Vreemde maakt foto's van kind (niet mijn kind)

Discussie in 'De lounge' gestart door Joycey, 10 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

8 mei 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    Heb je gelijk in. Is ook zo. En dat is iets, waar wij onderling afspraken over hebben gemaakt. Van een aantal weet ik, dat ze graag getagged worden, zodat zij die makkelijker terug kunnen vinden. Anderen willen dat juist weer niet. Dat proberen we zo goed mogelijk te scheiden. Gelukkig gaat dat heel soepel hier.

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.492
    17.434
    113
    Onze kinderen worden zomers ook heel vaak op de foto gezet. Het schijnt bijzonder te zijn, kinderen op een schip... Als je dan net een sluis in/uit gaat en onder een (voetgangers)brug door moet zijn er altijd mensen die foto's maken. Ik kan die niet allemaal persoonlijk vragen om geen foto's te maken en ik ga er altijd maar vanuit dat het vooral om het schip gaat ;) Maar dat zorgt er wel voor dat ik de kinderen echt niet bloot buiten wil hebben en ik zelf ook neit graag in zwemkleding buiten zit.
    Als het op een openbare plek zou gebeuren en het is duidelijk dat het om mijn kind(eren) gaat wil ik ook dat ze het verwijderen, maar als het druk is voorkom je het niet dat ze bij iemand op de foto komen als "achtergrondfiguur"

3. dekilene

dekilene Niet meer actief

Ik had ook gevraagt of die man er mee wilt ophouden en wilt verwijderen.

4. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there

Ja dat vind ik ook bizar. Het zijn privé-foto's. Nee, mijn beschermingsdrifthormonen wilden dat absoluut niet. Mijn dochter moet later zelf maar beslissen wat ze ermee doet. Ik zou mijn eigen blote poeperd ook niet op fb zetten (heb geen account maar goed) dus die van mijn kleine ook niet.

Aan de andere kant vind ik het ook steeds lastiger worden door alle berichtgevingen. De onbevangenheid is er vanaf, omdat men iedereen ziet als een potentiele bedreiging voor het kind. Niet iedere fotograaf is een pedo en niet iedere pedo is een fotograaf. :(

5. Toetie froetie

Toetie froetie Niet meer actief

ik zou het niet fijn vinden en dat ook zeker zeggen.
    Niemand moet zomaar foto's van mijn kind nemen en vooral niet ongevraagd.
    Waarom doe je zoiets??

Als mijn kind toevallig naast een ander kind of iets anders staat en op die manier ook op de foto zal staan zou ik het niet erg vinden.

6. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Zou kunnen dat 't 'm gaat om de sfeer van de foto, maar hoe weet je dit zeker? Ik zou me er absoluut niet prettig bij voelen en er wat van zeggen.

Maar daarbij zou ik ook iemand zijn bedoelingen wel in het oog houden hoor. Maakt iemand een foto van de omgeving waar mijn kind toevallig op staat, dan vind ik het een ander verhaal. Zoals voorbeeld speeltuin, zwembad, strand..

Maar tegenwoordig met internet en in het bijzonder social media weet je het maar nooit.

7. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.028
    6.775
    113
    zuid-holland zuid
    ik ben ook hobby-fotograaf en ik maak graag foto's op allerlei locaties waar mensen zijn. Ik heb nog nooit gehad dat mensen me vroegen een foto te verwijderen of boos werden. Ik denk dat het komt omdat ik een vrouw ben... mensen zijn toch het allerbangst voor vieze oude mannetjes met een camera.

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Mijn kinderen staan vast ook op de foto bij andere mensen al dan niet bewust. Nee ga daar geen punt van maken. Misschien gewoon fotograaf van beroep of voor de hobby en mooie momenten op de foto wil zetten in dit verklote Nederland. Zou niet meteen van het ergste uit gaan. Verder is het openbaar terrein en mag de man ook gewoon foto's maken.

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.310
    16.707
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou het wel een beetje vreemd vinden wanneer een vreemde ineens bewust een foto zou maken van mijn kind maar zou er geen heisa van maken.Wschl is die goede man hobby fotograaf en wil een mooi plaatje schieten.
    Ik snap sowieso soms niet waar mensen zich zoal druk over maken tegenwoordig pfff.

10. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ondanks dat ik op dit vlak persoonlijk wel dingen heb meegemaakt, vraag ik me ook af waar we toch heen gaan.
    Dat verhaal met die vrouw die even snel een kind in de wagen fotografeert en dan wegrent, ja, beetje vreemd, maar kom op zeg...iedereen die kwaad in de zin heeft, kan dit te pas en te onpas ten uitvoer brengen...moet je dan bij alles vraagtekens zetten en alles wantrouwen?

Ik denk niet dat de wereld daar nou beter van word...

11. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Tja op straat, ik zou er geen drama van maken, en ook niet wakker van liggen, zolang ze de kleren aan hebben prima toch.
    Ik maak zelf ook fotos van mijn zoontje op het strand endergelijke, ja daar komen ook wel eens andere kindjes op voor, jammer dan. ook nog nooit commentaar gehad trouwens,

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Maar aan de andere kant... als jij een foto maakt van een kind, en de ouder komt naar je toe om vriendelijk te vragen of je die foto wil verwijderen, om wat voor reden dan ook, dan doe je daar toch ook niet moeilijk over?

13. sandramarije

sandramarije Bekend lid

17 jan 2013
    665
    1
    18
    Ik vind dat de fotograaf in kwestie even toestemming had moeten vragen.. en dan pas een foto had moeten maken.
    Tegenwoordig hoor je zo van die rare verhalen.. nu had dat kindje uiteraard gewoon zijn kleren aan en was dit iets onschuldigs maar toch.. wie weet wie die foto's allemaal te zien krijgt.. zijn familie? vrienden? de fotoclub?

14. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

8 mei 2007
    455
    1
    0
    Hoofddorp
    Dat is inderdaad ook zo'n punt. Wat gebeurt er met foto- en/of filmmateriaal dat niet op het internet eindigt. Wat word er vastgelegd, met wie word dat gedeeld...

Ik heb een keer een stevige discussie gehad, met mijn schoonouders, omdat schoonvader, die zowat vergroeid is met zijn filmcamera, onze zoon gefilmd had, terwijl die in zijn blote kont rondliep. Dat was al mijn eerste struikelpunt. Maar dat vervolgens ook aan jan en alleman aan vrienden en familie laat zien. En daar ging het toch echt mis bij mij. Heb hem dan ook vriendelijk verzocht dat stukje te knippen uit de film.

15. linnie88

linnie88 Actief lid

6 aug 2013
    223
    10
    18
    ligt eraan, als het kind straks met gezicht en al er op staat is het toch minder prettig.
    Wie weet zit deze meneer bij een foto club en heeft hij een opdracht mee gekregen om schaduwspel etc te fotograferen. Straks wint hij nog een grote prijs ermee haha

Maar waar je ook gaat of komt, overal worden foto's gemaakt, dus ook wij zullen ergens op internet als achtergrond figurant te zien zijn met mss niet zo'n heel charmante gezicht..

16. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    dat weet ik niet, kind zou hooguit op de achtergrond staan, als mijn kind leuk op diie foto staat dan verwijder ik dat wellicht niet hoor, wel zou ik hem niet online gooien, maar daar ben ik dan wel weer voorzichtiger mee, kijk altijd wel of andere kids niet mega duidelijk op de foto staat,

ik denk maar zo, op een openbare gelegenheid bv strand dierentuin ofzo kan je gewoon als achtergrond op de foto komen, daar moet je geen drama van maken.

mensen die bewust van kinderen fotos maakt vind ik wel een ander verhaal. maar ik zie zulke dingen eigelijk nooit gebeuren.

17. Joycey

Joycey Niet meer actief

Over dat naakt fotograferen... Toen onze kleine vent geboren werd, zijn er ook twee of drie foto's van hem geweest waar hij naakt op stond. Die zijn zelfs door ons gewist. Ik hoef dat niet te zien. Niet van mezelf, niet van hem, niet van mijn partner. Ik onthoud wel hoe we er allemaal naakt uit zien :p Mijn schoonvader vind dat raar en zei dat hij ook dat soort foto's van mijn partner had en dat gewoon normaal is.

Nou, ehhhhhhh, toen mijn ventje geboren werd en op de weegschaal moest, hebben we toch echt 'tactisch' een been voor zijn geslachtsdeel geplaatst. De enige trotste 'piemelfoto' die ik van mijn zoontje heb, is van de 20-weken echo en we zomaar ineens vol in beeld te zien kregen of we een jongen of een meisje kregen :p

Ik vind het hebben van blootfoto's sowieso wel vreemd... Ik was verleden jaar op een bruiloft van mijn schoonfamilie en daar verspreiden ze een blote-billen-foto van de bruidegom toen hij een jaar of 2/3 was. Ik vind dat gewoon idioot. Wat moet je ermee? Waarom wil je dat laten zien? Who cares??? Ik had liever een rare gekke bek gezien en ben dus ook demonstratief tegen dat soort foto's. Wat wil je ermee bereiken? "Whahahaha, pietje heeft ook blote billen". Volgens mij zijn we allemaal naakt geboren; daar hoeven we elkaar echt niet aan te herinneren of elkaar te vereeuwigen op die manier.

18. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ssstttt, ik was verleden week nog te zien op AT5 :)
    De weg aan de overkant was afgesloten dus ik MOEST er wel achterlangs. Ik heb mijn hoofd zo ver omgedraaid dat het op een scene van the Exorcist leek - maar ik was er inderdaad op.

(alweer; ik kom in verhouding met de gemiddelde Nederlander veel te vaak op tv of radio)

19. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

8 mei 2007
    455
    1
    0
    Hoofddorp
    Ik geloof best, dat er vroeger naar gekeken werd. Of althans, het werd minder vreemd gevonden. Ik heb in mijn foto album, tussen mijn baby foto's ook foto's zitten, waarin ik waarschijnlijk net op het punt stond in bad te gaan, of er juist net uit kwam, foto's waar ik in mijn blote niksie lig. Weliswaar alleen billen te zien, maar toch. Gelukkig werden die dan niet bij iedere speciale gelegenheid tevoorschijn getoverd hahah. Dat zou ik persoonlijk toch een stuk minder grappig vinden.:cool:
    Maar zo'n 'money shot' ... nee.
    En dan van die excuses dat het alleen familie en/of vrienden waren, die het materiaal gezien hebben, en dat die wel te vertrouwen zijn, krijg ik uitslag van.

En wat iemand anders vroeg; zou ik de foto van een vreemd kind wissen, ja dat zou ik doen of indien het mogelijk is, zou ik de foto ter plekke bijsnijden (gelukkig heeft onze camera die optie) zodat hun kind niet meer te zien is, mocht m'n zoon er leuk op staan. als dat niet kan omdat ze te dicht op elkaar staan op de foto, zal ik gehoor geven aan het verzoek van de ouders. Ik zou ook willen dat zij dat deden als het mijn kind betrof.

20. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

8 mei 2007
    455
    1
    0
    Hoofddorp

Deel Deze Pagina