Ruggenprik of algehele narcose?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Summerlove, 2 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Summerlove

Summerlove Niet meer actief

Hallo allemaal..

Mijn vriend en ik proberen nu al een maand of 9 zwanger te raken, helaas nog zonder resultaat.
    Nu sta ik op de wachtlijst voor een operatie aan mijn voet (Hallux Valgus) en word waarschijnlijk dit jaar nog opgeroepen.

Nu heb ik vorig jaar dezelfde operatie aan mijn andere voet gehad, onder algehele narcose, dit is me prima bevallen. Ik ben nog al panisch voor naalden en heb bij voorgaande operaties flinke hyperventilaties e.d. gehad.

Nu probeerde de arts mij over te halen om voor een ruggenprik te gaan, maar ik kies zelf liever voor algehele narcose.

Heeft een van beide specifieke uitwerking op je hormoonhuishouding?

2. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    Bij alle 3 de operaties (waarvan de eerste en tweede tijdens pil gebruik) ben ik een aantal dagen na volledige narcose ongesteld geworden terwijl het niet de tijd van de maand daarvoor was. Dus ja: narcose heeft werking op de hormonen. Dat is in elk geval mijn ervaring.

3. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Mijn cyclus was eerst netjes rond 29 en in ronde met operatie onder narcose werd dit 36 en maand daarna ook langer. 2e operatie onder narcose werd mn cyclus ook een paar dagen langer door en de maand erna ook nog. Kan toeval zijn, maar anders heeft het wel invloed ;)

4. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ja, (helaas) kan narcose invloed hebben op je hormoonhuishouding. Van een ruggenprik weet ik het zo niet.
    Als jij je beter voelt bij een narcose dan zou ik dat doen. Helemaal in de stress vanwege een operatie (die op zich al vervelend genoeg zijn) lijkt me ook niet fijn.
    Sterkte ermee!

5. Summerlove

Summerlove Niet meer actief

Bedankt voor de reacites. Ik hoop dat ik de operatie gewoon lekker uit moet stellen, omdat ik toch zwanger word..

Deel Deze Pagina