Vreemde ontlasting

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Angarcia, 26 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angarcia

Angarcia Actief lid

19 jul 2013
    205
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi dames,

Misschien een beetje een vies onderwerp, maar aangezien de huisarts al gesloten is wil ik toch even weten of dit "normaal" is tijdens een zwangerschap of in ieder geval weleens vaker voorkomt.

Voorheen had ik regelmatig last van obstipatie, maar sinds mijn zwangerschap is mijn ontlasting eigenlijk goed.
    Gister was ik naar het toilet geweest en toen had mijn ontlasting voor mij doen een beetje een vreemde kleur (licht bruin/ geelachtig).
    Ik dacht dat het misschien door het weer zou komen of door voedsel wat ik gegeten zou hebben. Dus ik heb er verder niks mee gedaan en besloten het even in de gaten te houden.
    Vanmorgen lekker wat watermeloen gegeten en wat yoghurt en vanmiddag nog wat broodjes. Na mijn middag dutje (schrok om half 6 wakker), moest ik weer naar het toilet...en daar was mijn watermeloen (rood) met pitjes en al..!! Heel weinig ontlasting zat daarbij.
    Dit kan toch niet goed zijn??? Het is gewoon niet verteerd..??? :$
    Verder heb ik geen pijn of iets...

Heeft iemand hier ervaring mee???

2. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    jeee komt mij niet bekend voor.. die gelige kleur heb je ook wanneer je een paar dagen diarree hebt..
    heb je ook waterige ontlasting of dat verder niet?

3. Angarcia

Angarcia Actief lid

19 jul 2013
    205
    0
    0
    Noord-Holland
    Nee daar heb ik verder geen last van..
    Vind het zo vreemd, maar voel me verder gelukkig wel goed.

4. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat scheelt in ieder geval dat je je lichamelijk prima voelt .zou het voor de zekerheid wel even voorleggen aan je huisarts.
    kan.zo zijn dat je een ontsteking in de darmen hebt ..

5. Angarcia

Angarcia Actief lid

19 jul 2013
    205
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja, daarom baalde ik er al van dat het pas gebeurde nadat de praktijk gesloten was en het weekend al begonnen was.
    Het weekend het maar even goed in de gaten houden en maandag sowieso bellen.
    Maar ik dacht, misschien is er iemand die dit ook heeft gehad.....
    Ach, we zien het wel..!

6. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed idee!
    fijn weekend

7. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Meis, als je ontlasting "ineens" veranderd, zonder dat je in je dieet een verandering hebt gemaakt (of bijv medicatie oid bent gaan gebruiken) altijd even een arts raadplegen!

Ik zou gewoon even de HAP bellen hoor! Zeker omdat je zwanger bent, beter het zekere voor het onzekere.

Ineens afwijkende ontlasting is zeker geen aanstellerij! ;)

Deel Deze Pagina