vreemde pijn in bovenbuik

Discussie in 'Gezondheid' gestart door sunnybaby, 14 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bonniex

Bonniex Lid

28 dec 2008
    46
    0
    0
    labmedeweker
    beverwijk
  2. Bonniex

Bonniex Lid

28 dec 2008
    46
    0
    0
    labmedeweker
    beverwijk
    ik heb since woensdag vette pijn na het eten of drinken .
    heb net de dokter gebeld en ik moest nu gaviscon proberen, dat kan je gewoon bij de apotheek halen , tegen iritatie van de slokdarm en maag geloof ik. en als dat niet helpt moet ik langskomen .
    hebben jullie welleens gaviscon gebruikt of iets?
    gr bon

3. Aukje1976

Aukje1976 Lid

15 mrt 2008
    32
    0
    0
    gaviscon is tegen maagzuur. Kun je idd flink last van hebben. Heb je het echt alleen na het eten of bijv ook 's ochtends als je wakker wordt? Als het maagzuur is, moet het helpen

4. Bonniex

Bonniex Lid

28 dec 2008
    46
    0
    0
    labmedeweker
    beverwijk
    ja heb het net gehaald bij de apotheek, is idd tegen maagzuur.had er nog nooit van gehoord van dat spul.
    ik hoop dat het werkt , heb eiglijk nooit zo erg last van gehad , lag helemaal te janken van de pijn in bed . maar ja, ik wacht dit wekend af en als het niet gewerkt heeft dan gaak maandag langs de dokter .

5. naadje82

naadje82 Lid

16 mrt 2009
    20
    0
    0
    Opleidingscoördinator
    Venlo
    Hoi hoi,

Ik ben zelf ook op zoek naar een verklaring. Heb de laatste week ook regelmatig buikpijn. Echt van die steken. En voornamelijk boven in de buik. Met liggen voel ik het niet maar als ik dan moet opstaan dan krijg ik er weer behoorlijk last van of in de auto stappen alleen op die momenten.
    Als ik zo de berichtjes lees vraag ik het toch ook even na bij de vk. Moet er woensdag naartoe gelukkig dus dat scheelt.

Groetjes Nadia

6. Loesje80

Loesje80 Lid

10 sep 2008
    80
    0
    0
    Ik dacht zojuist ook even er in te blijven hangen..onwijze steken rechts onder mijn ribben... ademhalen zorgde voor een nog hevigere pijn. Ben gaan zitten en na 5 minuten was het weg.... Ik hou het ook even goed ind e gaten. Ben al twe weken heel erg verkouden en helemaal niet fit, hou ook enorm veel vocht vast.. Maar gisteren wel bij de VK op controle geweest en die vond geen bijzonderheden... Bloeddruk was wel iets gestegen, normaal 105/65, nu 125/65...

7. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Wel goed in de gaten houden hoor... Ik heb vanaf week 24 geklaagd dat ik me niet goed voelde (moe moe en nog eens moe en pijn rechts onder mijn ribbenkas, op het laatst kwam ik 10 kg aan vocht aan in 3 weken maar zogenaamd geen symptomen) en kreeg voortdurend te horen dat "het er nou eenmaal bij hoorde en ik maar moest accepteren dat ik er misschien wat minder goed mee om kon gaan", van huisarts, verloskundigen en meerdere gynaecologen. In week 33 braken tijdens een controle (omdat de week ervoor mijn bloeddruk opeens wel 150/100 was, maar eiwitten waren toen nog steeds niet meetbaar in mijn urine) in het ziekenhuis mijn vliezen en 14 uur later was Mischa er. Achteraf heb ik wel degelijk pre-eclampsie gehad. Mischa is helemaal gezond, maar het blijkt waarschijnlijk helemaal niet nodig te zijn geweest dat hij zo vroeg geboren is!

Deel Deze Pagina