Ik zal maar helemaal bij het begin beginnen: Mijn menstruaties zijn nooit geweest hoe het zou moeten zijn, na ellendige lange onregelmatige cyclussen.. Kreeg ik dan uiteindelijk een regelmatige cyclus nog steeds lang (34 dagen) Met die cyclus raakte ik zwanger van een miskraam, gelukkig bleef mijn cyclus daarna regelmatig alleen wéér langer (43 dagen) Toen raakte ik weer zwanger van een mooie zoon, en eigenlijk kon de rest mij gestolen worden. Nadat ik bevallen ben met een keizersnede merkte ik al vrij snel dat mijn cyclus weer onregelmatig was. Heb het de tijd gegeven,, die 9 maanden ontzwangeren aan gehouden en beetje bij beetje stiekem genoten van niet ongesteld worden en lekker met baby bezig zijn. Maar ik merk dat het nu aan mij begint te knagen.. Zoonlief wordt volgende maand alweer 1 jaar! Maar hoevaak ik ongesteld ben geworden in dit jaar is letterlijk op een hand te tellen! En nee dan overdrijf ik niet. Cyclussen van meer dan 77 dagen zijn geen uitzonderingen meer. En wanneer ik dan ongesteld ben is het ook nog eens vreselijk lang. Kortom ik weet weer niet waar ik aan toe ben met mijn eigen lichaam. Zelfs testen gedaan, ondanks ik wist dat het haast niet kon .. En telkens niet zwanger. Bewust één keer uitgeprobeerd na één cyclus geen seks te hebben, zodat ik mijzelf geen rare dingen ging voorhouden en nee hoor nog steeds geen menstruatie te bekennen. Goed waar ik nu naar toe wil met dit topic is toch wel dat ik mijn eigen cyclus terug op peil wil hebben in zover dat mogelijk is voordat er voor een tweede gegaan wordt. Sterker nog op deze manier met steeds minimaal 2/3 maanden er tussen wil ik niet eens het proberen om zwanger te raken. Hebben meerdere dit meegemaakt na een bevalling dat je menstruatie uit bleef en je pas om de 3 maanden ongeveer menstrueert?? Ik gebruik ook geen anticonceptie met hormonen, huisarts wilt mij terug op de pil zetten en ik wil dat op dit moment niet.. (reageer al heftig op hormonen) Dus iemand andere natuurlijke tips? Het is niet om nu direct zwanger te raken, maar hopen ergens dit jaar toch wel weer er voor te kunnen gaan.. Dus zou fijn zijn als ik dan ongeveer weet hoe mijn cyclussen gaan.. Sorry voor het lange verhaal, maar dan is het in ieder geval duidelijk voor iedereen.
Ik ben geen dokter. Dus zou het zeker bespreken met je huisarts. Ik weet wel dat eventjes aan de pil gaan je cyclus soms kan resetten. Mijn vriendin heeft dit 1 maandje gedaan en werd doen regelmatig ongesteld weer en was dacht ik de tweede of derde maand erna zwanger. Maar nogmaals ik ben geen arts. Ik begrijp wel dat jouw huisarts dit al voorgesteld heeft. Ik snap dat het tegenstrijdig is om anticonceptie te slikken als je binnenkort zwanger wilt worden. Maar als het helpt?!