vreemde maten baby en veel vruchtwater

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Marieke1983, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hoi hoi,

Afgelopen weken heb ik wat extra echo's gehad ivm de groei van het kindje en de hoeveelheid vruchtwater. Dat laatste ligt op 9 cm, dus niet extreem veel maar wel ruim.
    De metingen van de baby vind ik wat vreemd: hoofdje ligt 1 week voor en komt op 37,4 weken.
    buikje ligt op 39 weken
    benen op 39,5 weken,
    geschatte gewicht dat moment: 3380 gram. Dit allemaal bij een echo met 36,3 weken.
    mijn suiker wordt constant geprikt maar is laag: niet nuchter 4-5.

nou heb ik een paar vraagjes:
    wat maakt dat vruchtwater uit? behalve een nat pak zitten daar toch niet echt risico's aan verbonden?

kan het geen kwaad dat de maten van de baby zo erg uit elkaar liggen?

mijn eerste werd met 40+0 geboren (3570 gr) en bij deze ging ik uit van 40-41 weken ongeveer. Maar kan het zo zijn dat hij/zij nu spontaan wat eerder komt, of zegt het niets?

Is een voorsprong in groei reden tot inleiden? Dat heb ik liever niet namelijk..

bedankt voor de antwoorden alvast!

groetjes Marieke

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Marieke

je vruchtwater is wat ruim maar zeker niet te. Je moet dan in de gaten houden of je geen zwangerschapssuiker ontwikkelt. Dat wordt bij jou netjes gecontroleerd en je suiker is keurig, niks aan de hand dus.
    Een groter kindje zegt verder niet veel, wrs gewoon genetisch wat groter, het is geen probleem dat de maten wat uiteen liggen, niemand is tenslotte gemiddeld.
    Het wil ook niet zeggen dat het eerder geboren gaat worden.
    Als het netjes zo blijft groeien is er geen reden om eerder in te leiden.

Mirjam

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Dat was snel Mirjam, dank je wel!

Deel Deze Pagina