Ik lees overal dat als je ontslag wilt nemen, dit voor de 1ste van de maand moet wil de maand Maart nog mee tellen. Alleen nou is mijn baas morgen vrij, en donderdag is het 1 maart, weet iemand hoe dit zit en wat ik het beste kan doen?
Schrijven ze de post in bij jullie? Dan kan je je brief laten inschrijven met ontvangstdatum 1 maart, of je scant de brief en je stuurt hem vast via mail. Wanneer je baas vrij is, lijkt mij voor de ontslagdatum niet relevant. Als jij maar zorgt dat je het op tijd verstuurt!
Is alles nog gelukt met je ontslagaanzegging? Zoals hierboven is gezegd, is de beste oplossing wanneer een werkgever/leidinggevende niet aanwezig is en jij je moet houden aan termijnen.
Nog even ter info; het ligt er ook aan wat er in je contract staat. Met een kalendermaand moet je idd voor de eerste vd maand opzeggen. Bij een maand mag je (,mits er geen andere bepalingen bij staan, ) op elke dag opzeggen en na een maand stoppen.
Uiteindelijk toch de 28ste ontslag genomen via de mail, en donderdag mondeling toegelicht. Bedankt voor alle reacties !