ringworm

Discussion in 'Baby en dreumes' started by shanka, Nov 23, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. shanka

shanka Actief lid

Apr 28, 2006
    256
    0
    0
    almere
    hallo ik heb een vraagje mijn zoontjes neefje heeft ringworm en nou wou ik weten hoelang dat ong besmettelijk is en is het erg als mijn zoontje dan wel bij hem in de buurt komt.

2. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Volgens mij is ringworm een vorm van schimmel en alleen besmettelijk bij direct contact, bijvoorbeeld wanneer je zoontje en zijn neefje dezelfde handdoek zouden gebruiken..

Voor de zekerheid even checken bij de HA?

3. stella

stella Lid

Oct 4, 2005
    57
    0
    0
    groepsleidster
    mijn dochtertje heeft ook ringworm gehad. Het heerste bij haar broertje op de groep van het kdv. Ook nog op haar wangetje, zag er heel zielug uit!. Met een zalfje gaat het wel over, maar het is wel heel hardnekkig. Mijn zoontje heeft het trouwens niet. Je kan ook drager zijn zonder5 er uitslag van te krijgen. Het is in ieder :) geval niets ernstigs

4. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
  5. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    De besmetting van ringworm kan overgedragen worden door bijvoorbeeld huidcontact, een vuile haarkam of handdoek. De ziekte wordt ook vaak overgedragen door besmette honden of katten.

zou dus goed alert blijven en je kleine regelmatig controleren op verdachte plekjes als hij met zijn neefje heeft gespeeld

dan het spreekwoord "voorkomen is beter dan genezen";)

de besmetting blijft zolang de plekjes niet over zijn , het zijn de huidschilfers die de besmetting overbrengen

Share This Page