Vreemde menstruatie na late(re) eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ludde, 17 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ludde

Ludde Actief lid

8 nov 2014
    164
    0
    16
    Amsterdam
    Hallo meiden,

Zoals ook in de titel te lezen was mijn afgelopen menstruatie (eigenlijk twee) erg vreemd.
    Mijn cyclus is normaal rond de 26/27 dagen, op 30 maart had ik om 16.00 uur (die ochtend nog niet duidelijk) een knalpositieve ovultietest. Mijn eisprong moet 24 tot 48 uur daarna zijn geweest. Dit zou dan dag 16 of 17 zijn. Ik werd dag 28 laat in de middag ongesteld maar heel erg ligt (niet voldoende om in verband te vinden) Die dag erna ben ik wat meer gaan vloeien. Rood. Maar het hield de middag erna weer prompt op. Twee dagen daarna nog heel af en toe met afvegen wat bloed. Overigens net zoals vorige maand totaal geen pijntjes in mijn onderbuik maar wel opspelende darmen (heb ik altijd als een soort voorbode)

Nu heb ik inmiddels ook al een paar testjes gedaan omdat ik dacht dat het misschien een late sprong inclusief late innestelling zou kunnen betekenen maar die zijn omowit. Ik denk dat ik me vooral afvraag of het bij meer mensen gebeurd dat ze zo vreemd ongesteld zijn, ook al hebben ze normaal een langere en iets heftigere menstruatie.
    Persoonlijk ben ik al ruim 7 maanden van de pil met een vrij stabiele cyclys en ben ook in het verleden wel eens een paar jaar pilvrij geweest maar dit ken ik niet.

Bij mij is dit eigenlijk vorige maand begonnen, toen ik ineens op dag 23 al begon. Ben toen voor de zekerheid naar de HA geweest, zij was super relaxed en aardig en stelde me gerust. Ik had die ronde geen 'echte' positieve ovulatietest wat zou kunnen betekenen dat ik een korte LHpiek (wat ik denk, aangezien ik die keer erna laat op de middag nog een knaltest had en ochtend erna weer minder) of geen eisprong (wat volgens HA bij iedere gezonde vrouw gewoon zomaar kan gebeuren en dus ook prima kan) heb gehad.
    Nu het voor de tweede keer weer zo vreemd gaat met mijn menstruatie wordt ik dan toch wat nieuwsgierig naar andere ervaringen. Ben erg benieuwd naar jullie reacties.

2. appelboompje

appelboompje Fanatiek lid

4 mei 2014
    1.192
    1
    36
    Bij mij is mijn menstruatie wel eens anders, maar niet in zo'n groot verschil als dat jij beschrijft (ik wijt het aan het feit dat mijn hersenen mij soms zo zwanger hopen dat dit een invloed heeft).

Misschien is het toch goed je nog een keer tot je huisarts te wenden?

3. Ludde

Ludde Actief lid

8 nov 2014
    164
    0
    16
    Amsterdam
    Bedankt voor je reactie, zal het zeker doen wanneer dit zich aanhoudt.

4. Tess88

Tess88 Actief lid

4 mrt 2015
    374
    0
    16
    Ik heb dit ook wel eens gehad. Altijd heel regelmatig met een cyclus van 32 dagen en 4 dagen ongesteld, en laatst één van 27 dagen en maar anderhalve dag heel licht ongesteld..

5. Ludde

Ludde Actief lid

8 nov 2014
    164
    0
    16
    Amsterdam
    Hoi Tess88,

Ging het daarna gewoon weer 'over'?
    Heb het nu tweemaal achter elkaar (kan toeval zijn) met helaas nog lang veegbloed (sorry) Vorige keer zo'n 7 dagen in totaal, alles bij elkaar. Na gemeenschap wat meer bloed zelfs, met ineens lichte buikpijn.
    Helaas kan je jezelf dan zo snel bang maken...

Ik bel maandag voor de zekerheid toch maar weer even met de HA.

Deel Deze Pagina