morgen ben ik 38 weken en heb de laatste tijd van bijna niets last gehad tot sinds vrijdag ik had de hele dag zeurende pijn in me buik en rug , ik denk zoiets als menstruatie pijnen maar weet het niet zeker zaterdag had ik dit ook nog steeds en erger zondag ook nog steeds de hele dag last van gehad en die avond zijn we naar het ziekenhuis gereden om het pasgeboren kindje van een colega van mijn vriend te gaan bewonderen wandelen ging heel moeizaam door de vervelende pijn maar toen we naar de auto wandelde om naar huis te gaan ging het wandelen nog moeizamer eenmaal in de auto dacht ik dat ik wat kon rusten maar mijn buik bleef pijn doen en mijn rug ook het werd erger en erger ik kon niets meer verdragen in de auto , elke bocht hield ik me goed vast elke keer er geremd moest worden of geschakeld moest worden ..kortom alles was vervelend , het bleef maar erger worden en mijn buik voelde vaak hard aan na een tijd werd het zo vermoeiend en kreeg er hevige krampen bij en een enorme druk naar beneden toe na denkik een uur non-stop deze dingen ging het langzaam weg maandag ook nog last gehad van die zeurende pijn maar wel minder heb de hele dag rustig aan gedaan, maar die nacht wakker geworden met een kei harde buik en toen begon ineens weer die zeurende pijn en in no-time had ik weer het zelfde voor als die zondag , ik kan normaal heel wat pijn verdragen maar van dit werd ik helemaal gek , het duurde zo een uur denk ik en ik kon het egt niet verdragen maar het rare is dat ik de hele tijd pijn had maar me buik voelde naar mijn mening niet de hele tijd hard aan ook was de ergste pijn boven aan in me buik , net waar me maag is denkik en dat vind ik ook wat raar , zou eerder denken dat ik vooral onderaan het meest pijn moet hebben sorry voor het wat lange verhaal , hoop dat ik het een beetje duidelijk verwoord heb zou graag weten of iemand dit gevoel kent of weet wat het kan zijn , over een paar dagen moet ik weer naar de gyn. maar een paar dagen kunnen soms lang duren
Boven in je buik, ter hoogte van je lever? Dan zou ik toch even contact opnemen met je VK. Mogelijk dat je bloeddruk verhoogd is. Het zouden ook voorweeën kunnen zijn. maar gezien je termijn zou ik gewoon gaan bellen.
Ik zou ook even bellen. Als je bij een gyn loopt kun je meestal bellen met de verloskamers, zij geven dan advies of vragen je langs te komen. Eerlijk gezegd snap ik niet zo goed dat je die pijn als sinds vrijdag hebt en nog helemaal geen contact hebt opgenomen. Pijn in de maagstreek kán een symptoom zijn van zwangerschapsvergiftiging dus ik zou geen risico nemen en bellen. Misschien zijn het gewoon voorweeën of voorbereiding van je lichaam, maar dan weet je dan in ieder geval.
ik heb nog niet gebeld omdat ik verwacht dat je heel wat pijn kan hebben tegen het eind van je zwangerschap die constante pijn (zeurende menstruatiepijn) is volgens mij wel erg normaal ? maar het feit dat ik sinds de dag dat die pijn begon ook 2x een uur heel erg heb afgezien maakte me wat ongerust omdat ik zou denken dat bij voorweeën het een paar minuten aanhoud en dan even rust en dan weer opnieuw i.pv een uur aan een stuk en dan weer over ? zou ik meteen bellen naar de gyn. of is naar de dokter gaan mss beter want die kan dan mijn bloeddruk meten ?
Nee, rechtstreeks gyn of verloskamers bellen! Niet eerst langs de HA gaan. Het gaat bij zwangerschapsvergiftiging (mocht het dat zijn) nl niet alleen om je bloeddruk, al is dat wel een eerste aanwijzing. Maar ook om je urine en je bloedwaarden.
Pijn bovenin buik? Sorry zou echt bellen... Mijn zus had dit en was acute zwangerschapsvergiftiging. Wat je kan voelen is je lever daarbij had mijn zus ook lichte weeen omdat je lichaam meteen reageerd. Zus en kind gewoon gezond hoor! Maar zou wel actie ondernemen
had gebeld ze zei dat dit waarschijnlijk is dat de baby te hard tegen mijn maag duwt en dat ik daardoor pijn kon hebben en dat maagpijn pas laat verschijnt bij zwangerschapsvergiftiging ik moest me dus geen zorgen maken maar denk niet dat de baby die pijn kan veroorzaken eerlijk gezegt maar ik denk ik vanavond even langs de ha ga dan die kan al wel wat controleren enz.
Ik herken het heb dit nu al 2 weken tegen mij word gezegt vanuit het ziekenhuis dat het voor weeën zijn
mm lastig hoor! Bij mijn zus zeiden ze namelijk ook dat het trappen was. 2 weken later was de pijn zo hevig dat haar lever al opgezwollen was (niet om je bang te maken maar om je alert te houden op wat je voelt!) Hopelijk valt t allemaal mee, succes!
ik zal er zeker goed op letten was de pijn bij je zus constant of werd deze af en toe beter en dan weer terug ?
alles was goed het zullen voorweeën zijn geweest wel vreemd dat die pijn een uur aanhoud maar ben heel blij dat alles goed gaat