Vreemde ligging baby

Discussion in 'Zwangerschap' started by madelein, Nov 28, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

Aug 19, 2015
    3,329
    2,135
    113
    Female
    Hier geen stuitligging, maar ze ligt sinds een week of 16 met haar hoofdje in mijn bekken. Eerst lag ze met haar lichaampje naar mijn rechterzij (lekker comfortabel). Daarna lag ze met haar beentjes omhoog, dus heel fijn tegen mijn ribben. Volgens mij ligt ze nu 'normaal'.

Maar het kan zeker nog zo zijn dat ze op het laatste moment draaien hoor! Had een vriendinnetje van mij ook.

2. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

Jan 22, 2015
    1,694
    38
    48
    Female
    Utrecht
    Moxa is wat anders dan acupunctuur. Ik zelf zou acupunctuur in zo een geval het overwegen waard vinden.

3. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Moxa is toch onderdeel van de acupunctuur?

4. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Moxa is het enige wat ik ken wat hierbij volgens de acupunctuur resultaat geeft.
    Ik heb in alle jaren dat ik zwanger probeerde te worden ook meerdere keren acupunctuur geprobeerd, gigantisch veel geld aan uitgegeven, en allemaal zonder resultaat. Dus vandaar dat ik er niet op zit te wachten weer zo'n traject in te gaan...

5. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

Jan 22, 2015
    1,694
    38
    48
    Female
    Utrecht
    Ja moxa is wel een onderdeel van acupunctuur maar zoals ik het heb begrepen is moxa niet de enige optie bij acupunctuur als je kindje in stuit ligt. Zo bedoel ik het:) maar ik snap dat je je geld er niet aan uit wil geven. Ik heb volgend jaar een aanvullende verzekering waarbij acupunctuur bijna helemaal vergoed wordt, dus dan zou ik het wel proberen. Baat het niet schaad het niet:)

6. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Geen late stuitligging hier. Maar mijn eerste zoon lag bijna de hele tijd rechts. Mijn tweede zoon lag tot voor kort dwars en is inmiddels met zijn hoofd naar beneden gedraaid en ligt de hele tijd links. Ze hadden er zo tegelijk kunnen liggen als het een tweeling was geweest :p

7. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Hier vandaag voor echo en ctg geweest omdat ik de kleine minder voelde.
    Het blijkt dat ze van volkomen stuit naar een onvolkomen stuit is gegaan. Beentjes liggen dus omhoog langs haar lijf. Verder lag ze al vrij diep in m'n bekken, en inderdaad nog steeds met haar bovenlijf rechts. Vk vroeg of ik een afwijkende vorm van m'n bm heb, maar dat is voor zover ik weet niet het geval.
    Blijft dus spannend hier of ze überhaupt nog in staat is te draaien...

8. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    nou ik zal je zeggen ik had precies zo een baby en dacht ook echt dat komt niet meer goed, werd al gepraat over versie bij 36 weken, afgelopen vrijdag lag hij nog zo, en vandaag bij de echo ineens hoofdligging :D:D:D tot 36 weken kunnen ze nog draaien, en zelfs bij een tweede of volgend kindje nog ietsje later ;) dus het kan allemaal nog ;)

Share This Page