Het is ook niet dat ik me er niet overheen kan zetten. Ik vind het gewoon raar dat er eerst wordt gezegd, dat met die vrienden is geen verplichting, we kunnen best een jaar overslaan en gezellig met ons hele gezin vieren. Dat was de afspraak en leek me erg leuk. Ik vind het gewoon gek dat uit het niets die mensen er toch ineens zijn. Ik vind ook hoe meer zielen hoe meer vreugd. Maar zoiets kan toch in overleg? Als schoonouders hadden gevraag of wij bezwaar hadden dat ze die mensen ook uitnodigen. Dan hadden we zelf kunnen besluiten hoe of wat. Die man ligt mij totaal niet, alleen maar bla bla over zichzelf en hoog van de toren blazen. Als ik van te voren hier een keus in had gehad dan had ik bedankt en wat anders gaan doen. Heb gewoon niet de behoefte om in zo'n klein gezelschap de hele avond naar dat gelul te gaan zitten luisteren Nu wordt er gewoon min of meer ineens aangekondigd dat ze er bij zijn. Dat vind ik jammer. En helemaal er zijn kleine kinderen in dit verhaal, die hadden het ook leuk gevonden als opa en oma gewoon thuis zouden zijn als wij daar komen. Maar als wij eerder zouden gaan zijn ze al weg uit eten. En komen pas terug als de jongste op bed ligt. Dat vind ik jammer en was niet zoals we hadden afgesproken. Dat was niet mijn idee van met de familie oud en nieuw vieren. Dit gebeurt me zeker niet meer, dat weet ik wel
Sluit me volledig aan bij maartt. Zij doen dit tenslotte al 25 jaar met deze vrienden op deze manier. Ik denk eerlijk gezegd dat ze op deze manier beide partijen tevreden proberen te houden. Ik zou er ook geen punt van maken en idd kleine op bed daar en vast de koffie aan voor na hun diner. Begrijp eerlijk gezegt ook niet zo goed waarom die mensen niet welkom zijn blijkbaar zijn het erg goede vrienden die kunnen ze toch ook niet aan de kant zetten O en bij ons is het idd geen punt om in het huis van ouders schoonouders aanwezig te zijn en te koken of wat we hebben sleutels en kunnen altijd bij elkaar binnen.
daar is iets waar ik me eerlijk gezegd niet druk om zou maken of er nu 2 mensen meer zijn of niet kan hun wel begrijpen ze vieren het al jaren met hun en er zijn ook nog andere mensen die je wel mag toch denk je eigen gevoel in moet volgen
Wij hebben ook sleutel, en dat is ook het probleem niet hoor. Ze hebben zelf aangegeven dat het geen probleem was om het met die mensen een jaartje over te slaan, dat het geen verplichting is. Dan had ze dat toch eerlijk kunnen zeggen? Schoonouders hadden ook kunnen voorstellen om met zn allen eerst uit eten te gaan, en dan gezamelijk naar huis. Dan zijn die andere mensen er nog steeds bij, maar ik kan me er wel over heen zetten als het moet. Nu is het zo van, gaan jullie maar naar ons huis, je ziet ons wel verschijnen. Terwijl zij het zelf gezellig vonden om het met de familie te vieren. Nu is het net alsof wij (en schoonzus en zwager) er nog een beetje bij aanhangen ofzo. Nouja hier kun je uren over blijven praten dat heeft geen zin. Ik vind gewoon als je een afspraak met meerdere mensen maakt, dan hou je je daar aan. Veranderd er wat, of wordt het zoals nu ineens heel anders, dan pleeg je even overleg. Nou we zien wel, we maken het op welke manier dan ook vast nog wel gezellig
Voor hun hoeft het ook niet, zij waren ook in de veronderstelling dat we het gezamelijk zouden vieren zoals afgesproken was. Als hun inspraak hadden gehad, hadden ze ook aangegeven dat ze het liever samen vierden.
Ik snap je eigenlijk heel goed. Sommige mensen kunnen je nou eenmaal niet liggen en dan zit je je alleen maar te ergeren. En zoiets kan makkelijk overlegd worden in plaats van dat ze het gewoon maar even mededelen. Het is jullie keus natuurlijk maar ik zou lekker thuis blijven en het eerlijk zeggen dat je het niet leuk vind om met hun vrienden oud en nieuw te vieren omdat je vindt dat het niet klikt.
Ik zou het gewoon zeggen, dat je dit niet leuk vind en lekker thuisblijven. Als die mensen je niet liggen, dan duurt de avond best lang.
Misschien durven ze na al die jaren die mensen niet te vertellen dat ze eens niet met hun oud en nieuw willen vieren. Dat ze te goed zijn om nee te kunnen zeggen tegen die mensen en uit eindelijk ook tegen jullie en ze zo dit bedacht hadden. Zou het ook niet fijn vinden. Wat je over die man zegt. Even vingers in de oren en met andere mensen praten wel lastig.
Ik denk dat je schoonouders zichzelf gewoon in een lastig parket hebben gebracht. Ze vieren al heel lang op deze manier oud en nieuw. Blijkbaar verwachten die vrienden toch dat het gewoon zo doorgaat. (E vinden je so dat ook leuk.) Maar nu hebben ze ook een toezegging aan jullie gedaan omdat ze dat waarschijnlijk ook leuk lijkt. En zitten ze met twee verschillende kanten die ze beide niet willen teleurstellen. Niet handig van hun. Maar, om eerlijk te zijn, ook niet echt van jullie. Als je weet dat zij dit al zo lang doen, snap ik niet waarom jullie daar 'tussen' willen komen. Ik zou me persoonlijk erg bezwaard voelen en er niet eens om vragen.
Ik snap niet zo goed waarom jullie hun traditie wil doorbreken, laat ze gewoon met hun vrienden afspreken. Ik begrijp hun wel. Denk dat ze niet direct durfde te zeggen dat ze het met vrienden wilde vieren.
En anders zaten die vrienden alleen ofzo? Dan begrijp ik het wel van je s-ouders. Hadden ze idd wel ff kunnen aangeven op tijd. Snap alleen niet zo goed van hun waarom ze uit eten aan terwijl ze weten dat er kinderen op hen zullen wachten..wel beetje gekke gang van zaken....hoop dat jullie toch een fijne en gezellge jaarwisseling hebben.
Als je reageert in een topic moet je wel goed en alles lezen. Het was niet mijn idee, schoonouders zijn er zelf over begonnen. Volgens hun was het geen verplichting en konden ze makkelijk een jaartje overslaan. Ik wil niet hun traditie breken, daar kwamen ze zelf mee.
Bedankt voor de reacties dames, de meesten begrijpen het gelukkig, en lezen ook duidelijk wat ik geschreven heb. Blijkbaar zijn er altijd een aantal dames die ineens net doen alsof het je eigen schuld is, en je niet tussen tradities moet gaan zitten wrikken.. eh hallo.... mijn schoonouders wilden het zelf met ons vieren, hun eigen idee. Ze kwamen er zelf als eerste mee. Hier mag wel een slotje op!
Ik reageer eigenlijk nooit op zulke topics, maar ik denk dat je beginpost wat voor verwarring zorgt, daar schreef je namelijk: Nu leek het ons vorig jaar leuk om eens oud en nieuw samen bij schoonouders te vieren, met broer van mijn man en schoonzusje. Schoonmoeder zei toen nog, oh dat kan, het is geen verplichting om met die vrienden te vieren, kan ook wel een jaar overslaan, geen probleem. Dus dan lijkt het alsof het idee van jullie kwam in eerste instantie vorig jaar . Maar het zal vast wel gezellig worden en laat het over je heen komen, zo belangrijk is het ook niet joh. Veel plezier iig!
Hier zeg je anders toch echt dat het idee van jullie komt. Het leek jullie leuk om het met de familie te vieren. Vorig jaar kon het dan niet en daarom zouden jullie het dit jaar doen. Er wordt dus wel goed gelezen. Verder blijft het een lastige situatie. Waarschijnlijk zou het niet eens zo heel erg zijn ware het niet dat die vent waar je het over hebt veel aandacht naar zich toe trekt. Klopt dat? Dan hoef je maar wat te zeggen en dan is hij weer aan het woord met een beter verhaal ofzo. Ja dat trekt energie en is niet leuk. Misschien die vent een beetje negeren en meer met je schoonzus en zwager gaan zitten vanavond. Hoop dat je toch een fijne avond gaat hebben
Dan moet je toch echt even de rest van het topic verder lezen, daar staat in dat mijn schoonvader een tijdje geleden er over begonnen is dat we het dit jaar wel samen konden gaan vieren. Vorig jaar hadden we het er gezamelijk over, tijdens de kerst. Toen werd er direct al gezegd dat het geen probleem was met die vrienden een keer over te slaan. Maar dat doet er verder ook niet toe. Het is gewoon jammer. Inderdaad die man staat graag in het middelpunt, maargoed, we maken er wel wat van. Als mijn schoonvader het liever toch met hun erbij had willen vieren had hij dat eerlijk moeten aangeven, en niet laatst er zelf weer over moeten beginnen.
Ja je schoonouders hadden het al toegezegd, ik vind ook dat ze dan tegen die vrienden hadden moeten zeggen dat ze al met jullie hadden afgesproken. Die vrienden hadden dan gewoon wel kunnen komen maar dan bij hun thuis en niet uit eten. Kijk, dat hun andere mensen erij uitnodigen kun je helaas niks over zeggen maar dat ze de avond weg zijn is wel heel erg lullig!