Hallo, ik heb enige tijd last van zo'n vreemde onrust. Daar bedoel ik dan niet mee dat ik zit te piekeren, het is juist lichamelijk. Dan lig ik in bed en heb het gevoel gewoon te moeten bewegen, en dan jeukt het hier en kriebelt het daar. Zo alsof je teveel koffie hebt gedronken of adrenaline in je lijf zit. Ik vind het erg vervelend, vooralals je weet dat vl naast je probeert in slaap te vallen, dan wordt het juist erger omdat je dan het gevoel hebt heel stil te moeten liggen. Komt het door die extra hoeveelheid bloed in het lichaam? Of bepaalde hormonen? Ik word er soms helemaal gek van, nu heb ik het ook en ik zit gewoon op de bank. Ben benieuwd of meer zwangeren dat herkennen of dat iemand weet waardoor het komt?
Ik ben nu 30 weken maar herken het. Bij mij is het ook nesteldrang. Ik word onrustig omdat ik het gevoel dat ik niet klaar ben voor de baby en kan dan dus ook niet stil zitten. De klerenkast van de baby heb ik al 5 keer overhoop gehaald in 1 week! Ik heb lijstjes gemaakt van dingen die nog aangeschaft moeten worden en wat er nog allemaal gedaan moet worden. Merk dat ik daar rustiger van word. Succes, het is heel vervelend!
Ik heb dat zelf ook wel, ook dat ik soms midden in de nacht wakker wordt omdat ik moet plassen en dan heb ik het idee ineens in huis iets te moeten doen, is echt nesteldrang. Alles is klaar maar blijf toch bezig met lijstjes maken en dingen anders zetten.
Ik herken het heel erg! Nu al... Ojee... Inderdaad heel onrustig lichaam. Benen ineens spastisch... Jeuk aan de binnenkant van mijn lichaam, dus kan het ook niet wegkrabben.... Onwijs irritant! Niet alleen voor mijn man, maar ook omdat ikzelf ook gewoon lekker rustig wil zitten of liggen..... Dus als iemand tips heeft.... Graag haha
Oh ik herken het ook! Ik heb het echt in mijn benen, rusteloze benen.. Schijnt te maken te hebben met de hormonen en meer bloed in je lichaam geloof ik.. Heb begrepen dat in beweging blijven, goed drinken en je benen omhoog liggen helpt, maar bij mij blijft het gewoon. Zo irritant als je in bed ligt inderdaad! Heb het ook als ik s avonds op de bank zit ofzo, gek word ik ervan!
Ik had heel veel baat bij rooibos thee met wat honing en daarna een heerlijk boek... viel ik zomaar in slaap en had vl geen last van mij.
maak dr ff lekker gek.. hoort gewoon bij het zwanger zijn hoor ik had t de laatste week voor mn bevatten heel erg. kon ook niet slapen voordat mn lijstje afgestreept was
herkenbaar, alleen is het bij mij vaak ook een voorbode van migraine. maar kan ook van een soort bewegings/nestel/regel drang zijn hihi
Zeer herkenbaar.. Hier wijt ik het aan de zogenaamde kriebel benen.. onrustige ledematen, schijnt Door hormonen te komen. Je lichaam regelt iets met de afvalstoffen niet goed en die blijven in je lichaam waardoor je dit gevoel krijgt. Zeer hinderlijk! tip van mijn vk, aan de magnesium tabletten. Dit helpt bij mij enigszins, heb er veel erger last van als ik ze niet neem.
Restless legs volgens mij. Herkenbaar ik heb het ook. Dan moet ik gewoon bewegen. Heel vervelend onrustig gevoel. Heb zelf nog niet de oplossing gevonden
Wat mij helpt is smiddags heel bewust mijn beenspieren laten werken tijdens een wandeling. Als ik ze overdag goed heb gebruikt dan zeuren ze savonds minder. Misschien helpt het je. Sterkte!
Dank jullie wel voor de reacties! Zo te zien ben ik dus ( gelukkig) niet de enige, dacht soms al dat ik gek ben. Het is echter geen nesteldrang bij mij ook al geloof ik graag dat je die 'onrust' ook prima weg krijgt door grondig op te ruimen of zo. Ik heb dan eerder de neiging om te rennen of zo, hard te bewegen. Het zal idd wel iets met de hormonen te maken hebben, het blijft toch een bijzondere prestatie van je lijf... Nog eventjes, 4 weken of zo, en ik hoop dat het daarna over is...