denken (dat gebeurt wel vaker bij mij), eigenlijk zingen we toch vreemde liedjes voor onze kids. Zo ging berend botje uit varen en kwam nooit meer om totdat ze hem in Amerika terug vonden (schijnbaar was zijn bootje zeewaardig en had hij bergen voedsel bij zich) 2 haasjes zaten in een groen groen knollenland, ja totdat er een jager langskwam en er 1 neer knalde en dan is Kortjakje altijd ziek behalve op zondag (noemen ze dat niet schoolziek?) Dan hebben we nog ottertjes die niet op bottertjes mogen varen en glijdt Dikkertje dap van een giraffenek (valt dat niet onder dierenmishandeling? ) Heerlijk toch als je er zo naar gaat kijken, Wie weet er nog meer. Groetjes Anita
ja en dan over Sinterklaas: "Hij komt , hij Komt...de lieve goed sint" PARRRRdon.... dan valt toch ook onder.........
Mijn oma heeft ons het volgende sinterklaas liedje geleerd en wij waren nog zo jong dat we niet goed wisten wat we nu zongen. Maar succes verzekerd menig sinterklaas wist niet hoe hij zich goed moest houden. Het liedje ging als volgt Sinterklaasje kan niet komen want hij is al jaren dood Hij ligt achter de kerk van rome met zijn beide billen bloot. Groetjes Anita
"Er zaten 7 kikkers al in een boeren sloot de een was half levend en de ander half dood" hmmmm.. denk dat ik inderdaad ook maar niet et erg op de tekst ga letten!
Ozewiezewoze....wiezewalla....kristalla? In de manenschijn, in de manenschijn, klom ik op een trapje voor mijn raamkozijn.....(leuke tip voor al die koters , als ze dat maar niet zelf gaan proberen) Er zat een klein zigeunermeisje huilend op een steentje, huilend, huilend, heel de dag alleen (och arme) Ik zag 2 beren, broodjes smeren, o het was een wonder (zeg dat wel!) 2 violen en een trommel en een fluit, want.... die is jarig en de vlaggen hangen uit! Ei, ei, ei (? ? mijn neefje riep toen dit voor hem gezongen werd: je bent zelf een EI!) en we zijn zo blij.... *Op mijn werk hebben we een boek van David de kabouter, met heel oude versjes en liedjes. Van sommige ga je gewoon zowat over je nek. Onderwerpen als mannen die vrouwen slaan, een polootventer (met bijgevoegde tekening), en dood en verderf zijn in dat boek heel normaal...Dat nomen ze dan kinderliedjes/versjes....
Wat dachten jullie van het tweede couplet van klein klein kleutertje Klein, klein kleutertje is een kinderliedje van een onbekende schrijver, dat ten minste honderd jaar oud is. De tekst luidt: Klein, klein kleutertje Wat doe je in mijn hof? Je plukt daar al de bloemetjes En maakt het veel te grof! O, mijn lieve mamaatje, zeg het niet tegen papaatje. Ik zal zoet naar school toe gaan En de bloemetjes laten staan! Ook mogelijk voor het 2de deel. Mamaatje die zal kijven. Papaatje die zal slaan. Klein, klein kleutertje ga hier maar gauw vandaan! gevonden bij wikipedia.org
Ik moet ook altijd zo lachen om de peuterversie van zie ginds komt de stoomboot.... ....hoe waaien zijn WIMPERS al heen en al weer....
Altijd is Kortjakje ziek midden in de week maar zondags niet Zondag gaat hij naar de kerk met zijn boek vol zilverwerk Altijd is Kortjakje ziek midden in de week maar zondags niet. #-o Slaat toch eigenlijk nergens op?
Die van dat groen groen knollenknollenland daar heb ik een alternatieve versie op gemaakt want ik vond het zo zielig voor dat haasje! "in een groen groen groen groen knollenknollenland......blablabla" "Daar kwam opeens HUN vriendje vriendje aan en ze gingen samen spelen, en zo hoefden ze zich nohoohoohoohoooit meer tehehe vervelen" ook op zo'n christelijk slaapliedje heb ik een kindvriendelijke versie gemaakt. Ik vond ook heel veel liedjes een beetje raar.
Leuk onderwerp Anita ja idd die sint liedjes, hij komt en de zak.... dikke dikke tante kee kabouter spillebeen die zat te wippen.
Deze dan: Klap eens in je handjes, blij, blij, blij, Op je boze bolletje, allebei. Moet je eerst blij in je handjes klappen, om ze daarna op je BOZE bolletje te leggen, dat vind ik zielig! Ik zing altijd: Op je LIEVE bolletje... Of deze: Ik kom uit verre landen, megommegommegommetje. Ik kom uit verre landen, megommetje (WIE )?!? Ook een schokkend liedje: Zagen zagen, wiede wiede wagen. Jan kwam thuis om een boterham te vragen. Vader was niet thuis, moeder was niet thuis. Piep, zei de muis in het voorhuis (en wat heeft die muis er in godsnaam mee te maken)!?!
haha.. dat zing ik nog steeds zo eigenlijk.. ik weet verder niet eens de tekst van sinterklaasliedjes..
Heb laatst een boek gekregen van me moeder, het boek heet liedjes van lang geleden, nou daar staan liedjes in, ik denk dat ik meer dan de helft niet eens ken, zeker lang geleden, niet meer van deze tijd, hier eentje>> eia pompeia kookt kindekes pap. heb je geen mellek, dan melk je de kat. heb je geen kat, dan melk je de muis. zo is er toch altijd mellek in huis. mellekje zoeter dan vijgen. kindje moet slapen en zwijgen. weet niet eens hoe et wijsje gaat en er staan er nog 10tallen in die echt raar zijn!