Hallo, Tijdens de zwangerschap van mijn eerste kind ben ik 30 kg aangekomen, zonder overdreven te snoepen ofzo. Volgens de vk hoor ik bij de groep vrouwen die gewoon alles vasthouden. Ik heb toen ook bekkeninstabiliteit gehad, waardoor ik een periode helemaal niet meer kon lopen. Zo'n 10 kilo van de 30, draag ik nog steeds met me mee... Nu ik zwanger ben van de 2e, niet weer 30 kg wil aankomen en niet weer bekkeninstabiliteit wil, wat onvermijdelijk is, maar wil het zo lang mogelijk rekken, wil ik dus gaan sporten. Volgens de vk mag ik gewoon op de crosstrainer enzo, zolang ik het niet overdrijf. Nu ben ik toch een beetje bang, omdat ik nooit, althans heel lang geleden, heb gesport, en al 2 keer een mk heb gehad. Hebben jullie hier ervaring mee ?
Ik zit op zwangerfit, onder goede begeleiding van een fysiotherapeut. Vooral omdat ik heup problemen heb en nu ook rugklachten is dat heel goed voor me. Juist nu moet je gaan sporten, maar ook niet overdrijven. Ik vind het fijn dat ze rekening houden met zwangere vrouwen. En van sporten kun je geen miskraam krijgen
Gewoon lekker gaan sporten, flink wandelen of zwemmende natuurlijk ook heel goed! Ik was heel fit voor m'n bevalling, veel gefiets, gezwommen, gewandeld, en ik denk dat ik daardoor een makkelijke bevalling heb gehad en snel hersteld ben..... Op de cross trainer kan ook makkelijk maar is wel wat saai ... En inderdaad van sporten krijg je geen miskraam....
ik heb het geprobeerd maar nu laat mijn lichaam het nog niet toe, ik deed 3-4 keer per week sporten maar ben nu kapot haha ik ben bij de eerste 30 kilo aangekomen (amper gegeten) en bij de tweede alleen maar afgevallen en mezelf rond gevreten dus je kan er zoiezo weinig van zeggen. Zwangerfit e.d. is wel leuk maar dat is allemaal in de avond vaak dat is wel balen want ik kan alleen tussen schooluren.. Maar wandelen kan altijd en is heel gezond voor je en kan je in principe ook heel lang blijven doen..
Tigermommy jij bent er bijna... Mijn energie kwam vorige week in vlagen terug.. en nu heb ik weer lekker energie... Dan kan je weer lekker sporten.. @TS miskramen komen voor zover ik weet niet van sporten... je moet begrijpen, die kleine umpies moeten vanuit bijna niets een hele baby toveren.. ontspannen is het beste, en sporten werkt daar goed bij... zoals anderen al aangaven, wandelen, zwemmen.. gewoon van die huis tuin en keuken sporten... ik zou even wachten met het oppakken met van ietwat pittige sporten zoals bmx, waterpolo enz
ja ik heb ME dus zal wel moeier blijven dan meeste vrouwen maar hoop wel dat het wat beter word, ik mag van de VK niet alleen gaan wandelen of hardlopen omdat ik een lage bloeddruk heb en vaak duizelig ben, ik deed hiervoor altijd hardlopen en mis het enorm, het is niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk.. Als de school straks weer begint ga ik met vriendinnen weer wandelen..
Ah, dat is lastiger, en kon ik niet weten.. Toch hoop ik dat je snel weer fitter bent.. en idd, niet alleen bewegen als je grotere kans hebt om met de grond te gaan knuffelen!!!
ahha nee is ook niet erg hoor dat je dat niet wist, ik moet zeggen vorige zwangerschappen was het juist beter dan normaal, alleen deze ben ik extreem moe enzo Ik hoop dat ik over een paar weekjes weer wat meer kan en niet meer zo dizzy steeds ben, dan stap ik ook weer lekker op de crosstrainer thuis.. muziekjes erbij en lekker gaan met die banaan!
Thanks voor alle reacties dames, jullie hebben me echt gerustgesteld ! Maar ook ik ben zeer moe, duizelig en kotsmisselijk dus ik ga het wel proberen maar heel rustig aan... Succes allemaal met jullie zwangerschappen !