Hoor van veel vrouwen dat de urine na word gekeken tijdens de zwangerschap, hoort dat? Is bij mij nooit gedaan
Bij mij alleen als mijn bloeddruk te hoog is om te controleren op eiwit in je urine. Dit ivm zwangerschapsvergiftiging.
Hier ook voor verdenking zwvergiftiging maar niet standaard. O ja en bij verdenking van blaasontsteking
O oke, die is bij mij niet te hoog.. Was bij de eerste ook nooit gedaan dus vond het al raar toen ik het hoorde
Hier ook nooit gedaan bij de vk, alleen keer bij de HA toen ik dacht wellicht blaasontsteking te hebben.
Wordt ook gedaan als er wordt gedacht aan uitdroging, dan wordt op ketonen gecontroleerd. Dat is dus bij overmatig spugen en extreme misselijkheid.
Bij mijn eerste afspraak daar werd er gevraagd ochtendurine mee te nrmen om te tesyen op blaasontsteking. Daarna niet meer...
Bij mij was dat omdat ik een verleden heb met heel veel blaasontstekingen. Dan testen ze op een bepaalde bacterie, of je nou blaasontstekingen tijdens de zwangerschap hebt of niet.
Bij de verloskundige weet ik niet meer. Is al 6/7 jaar geleden. bij mn meiden en nu de hele zwangerschap bij de gynaecoloog, daar is het standaard je urine controleren. En je bloeddruk en je gewicht.