Hoi, Zoals de titel al aangeeft merk ik verschillende symptomen op die ik echt heel goed herken van mijn vorige zwangerschappen, zeer pijnlijke borsten, zeurende pijn in mijn onderbuik, ... Dit had ik bij beide zwangerschappen als eerste symptomen.. Alleen deze keer heb ik een mirena spiraal, deze zit er nu ruim 6 maand en nooit klachten gehad, de eerste 3 maand bloedingen daarna niks meer. Nu sinds een dag of 4 dus deze kwalen maar echt heel erg aanwezig.. Kan ik toch zwanger zijn?? Of is deze kans miniem? Het zou uiteraard welkom zijn al zouden we toch even dit grote nieuws moeten laten bezinken. Ik haal deze avond (indien mogelijk) een test en doe deze morgenvroeg maar ben wel benieuwd of er nog dames zwanger werden doorheen de spiraal of ineens symptomen kregen.. dank je! 💋
Ik denk dat enkel een test je duidelijkheid kan geven. Symptomen zeggen weinig en kunnen je goed voor de gek houden.
Ik ken best een aantal mensen die 'zwangersymptomen' kregen van mirena en om die reden uiteindelijk mirena hebben verwijderd. Zo lang een test negatief blijft, zou ik het houden op bijwerkingen. Misschien dat je eigen cyclus zich toch ook weer wat aan het roeren is. Ik heb me met mirena (maar ook zonder eerlijk gezegd, best wel last van pms ) ook regelmatig zwanger gevoeld (maar ik had ook nog gewoon eisprong/eigen cylcus). Door mijn voorgeschiedenis doe ik dan een testje, die gelukkig altijd negatief zijn. Maar 100% zeker weet je het nooit, er is een piepkleine kans om toch zwanger te raken met een mirena. (voel je de touwtjes nog?) Zou dus ook even testen.