spina bifida zien met 13 weken echo?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door joseetje26, 26 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    goedemorgen..

ik loop hier al een tijdje mee rond...
    bij mijn schoonmoeder is onlangs op 50 jarige leeftijd een verborgen spina bifida ontdekt... toen ik al 14 weken zwanger was vertelde ze dat het erfelijk kan zijn... we hebben het er toen met de gyneacoloog van het ziekenhuis waar ik onder behandeling was besproken en die vertelde dat we amper een verhoogd risico lopen omdat mijn man het niet heeft en ik ( redelijk trouw, want ik vergat het soms al wist ik dit helaas toen nog niet ) vanaf het begin foliumzur heb geslikt.

we hadden een prima 13 weken echo waarbij alles er goed uitzag... nu is mijn vraag eigelijk.. als er toch echt een grote afwijking was geweest dan hadden ze dat vast al gezien op die 13 weken echo toch?

ik heb over 2 weken de 20 weken echo en ik merk dat ik er toch steeds zenuwachtiger van word...

gr jose

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Jose,

een heel ernstige afwijking kun je al wel zien bij 13 weken ja. Maar je hebt inderdaad geen verhoogd risico als jij en je man nergens last van hebben.

Mirjam

3. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    oohhhwww ppfffff daar ben ik erg blij om.... het ligt toch als een steen in je maag

dank je

gr Jose

Deel Deze Pagina