Ik ben niet snel boos maar als ik boos ben dan ben ik goed boos... De vader van m'n dochtertje is afgelopen week overleden en 1 dag later wou ze zelf heel graag naar school. Zag het zelf als goede afleiding zover dat mogelijk was maar als zij wou mocht ze van me. Komt ze op school, vriendinnetjes extra superlief voor d'r, komt er 1 kutjochie (sorry hoor) uit haar klas, gaat voor d'r staan en schreeuwt in d'r gezicht; hoezo kijk je zo stom verdrietig is je vader dood ofzo? Juf stond er naast en zei niks; ik verhefte (ja sorry hoor emoties en hormonen) m'n stem en zei; en nu als de sodemieter op je stoel gaan zitten, hup wegwezen!! Ik was zo vreselijk boos! In speeltuin liet m'n dochter zich ook altijd wegjagen maar nu niet meer.. Ze durft eindelijk van zich af te bijten
hoewel het ws met een knipoog geschreven is vind ik de manier waarop je over dit kindje schrijft echt shocking... zou toch eens naar mijzelf gaan kijken als ik jou was als je je zo op kunt laten fokken door een kind
Inderdaad met een knipoog ja Enne, ik kijk ook naar mijzelf - dat maakt het echter niet minder een vervelend verwend manipulatief zeurderig kind.
O maar ik vind de meeste andere kinderen ook helemaal niet leuk hoor. En daar durf ik best voor uit te komen. Ben geen kinder mens behalve die van mezelf dus al snel geïrriteerd door kinderen ookal laat ik dit dan niet merken. Vind ze gewoon echt echt niet leuk...
Nee andere kinderen zijn nooit als je eigen kinderen, maar ik probeer me wel altijd zoveel mogelijk in te leven in zo'n kind. Ook dat kind is iemands kind, het net zo goed jouw kind willen zijn. Ik behandel andere kinderen niet anders als mijn eigen kinderen.
Wij hadden er laatst eentje op bezoek. Eerst kwam hij al uit de keuken rennen en toen zette mijn dochter het op een gillen. Hij had natuurlijk wat uitgevreten. Later zag ik dat hij haar schopte, dus ik heb ´m gelijk beetgepakt bij z´n handjes en op ooghoogte gezegd dat ik dat helemaal niet lief van hem vond. Later kneep hij haar en toen zat z´n moeder er bovenop en mocht hij direct in de hoek gaan staan. Wat een ettertje! Nee, ik ben er ook niet van gediend als een ander "groter" kindje mijn dochtertje pijn doet of iets afpakt ofzo. Ze kan zich nog helemaal niet verweren.
Ik weet dat een kind het wondertje is van een ander. Maar ik ben gewoon geen kinder mens... net als sommige geen honden mensen zijn enzo. Het ligt je of het ligt je niet maar dat maakt je wie je bent.
Maar dingen als schattig in een bak met zoutzuur . Ook al is dat met een knipoog geschreven, ik vind dat nogal een extreme fantasie wat betreft een kind wat je niet ligt. Ik hoop dat je beseft dat jouw lieve kleine zoontje straks ook hele irritante trekken kan krijgen en andere kinderen kan gaan lastig vallen.
Oo, ik vind ook zeker niet iedereen aardig hoor. Maar mijn manier van ´niet aardig vinden´ is toch anders als het om een kind gaat hoor. Sommige kinderen zijn minder leuk als de andere, maar om te spreken van een ´hekel hebben´ of een bak zoutzuur gaat mij ook best ver. Kinderen blijven kinderen. Overigens laat ik mijn zoontje het zo veel mogelijk zelf oplossen. Niet elk kindje zal lief tegen hem zijn, ook niet op school. Hij moet dan juist van zichzelf leren afbijten.
Ik vrees dat ik net zo zou reageren.. Terwijl het ook zo anders kan hihi.. Zat vrijdagavond met mn kindje bij de hap.. Daar was een jochie van ik denk 4/5/6 jaar ofzo.. En die heeft echt de hele tijd mijn meisje vermaakt in de wachtkamer hihi
Een hekel hebben aan een kind lijkt me een groot woord, maar dat komt misschien ook omdat ik nu zelf kinderen heb die wat ouder zijn en ook met regelmaat het bloed onder mn nagels vandaan kunnen halen en misschien me wat beter kan inleven. Maar de termen waar jij mee kwam vind ik best heftig, ook niet grappig. Jij zou het ook geen punt vinden wanneer mensen zo over jouw zoontje denken?
Je mag een kind niet leuk vinden maar het blijven altijd kinderen kinderen in een bak met zoutzuur zijn geen gezonde uitspraken. Je mag zo iets niet zeggen en zelf niet denken. ik vind ettertje op de grens wat een.ettertje van een kind. als je dit onder andermans kinderen zegt. moet je even nadenken. kinderen zijn niet altijdlief dat weet iedereen. Maar het bblijven nog altijd kinderen een daar blijf je van af ook in worden.
Je kan eigenlijk geen hekel aan een kind hebben maar wel een hekel aan de ouder die sommige kinderen zo gevormd hebben. Een kind wordt niet irritant en lastig geboren die wordt zo gemaakt.
Wanneer men dit kan beargumenteren of uit kan leggen waarom dat zo is, niet nee. Het komt namelijk niet zomaar van de ene op de andere dag en soms kan een advies van een buitenstaander verhelderend zijn. Wellicht krijg ik wel een rotkind, maar zie ik het zelf gewoon niet En voor de rest hou ik mijn kind gewoon lekker 'weg' bij mensen die een hekel aan hem hebben. Nu kan dat tenminste nog; wanneer hij volwassen is niet meer. Dat zouden meer mensen moeten doen