zwanger of niet

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Moshi, 3 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moshi

Moshi Actief lid

21 okt 2015
    279
    4
    18
    NULL
    NULL
    Mijnn menstruatie is al enkele keren erg aan het schommelen. Ene keer laat en andere keer op te vroeg.
    Voorheen voor me bevalling had ik een regelmatige menstruatie en na bevalling werd hij vanaf 3 maaden ongeveer weer regelmatig tot sindskort het schommelen begon.
    Als voorbehoedsmiddel houd ik cervixslijm in de gaten, menstruatiekalender en tijdens vruchtbare dagen condooms.
    Ook voel ik me eisprong. En heb idee dat ik in 1 cyclus 2 eisprongen heb gehad.

Nu is het zo dat mijn menstruatie weer te laat is. Al 6 dagen.
    Gister had ik wat helder rode bloed met beetje slijm bij afvegen. Verder alleen vandaag bij vegen soort lichtbruin oud bloed.

Testjes al gedaan maar negatief.

Zou dit misschien innestelingsbloed kunnen zijn?
    Want als dit menstruatie zou worden die toch begint dan mis ik toch nog de menstruatiekrampen en rugpijn wat ik normaal dervoor heb.

Ben nou al 2 dagen aan het piekeren.

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.071
    17.026
    113
    Met een hele schommelende cyclusduur is het lastig te bepalen waar je zit in je cyclus en is het onmogelijk te spreken van “6 dagen te laat”. Te laat/overtijd kun je enkel zeggen wanneer je exact weet wanneer je eisprong was, dus door getemperatuurd te hebben of ovulatietesten gebruikt te hebben.
    Gezien je testen negatief zijn, ben je nu niet zwanger of wordt er in elk geval nog niet voldoende HCG aangemaakt om dit op een test terug te zien. Je zou over een paar dagen nog eens een testje kunnen doen.
    Wat betreft je gekke bloedingen: kan zomaar een innestelingsbloeding (al komen die nauwelijks voor) of de start van een menstruatie zijn. Die kan ook zeker eens anders zijn qua hevigheid en qua bijkomende kwaaltjes.

In 1 cyclus 2 eisprongen is bij mijn weet onmogelijk. Daarnaast zijn de methodes die je noemt (cervix-slijm in de gaten houden en een kalender bijhouden) zéér onbetrouwbaar. Mocht een kindje dus (nog) niet op planning staan zou ik zeker meer doen dan dat.

3. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Je kunt over een een week nog eens testen als je niet ongesteld bent. Als je niet zeker bent van je cyclus kun je niet van overtijd spreken. Eisprong voelen is vaak niet betrouwbaar. Vaak is het de klaarste groeispurt van je eitjes. Cervix slijm kun je al 5 dagen voor je eisprong hebben. Je kunt geen 2 eisprongen hebben. Wel dat je een piek hebt maar je ei niet springt.
    Het kan ook zijn dat je nu een ovulatiebloeding hebt. Als je echt 6 dagen over tijd bent zou je nu inmiddels wel een positieve test moeten hebben.

Misschien is het een idee om ovulatietesten ivm temperaturen te gaan doen. Dan krijg je was meer inzicht in je cyclus en hoef je ook niet zo te piekeren

Deel Deze Pagina