24 uurs EEG via epilepsiekliniek Kempenhaege

Discussion in 'De lounge' started by Antje77, Sep 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Ons zoontje krijgt een 24 uurs EEG. Dit wordt gedaan vanuit het epilepsiekliniek Kempenhaege. De registratie vindt gewoon thuis plaats. Iemand ervaring hiermee? Is dit goed te doen voor een kind, met slapen etc? Is dit ook met zo'n lange kabels als bij een kortdurend EEG in het zh? Want dat lijkt mij dan erg storend in zijn bewegingsvrijheid.

We krijgen zelf de oproep. Duurt zo'n oproep lang of gaat dat vrij snel?

2. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

Oct 20, 2009
    1,556
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey,

Zelf heb vanaf ongeveer mijn 5 tot aan mijn 12de heel wat onderzoeken ziekenhuisbezoeken en ook later kempenhaege bezoekjes gehad..
    Eenmaal door verwezen naar kempenhaege vonden mijn ouders het veel prettiger.

Ik heb zoon kastje gehad ter registratie dat is denk ik wat je bedoeld hè? Ik heb het als kind niet als onprettig ervaren hoor. Ook heb ik daar wel eens opnames gehad voor EEG. Wakker blijven tot snachts en dan die plakkers toen mocht ik daar slapen. Ook dit was niet onprettig. Nou ja plakkers op en af was minder maar opblijven met leeftijdsgenoten was gezellig.

Hoe oud is je zoontje. Succes ermee in ieder geval.

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Mijn broertje kreeg zo n kastje met draadjes en daar kon hij gewoon mee bewegen enz. Wel moest hij toen nog gewoon daar blijven voor die 24 uurs EEG

4. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Thanks voor jullie reacties!

@ Suzy, 4 is hij. Geen idee of het met zo'n kastje is. Weet alleen dat het een 24 uurs EEG is en dat het gewoon thuis kan. Is het ook met zo'n mutsje of plakker regelrecht op het hoofd? Hij heeft wel al 2 keer een kortdurende EEG gehad in het zh. Dit was met een mutsje en vrij lange kabels.

5. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

Jul 25, 2010
    4,056
    884
    113
    Ik kreeg een kastje met draadjes mee.
    De draadjes zaten met lijm op mijn hoofd geplakt.
    Het kastje zat aan mijn riem vast.
    Je zoontje zal niet te druk kunnen spelen en ietwat beperkt worden door het kastje en de draadjes.

's Nachts kan hij niet teveel draaien door de draadjes die aan het kastje vastzitten, dus hopelijk slaapt hij rustig en heeft hij er geen last van.

6. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

Oct 20, 2009
    1,556
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bij mij zaten de plakkers wel los op mijn hoofd niet met een mutsje ofzo. Maar het is ook al wel een aantal jaren terug. Dus er is daarin natuurlijk ook weer veel veranderd en verbeterd.

Share This Page