Ik las ooit eens een verhaal van een vrouw die jarenlang de uiteindes van een varkenshaas afsneed omdat ze dat haar moeder ook altijd had zien doen. Ze wist zelf ook niet precies waarom ze dat deed, maar ja, als je moeder het doet zal het wel ergens goed voor wezen, toch? Maar na haar halve leven de kop en kont van haar varkenshaasjes te hebben gesneden, bleek dat mama gewoon een heel klein pannetje had, waar zo'n stuk vlees niet in z'n geheel in kon. Geweldig toch? Dus, gewoon uit nieuwsgierigheid: welke gewoontes heb jij van thuis meegenomen, waar je nooit verder over hebt nagedacht, maar die uiteindelijk voor jou nergens op bleken te slaan? Ben benieuwd of hier ook zo'n mooi verhaal uit komt.
Uhm ja Wanneer ik naar de wc ga kijk ik echt ALTIJD of er geen slang in de pot ligt. Mijn moeder had dat ooit eens gehoord dat er bij iemand een slang in lag die was ontsnapt en sindsdien keek ze altijd in de wc pot. Nu doen we dat dus allebei En sinds een vriendin tegen mij vertelde dat er ook wel eens een rat uit komt, ben ik al helemaal geen type wc en krantje erbij type hahaha
Gatver.... zit je dalijk net lekker op je gemakje en dan snuffelt er ineens zo'n beest aan je kont haha. Rare gewoontes: Het vlees als laatste opeten. Mijn moeder liet ons vroeger eerst aardappels en groente eten, en dan kregen we vlees. Anders aten we eerst het vlees op (vonden we het lekkerst) en dan zeiden we dat we vol zaten. En ja eigenlijk eet ik zelf nog steeds vaak het vlees als laatste op. (Hoewel ik het nu wel vaker combineer hoor haha).
Ik zit dus echt nooit op mijn gemakje hierdoor herkenbaar, het vlees als laatste, dat doen wij hier ook ivm de kinderen die anders geen groenten willen eten.
hahahah geweldig Ik heb een minder leuke gewoonte meegenomen. Mijn moeder is nogal een perfectionist, en onze weekend-ochtenden waren geen gezellige wakker-worden-ontbijtjes met het gezin. Nee, vanaf het moment dat mijn moeder haar ogen opendeed sprong ze uit bed en ging de was doen, was ophangen, vouwen, bedden verschonen enz. Ik werd uit bed getrommeld om 'mijn zooi te gaan ruimen' en mee te helpen met de was. Pas als alles boven spik en span was mochten we naar beneden. Gelukkig heb ik het niet zo zwaar nu , maar ik merk dat ik op zondagochtend ook rechtstreeks uit mijn bed naar zolder ren om de machine aan te zetten en te gaan ruimen. Toen we nog geen kinderen hadden had ik altijd het streven om de hele weekwas gestreken te hebben voordat mijn man wakker wordt. Op zich geen nare gewoonte, maar mijn man ergert zich er mateloos aan. En het is niet echt handig als er ook 3 kleine kinderen verzorgd en gevoed moeten worden. En toch kan ik het niet echt laten (voel me dan enorm rommelig)