Een 2e kindje!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jooo, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jooo

Jooo Lid

22 dec 2007
    18
    0
    0
    Hallo allemaal!

Ik heb een vraag! Ik verwacht eind Juli een 2e kindje. Nou staat overal vermeld dat je in de begin weken niet zwaarder dan 10 kilo mag tillen en vanaf de 30e week, niet zwaarder dan 5 kilo mag tillen. Ik heb een zoontje van 2 die 14 kilo weegt. Hij moet nog heel vaak getild worden en mijn man is niet vaak thuis waardoor ik het toch echt zelf moet doen.
    Kan dit schadelijk zijn voor het kind?
    En hoe doen de andere moeders het? Heeft iemand tips?
    Of is het helemaal niet schadelijk?

Gr Jooo.

2. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Hoi Jooo,

Helaas heb ik geen goeie tip voor je verder...
    Mijn zoontje is nu anderhalf en weegt 10 kilo.
    Ik til hem nog steeds dagelijks ondanks dat alles me zeer doet op het ogenblik.
    Ik lees graag met je mee hierzo. ;)

3. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Tja, da's niet makkelijk.
    Inderdaad is veel tillen niet goed, maar ik vraag me dan wel es af hoe de vrouwen dat vroeger deden? Toen kregen ze vaak jaar op jaar een kind, waren dus bijna doorlopend zwanger terwijl ze nog een aantal kindertjes aan hun rokken hadden hangen...

Geloof dat wij tegenwoordig ook wel heel veel 'regeltjes' opstellen, in de geest van: dit mag niet, dat mag niet. Ik zou denken: probeer het zoveel mogelijk te vermijden, maar je kunt moeilijk de hele dag een hulp bij je hebben die alles voor je tilt, toch?
    Dus probeer met overleg te tillen. Misschien kun je je zoontje eerst op een stoofje of stoel of bed laten klimmen en hem dan optillen? Andersom precies zelfde: zet hem neer op een stoel of op de tweede traptree en help hem dan lopend de trap af... of op het bed klimmen en til hem dan pas op, dat scheelt al heel wat!
    Probeer je rug zoveel mogelijk 'vast' te zetten, voor je iets moet tillen. Probeer dingen niet van de grond, maar van een hoger gedeelte...

Of denk ik er nu te gemakkelijk over? :oops:

4. Sahara

Sahara Niet meer actief

hoi

Ja ik heb hetzelfde hier hoor!mijn zoontje til ik niet veel meer op maar ja als hij op de fiets moet achter mij dan ontkom je er niet aan en mijn schat weegt nu bijna 20 kilo maar is dan wel wat ouder. maar wat moet je anderst en net wat wat me voorgaanster al zei ik denk dat ze daar vroeger al helemaal geen rekening mee houden.dus ik lees dan ook van harte mee kijken wat de andere reacties zijn :D

Liefss

5. Jooo

Jooo Lid

22 dec 2007
    18
    0
    0
    Leuk jullie reacties!

Ik geef jullie helemaal gelijk! Tegenwoordig verzinnen ze allemaal regeltjes etc etc... vroeger wisten ze niet beter en droegen ze inderdaad aan 1 stuk door....

Maar ik vroeg het me toch af.... wat is er eigenlijk slecht aan het tillen? Is het meer om pijnklachten te voorkomen of kan je er ook een miskraam of een te vroeg geboren kindje van krijgen?

Ik wacht ook al jullie reacties af! Ben beneiuwd!

6. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

17 jun 2007
    768
    0
    0
    Jasper is net 3 dus kan al veel zelf. Maar inderdaad, je blijft siruaties hebben dat ik hem even moet optillen...in het autostoeltje, op de fiets, in bed (hij slaapt nog in een ledikant).
    Tja, vroeger deden ze dat volop maar toen ging er natuurlijk veel vaker wat mis met moeder en/of kind ;) . Ze zullen het niet voor niks zeggen maar ik geef jullie wel groot gelijk, ze worden steeds strenger en er komen steeds meer 'regels'.

7. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Nog nooit gehoord! ik heb een dochter van bijna 2 die ook behoorlijk zwaar is maar die til ik gewoon op.
    Ik kan me niet echt voorstellen dat het tillen van iets boven de 10 kilo zo ontzettend gevaarlijk is.
    En ja soms moet ik wel tillen, ik woon in een appartement zonder lift, als ik me dochter trappen laat lopen dan ben ik morgen nog niet boven :)

8. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Tja je ontkomt er niet aan... Mijn zoontje van 2 weegt ongeveer 13 kilo. Ik probeer het tillen veel aan mijn man en anderen over te laten, maar til hem evengoed nog een aantal keren per dag op. Wat moet je anders?
    Probeer het tillen gewoon zoveel mogelijk te vermijden, dat is denk ik het enige dat je kunt doen!

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    ik heb er helemaal niet aan gedacht hoe dat zit.
    Ik ga me er ook niet druk om maken daan weeg er 12 maar inderdaat vroeger moesten ze wat van tillen en schouwen al die wastobbes. Toen hadden ze echt og geen lijstje van nu mag ik zoveel tillen en nu zoveel.
    Ik heb alleen aan het einde van me zwangerschap een beetje rekeing mee gehouden

10. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Ik heb een dochtertje van net een jaar en inmiddels ruim 31 weken zwanger van de tweede. Mijn dochtertje weegt zo'n 10 kilo en kan net staan, maar niet lopen. Tevens heb ik veel last van b.i. dus probeer het tillen wel zoveel mogelijk aan anderen over te laten, maar ik ontkom er toch niet aan.

Deel Deze Pagina