Onregelmatige cyclus

Discussion in 'Zwanger worden' started by Appelsientje89, Aug 2, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Appelsientje89

Appelsientje89 Fanatiek lid

Nov 22, 2010
    3,045
    1,112
    113
    Female
    de Achterhoek
    Hi Meiden,

Onze eerste ronde is vandaag uitgedraaid in een menstruatie.
    Geen nood aan de man, begrijp me niet verkeerd. Op naar de volgende ronde!
    Nou voelt het alleen toch anders omdat ik voor mijn gevoel toch al vanaf februari 'onderweg' ben met de hele kinderwens.
    Begin feb ben ik met de pil gestopt en het heeft voor mijn gevoel een eeuwigheid geduurd voordat ik een keer ongesteld werd.
    Nu een cyclus van 33 en 42 dagen gehad.. Erg onregelmatig dus.
    Na 7 maanden en het nog steeds ontpillen noemen begint me echt te irriteren al weet ik dat het kan..
    Ik kan me echt niet herinneren hoe het was voor ik met de pil startte.
    Waar ik eigenlijk naartoe wil met m'n ongeduldige verhaal..
    Is er iets wat een onregelmatige cyclus positief kan beïnvloeden?
    Meiden die hier ervaring mee hebben? Tips?
    Lees over vanallerlei kruiden en tabl en capsules?

Bedankt voor het meedenken!

2. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

Nov 11, 2015
    1,891
    82
    48
    Ik heb ook lange en onregelmatige cyclussen.
    had wat over tarwekiemolie gelezen toen hier.
    Maar dat werkte voor mij niet.
    Ik heb nu via de gynaecoloog clomid gekregen.

3. MamaLara

MamaLara Bekend lid

Dec 22, 2012
    575
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook redelijk onregelmatig, mijn hele leven al. Door temperaturen weet ik dat ik wel een eisprong heb, ik heb elke ronde een duidelijke temp stijging. Dat haf mij wel wat rust. Misschien kun je dat eens proberen om er zicht op te krijgen? Verkorten zonder medische zorg geloof ik niet zo in.

4. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

Jul 9, 2016
    1,772
    817
    113
    Ik gebruik teunisbloemolie. Volgens de verpakking moet ik er 4 per dag nemen. De keren tot ik dat deed had ik een cyclus van 23-25 dagen. De keren dat ik geen teunibloemolie gebruikte had ik een cyclus van 33-36 dagen.

Ik gebruik sinds deze ronde 2 per dag. Volgens temperatuurmethode en ovulatietesten heb ik ditmaal een cyclus van 30 dagen. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn eerste cyclus na pil stop 33 dagen was.

5. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

Mar 15, 2014
    1,247
    8
    38
    Noord brabant
    Bij mij wees onregelmatige cyclussen op pcos. Niks ernstigs maar als je ook andere klachten hebt zoals overbeharing of overgewicht misschien een keer een bezoekje brengen aan je huisarts en vragen of je doorverwezen kan worden naar een gynaecoloog.

6. Appelsientje89

Nov 22, 2010
    3,045
    1,112
    113
    Female
    de Achterhoek
    Goh dat vind ik toch wel te opvallend om te spreken van toeval!

7. Appelsientje89

Nov 22, 2010
    3,045
    1,112
    113
    Female
    de Achterhoek
    Spookt al vanalles door m'n hoofd soms..
    Al weet ik zeker dat de huisarts het nu regelrecht weer naar huis stuurt haha.
    Geen overgewicht of overbeharing wel puistjes sinds stoppen met de pil.
    Ik heb gelezen dat drastisch suiker minderen goed werkt bij PCOS omdat het ook vanalles met insulineresistentie te maken heeft.
    Laat ik nou net de grootste zoetekauw zijn..
    Krijg je bij PCOS medische hulp om zwanger te worden?

8. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

Mar 15, 2014
    1,247
    8
    38
    Noord brabant
    Jaa je kunt medische hulp krijgen als je eisprongen niet goed zijn, dan krijg je bijvoorbeeld chlomid een stimulerend hormoon. Ik heb zelf ook last van acne en wat meer haar dan andere op sommige plekken maar geen overgewicht. Overigens heb ik laatste jaar redelijk regelmatige cyclussen dus mijn pcos is wat geminderd. Hoe dat komt geen idee want ik eet nog steeds vet.. Maar wel gebruik ik geen suikerklontjes meer maar zoetjes bijvoorbeeld. Je zou eens kunnen proberen om eens een paar weken al het suiker te schrappen (ook fruit) en pasta/rijst/aardappels. Dat zijn koolhydraten en word ook omgezet in suikers. Als dit helpt dan kan het zo maar zijn dat je toch pcos hebt. Succes!!

9. babysed

babysed Lid

Jan 7, 2016
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hier ook een onregelmatige cyclus en de diagnose PCOS..

Wij zijn nog maar sinds November bezig en inmiddels heb ik mijn eerste bezoek aan de gynaecoloog gehad en mogen wij eind augustus al naar de fertiliteitspoli.

Op de echo was te zien dat Ik aan weerszijden meer dan 12 eitjes/blaasjes klaar had liggen zeg maar (veelal kleintjes)..

Buiten de onregelmatige cyclus heb ik sinds ik gestopt ben met de pil een onzuivere huid... Veel mee-eters/puistjes enzovoort. In mijn gezicht maar ook vreselijk op mijn schouderbladen en hals.

Buiten de onzuiverheden in de huid heb ik verder geen "kenmerken" en zal ik sneller onder de categorie ondergewicht als overgewicht vallen.

Mijn huisarts had mij in Mei al getipt om te gaan temperaturen zodra ik weer ongesteld zou worden, helaas ben ik tot op heden nog steeds niet ongesteld dus is dat temperaturen tot nog toe niet opgegaan bij mij:(

10. Mikjeee89

Mikjeee89 Bekend lid

Feb 20, 2016
    561
    8
    18
    NULL
    NULL
    Ook ik heb helaas een onregelmatige cyclus, best frustrerend soms :p
    Sinds februari gestopt met de pil, eerst 2 lange cyclussen van & 50 dagen, de vorige ronde een mooie van 28. Helaas nu alweer op dag 48 volgens mij .. Wel vorige week 2-3 druppels bloedverlies gehad, ik hoopte natuurlijk op een innestelingsbloeding maar afgelopen zondag negatief getest. Nu dus maar weer afwachten;)

Ik heb teunisbloemolie gebruikt, vorige ronde dus wel korter, maar door mijn lange cyclus nu weer ben ik er maar weer mee opgehouden

11. Appelsientje89

Nov 22, 2010
    3,045
    1,112
    113
    Female
    de Achterhoek
    Ik zit ook eerder tegen ondergewicht dan overgewicht aan.
    De puisjes was echt n drama.. De rug en decolleté zijn een stuk beter gelukkig. Het zit vooral bij m'n kaken en het meest rond de eisprong.
    Heb nu inderm via de huisarts wat goed helpt.
    Ik temperatuur niet.. Gebruik wel ovu testen, wil dat eigenlijk allemaal nog niet maar die menstruatie liet maar op zich wachten tot ik toch maar ovu testen ben gaan doen. Laatste 2 cyclussen wel knallers.
    Heb je bij PCOS ook positieve ovu testen? Of komen de eitjes dan niet zover?
    Ik ben nu ongesteld.. Wanneer kan ik beste starten met temperaturen?

12. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

Mar 15, 2014
    1,247
    8
    38
    Noord brabant
    Bij pcos heb je verhoogd lh hormoon dus de testen zijn niet altijd betrouwbaar dan. Ik merk dat ik dus altijd een redelijk streepje heb op ovu testen maar uiteindelijk wel knallers waardoor ik toch me ei zou kunnen vinden. Het nadeel aan ovu testen met pcos is dat je niet zeker weet of ze ook springen daarom temperatuur ik er ook bij.
    Je kunt het beste beginnen op de eerste dag van je menstruatie. Meteen als je wakker bent proberen op hetzelfde tijdstip

13. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

Mar 15, 2014
    1,247
    8
    38
    Noord brabant
    Je hebt een app fertility friend daarin kun je je temperatuur opslaan elke dag en die maakt een grafiek voor je waarin hij aangeeft wanneer je je ei gehad hebt. Ook andere symptomen kun je erin zetten zoals positieve ovu test en afscheiding

14. Appelsientje89

Nov 22, 2010
    3,045
    1,112
    113
    Female
    de Achterhoek
    Ik ben ook in februari gestopt!
    Duurde 110 dagen voor er iets kwam.
    33 dagen vond ik aardig oke en deze ronde kon ik m'n ei maar niet vinden. Was dus veel later uiteindelijk.
    Zijn pas net bezig met echt proberen.. Maar voor mb gevoel ben ik al wel sinds feb in 'gevecht' met m'n lijf zeg maar.. Vind ook enorm frustrerend!

15. Appelsientje89

Nov 22, 2010
    3,045
    1,112
    113
    Female
    de Achterhoek
    Dankje voor de uitleg.
    Ik heb wel echt super negatieve en super knallers zeg maar..
    Dat ie echt springt kan ik inderdaad niet 100% zeker weten.
    Als ik me daar ook nog druk over moet maken.. (Was de gedachte)
    Ik ben dinsdag ongesteld geworden.. Is het dan te laat om te gaan tempen? Gaan over 1,5w op vakantie dus denk ook niet dat dat deze maand wat word. Moet dat persee zelfde tijd? In weekend sta ik echt niet 6:30 naast m'n bed haha.
    En kun je me misschien uitleggen wat ik dan moet zien gebeuren in m'n temp? Wanneer gaat t omhoog of omlaag? Heb echt (nog) geen idee.

16. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

Mar 15, 2014
    1,247
    8
    38
    Noord brabant
    Nee hoor als je morgenvroeg begint heb je als het goed is een vrij stabiele temp en dat is je basale temperatuur en als die omhoog schiet 0,2/0,3 dan heb je je ei gehad. Ik doe het bijvoorbeeld altijd rond 8/9 uur. En als het een keer iets vroeger of later is dan scheelt het zowat niks of 0,1. Ik kan dan alsnog goed mijn ei vinden.
    In de eerste helft van je cyclus heb je een lage temperatuur, bij mij is het 36,5/36,6
    Vervolgens kun je een dip zien op de dag van je eisprong of een dag vantevoren (maar dit is niet altijd en hoeft dus niet) dan zakt ie nog verder naar beneden naar bijvoorbeeld 36,2
    Vervolgens wanneer je temperatuur stijgt moet ie voor 3 dagen lang hoog blijven wil je een eisprong hebben gehad. Dit stijgen kan ineens met 0,3 zijn maar kan ook trapsgewijs gaan. Na die 3 dagen moet ie in ieder geval zeker 0,2/0,3 hoger liggen dan je temperatuur in de eerste helft.
    Deze temperatuur blijft hoog tot aan de dag dat je ongesteld wordt of een dag vantevoren, hij daalt dan weer op dezelfde manier als dat ie steeg na de eisprong.
    Als je die app download hoef je het zelf niet uit te rekenen allemaal maar doet de app dat voor jou.

17. Appelsientje89

Nov 22, 2010
    3,045
    1,112
    113
    Female
    de Achterhoek
    Oke, opzoek dus naar een tempstijging die (min 3 dagen) aanhoud zeg maar. En daarna iig hoger is dan alle dagen ervoor.
    Dat moet te doen zijn.
    Het hoeft niet persee als je echt net wakker bent? Dat lees ik overal.
    Dat is op werkdagen 6:30.. Maar in t weekend dus echt niet haha!
    Dankjewel voor de uitleg! Nu snap ik tenminste wat k zoek haha.

18. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

Mar 15, 2014
    1,247
    8
    38
    Noord brabant
    Geen dank haha, ja het is ff lastig in t begin maar als je t eenmaal weet is het makkelijk.
    Jaa precies je zegt het goed. Ja nou ik moet eerlijk zijn dat ik het ook echt niet altijd op hetzelfde tijdstip doe maar ik ken mijn cyclus nou zo goed dat ik weet als ik wat later temp en het is dan 36,7 ik nog steeds geen ei heb gehad want na mijn ei zit ik bijna altijd rond 37 of hoger. Probeer maar gewoon wat uit dan zie je vanzelf wel wat het beste is voor jou. Maar het moet wel meteen als je wakker bent in ieder geval.

19. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

Mar 16, 2016
    3,658
    2,568
    113
    Hier ook last van een lange onregelmatige cyclus. En net zoals ik bij sommige van jullie lees ook erg veel last van puistjes me kaken zitten ook helemaal onder😖 zelf ook geen last van overgewicht of overbeharimg. Wel heb ik gemerkt dat ik amper afval nu ik paar kilootjes kwijt wil. De dokter zegt maar de hele tijd dat het Llemaal normaal is en er niks met me aan de hand is, terwijl ik onderhand alweer bijna 8 maanden gestopt ben met de pil. Mijn cyclussen worden alleen maar langer ook zo raar. Heb me deze ronde ook voorgenomen om er bijna niet mee bezig te zijn. Dus geen ovu testen bijna niet op het forum, geen symptomen bijhouden en dagen. Ben benieuwd hoe het deze maand gaat. Maar vind het toch fijn om deze ronde wel even in dit topic mee te lezen. Het gevoel alleen al dat ik niet de enige ben lucht op!

20. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

Mar 15, 2014
    1,247
    8
    38
    Noord brabant
    Ik heb niet zo'n moeilijke huisarts dus die heeft me toendertijd een verwijzing gegeven toen ik zei dat ik allemaal klachten had en ik dacht aan pcos. Ik zou t gewoon proberen meiden!

Share This Page