pil na bevalling?

Discussion in 'Anticonceptie' started by susy26, Jul 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. susy26

susy26 Niet meer actief

Hoi dames, ik ben op 18 juni bevallen van onze zoon. Nu wil ik weer met de pil beginnen,maar weet niet zo goed wanneer? 2 dagen geleden was het vloeien weg, en nu weer heel licht bloed. En als ik de pil inneem ,ben ik dan gelijk beschermt of moet je eerst een hele strip opmaken?

alvast bedankt:)

liefs suzanne

2. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Geef je BV? Want dan moet je een speciale pil aanvragen. Volgens mij moest je wachten tot je je eerste echte menstruatie weer hebt gehad. En nee, hij is niet meteen veilig. Eerst de strip opmaken is me toen verteld. Anders bel je voor de zekerheid even naar je huisarts. Die kan het je precies uitleggen! ;)

3. susy26

susy26 Niet meer actief

hoi cathie, nee ik geef flesvoeding. ow oke, ja dat is miss wel beter om het even goed te vragen. idg bedankt voor je berichtje!

4. duimpje

duimpje Bekend lid

Sep 25, 2009
    604
    5
    18
    Ik heb 2 menstruaties afgewacht. Bij de tweede menstruatie gelijk bij de eerste dag de pil ingenomen (microgynon) zo staat het ook in de beschrijving gemeld.

Anders moet je de beschrijving en nalezen daar staat het als het goed is in.

5. knorretje84

knorretje84 VIP lid

Oct 7, 2008
    6,636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Idd is het verstandiger om eerst een menstruatie af te wachten....zo kan je lichaam ook even tot rust komen voordat het weer volgestopt met hormonen wordt....

Maar anders idd ff de huisarts bellen....

Zelf ben ik na 5 maanden pas begonnen (en 2 menstruaties afgewacht).....Tot die tijd was de zin in seks 0,0...dus had ook niet zo'n haast....hihi....

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Gefeliciteerd met je zoontje en wat een mooie datum he ;)

Ik zou even je menstruatie afwachten en dan beginnen zoals in de bijsluiter staat. Je moet altijd 1 maand/cyclus afwachten voor je weer beschermd bent dus tot die tijd even extra maatregelen nemen ;)

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik kreeg van de VK te horen dat ik evt direct mocht beginnen met de pil... dus zonder menstruatie af te wachten, maar ik moest inderdaad de eerste strip Double Dutch doen ivm de pil nog niet veilig is dan.

8. susy26

susy26 Niet meer actief

Hoi dames, allemaal bedankt voor jullie berichtjes!

Heb vd week naar de huisarts gebeld, en ze zei dat ik gewoon met de pil mocht beginnen. Maar wel eerst 2 weken slikken voordat ie betrouwbaar is.

9. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

May 21, 2007
    2,779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik ben ook gewoon weer begonnen zonder een menstruatie af te wachten. Hier vertelde de huisarts dat de pil pas de volgende strip betrouwbaar zou zijn, dus toch maar even condooms gehaald aangezien we echt niet meer konden wachten.

Share This Page