ik zit zo eens te denken wanneer we het moeten gaan vertellen als het zover is. Mijn man zegt met een maand of 3 als de risico's minder zijn. Dat dacht ik eerder ook altijd. Dat hielden we 3 jaar geleden dus ook aan, maar dat liep uit op een miskraam en heb me toen wel heel erg alleen gevoeld met al dat verdriet toen man weer aan het werk was. hierdoor neig ik dus ook weer naar gelijk aan familie en dierbaren vertellen en later aan de rest.
hoi hoi. aan de ene kant zeg ik ja die eerste drie maanden,maar aan de andere kant kan het daarna ook nog mis gaan. Aangezien er een groot aantal mensen is wat weet dat wij bezig zijn kunnen we het toch niet geheim houden, al willen we dit wel zo lang mogelijk proberen. maar idd als het (weer) mis gaat is het ook fijn om er met iemand over te kunnen praten. Zou alleen een beetje opletten tegen wie je het zegt ( ik woon hier in een roddeldorp) xxx
Ik vertel het aan iedereen als het eenmaal zover is! Kom zeg...jaren vechten voor dit moment...dit hou ik zeker niet voor mezelf. Tuurlijk niet de hele wereld..maar zeker de helft Misgaan kan het altijd inderdaad. Vaak heb je meer steun en begrip als men wist dat je zwanger was (mocht het misgaan). Bijna iedereen weet onze testdatum ook...dus we kunnen bijna niet anders. Was het maar vast zover....*zwijmel*
combinatie van beiden: aan beste vrienden, ouders en schoonouders direct verteld collegas en kennissen na 10 a 12 weken
ik hou het wel geheim dat we er mee bezig zijn. Moeder gooit vaka een balletje op dat ze zpo graag oma wil worden en dan verzin ik de gekste verhalen waarom we er nog niet aan toe zijn. wat zal ze verrast zijn Ik moet ook wel zeggen dat ik sta te popelen om dat goeie nieuws te kunnen spuien
Ik zou eerder zeggen 3 mnd maar heb een miskraam gehad en blij dat ik mn verdriet heb kunnen delen (mn vriend kon het niet echt voor zich houden) Zou het nu wel meteen zeggen denk ik
Ik heb voor de tweede gekozen..dat zou ik de volgende zwangerschap nl doen.. Vorige keer wist iedereen het al met 7/8 weken.. Ik moest het toen wel vertellen.. was zo ziek, heb op mijn werk weet ik hoeveel keer overgegeven.. het was zo goed als duidelijk.. kon er niet meer omheen
Hoi Sann Ik heb voor combinatie gekozen. Mijn naaste familie (als in zussen en ouders en schoonfamilie) wisten het vrij direct. En alle andere na 3 maanden. Misschien zou ik deze keer ook eerder een vriendin het vertellen. Mijn zussen staan erg close, dus daar kon ik al behoorlijk mijn ei kwijt.
Ik vertel het gelijk aan iedereen zodra ik het weet! Ik zou het echt niet voor mij kunnen houden als het eenmaal zover mag wezen. Zolang wachten en dan niks mogen zeggen....echt niet!
zo denk ik er ook over...lekker van de daken afschreeuwen! Als het misgaat dan heb je de support en inderdaad na die "magische" 12 weken grens kan het nog steeds misgaan... HEERLIJK dan kan je al meteen gaan genieten en lekker erover praten, ik zou mijn mond echt niet kunnen houden!
Van Sibel was ik 8 weken zwanger toen we het verteld hebben (was namelijk met kerst). Ik heb het mega-moeilijk ervaren die weken mijn mond houden en achteraf denk ik: waarom heb ik toen eigenlijk perse willen wachten? Ik heb dus niet gewacht tot we uit de gevaren zone waren, maar het ook niet meteen verteld, omdat....? Tja, omdat alles nog mogelijk is? Of omdat het nog mis kan gaan? Dus ging ik me afvragen of ik er 'happy' mee zou zijn, wanneer het mis was gegaan en niemand zou er wat van geweten hebben. En het antwoord op die vraag was: Nee, daar zou ik niet blij mee zijn geweest. Ik heb met 6 weken zwangerschap wat bloed verloren. Ik was alleen thuis, het was 's avonds en mijn man was werken, want die had avonddienst. Ik 'kon' niemand bellen, want niemand wist ervan en daar zat ik in mijn uppie onzeker te wezen. Nee een eventuele volgende keer vertel ik het ook sneller! Als een zwangerschap misloopt, is dat wat mij betreft niet iets wat in een doofpot gestopt moet worden, dus ook DAT zou ik dan graag willen delen met mijn dierbaren!
Ik ben nog niet zwanger, maar ik zou het mijn ouders en schoonouders direct vertellen, vrienden kennissen en werk pas vanaf week 12 of 13 (als de echo goed zou zijn)