jongensnaam of meisjesnaam kiezen (wat is moeilijker)

Discussion in 'Zwangerschap' started by -, Oct 13, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Ik heb altijd zo een jongensnaam klaar liggen op het puntje van mij tong en een meisjesnaam blijkt toch een drama te zijn voor mij!

als ik een meisjesnaam leuk vindt dan blijft dat een paar dagen zo en vervolgens vindt ik hem alweer drie keer niets meer......waardeloos toch?!?!?

ik heb mijn dochter dan ook met pijn en moeite een leuke naam gegeven waar mijn man overigens mee aankwam! Dilara!

nu zit ik weer te piekeren!

hebben jullie dat ook ervaren (of nog steeds)?

2. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

Nov 25, 2005
    1,096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Wij hebben dat ook, alleen meisjes naam vinden we niet zo moeilijk maar een jongensnaam...ik weet het echt niet en mijn vriend ook niet.
    Dat is best wel irrietant, want we willen niet al te aparte naam.

Groetjes anna.

3. Jodi

Jodi Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    1,696
    0
    0
    Ik ben zelf iets makkelijker met namen.
    Helaas mijn man niet, zegt zo goed als overal nee of yak op. En n u hebben we dus EINDELIJK 2 namen. Zijn niet mijn 1e keus, maar ik dacht, hoe vaker ik de naam zeg in gedachten hoe meer hij toch van ons word.
    Vind het nu dus wel mooie namen :)

Af en toe vraag ik weet je nog namen, tuurlijk is het antwoord nee, of hij gooit er voor de grap wat vreselijke namen tegen aan.
    Ik vraag dan of ie die andere namen nog steeds leuk vind, gelukkig is dat wel zo :)

Heel veel succes met het vinden van een leuke naam.

groetjes Jodi

4. Mirielle

Mirielle Actief lid

Sep 30, 2006
    138
    0
    0
    Almere
    Ik heb moeite met een jongensnaam. Een meisjesnaam heb ik al klaar liggen, maar een jongensnaam daar kom ik niet uit.

5. noralien

noralien Fanatiek lid

Jun 7, 2005
    2,734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik had al jaren een hele lijst met meisjesnamen die ik leuk vond. Voor een jongen vond ik dat altijd een stuk moeilijker, daar kwam ik niet verder dan 1 of 2.
    Voordat ik zwanger raakte waren wij het echter al eens over de jongensnaam. Die is sinds die tijd ook niet meer veranderd.
    Maar dan de meisjesnaam.....Van die hele lijst liet ik er zelf al een aantal afvallen die ik eigenlijk tóch niet leuk genoeg vind om aan onze dochter te geven. En van de rest van het lijstje keurde mijn vriend een groot deel af. Bleven er nog een paar namen over (helaas niet de namen die ik bovenaan mijn lijstje had staan :( ). Uiteindelijk zijn we er wel uitgekomen.
    Moest ook wel, want tja....we krijgen tenslotte een meid.

6. missX

missX Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    1,226
    0
    36
    Haha heel herkenbaar...wij hadden ook al een leuke jongensnaam, maar sinds woensdag weten we dat we een meisje krijgen dus moeten we goed op zoek gaan naar een leuke meisjesnaam!

7. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,269
    6,800
    113
    Een jongensnaam hebben we. En een hele leuke.

Maar een meisjesnaam vind ik echt moeilijk. Mijn vriend ook, want elke keer als ik een lijstje aan hem laat zien die ik dan wel leuk vind, blijft daar niks meer van over.

Ik vertrouw er maar op dat het gaat lukken, uiteindelijk ;)

8. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    wij vinden jongensnamen veel moeilijker!
    een meisje was binnen 3 minuten bedacht, maar een jongensnaam....pfffff
    we hebben nu een werknaam, die ik heel leuk vind, maar mijn lief nog even moet verteren geloof ik.
    hij vindt bij jongensnamen veel stom.....
    ach ja, we hebben nog zo lang

liefs elfje

9. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    de naam van mijn zoon kwam bij mijn schoonvader vandaan. we hadden gelijk zoiets vandat word het.
    en bij mijn dochter hadden we pas een dag voor de bevalling de naam.

nu zijn we nog aanhet dubben. mischien eens vragen of mijn schoonvader nog wat namen weet.

10. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,269
    6,800
    113
    Een dag voor de bevalling een naam voor je dochter :confused:

Ik hoop dat het ons sneller lukt eentje te vinden,

11. Een meisjesnaam had ik al voor ik zwanger werd. Sterker nog...voordat ik mijn huidige vriend leerde kennen.
    Daarentegen een jongensnaam...Daar komen we gewoon niet uit. Ik had een mooie naam. Vond hij niks. Hij had een mooie naam, vind ik niks.
    Nu hebben we sinds gister een naam die we allebei mooi vinden. Even laten bezinken en dan beslissen of die het wordt...
    Anders hopen op een meisje, hahaha! ;)

12. taschke

taschke Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    1,356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Een meisjesnaam hadden wij ook al voor ik zwanger werd.
    Maar die jongensnaam wil maar niet komen :D
    We wachten nu nog een paar weekjes met piekeren over een naam voor een jongen en zien wat het word.Word het een meisje is al 1 probleem opgelost en anders doorzoeken... :D

13. Nessa

Nessa Actief lid

Sep 14, 2006
    318
    1
    0
    België
    al van toen we beslisten om voor 'n kindje te gaan, waren we af en toe aan het mijmeren over namen. Voor 'n meisje waren we er al héél snel uit - hoewel ik Belg ben, ben ik gek op Friese namen... ik las ooit 'n artikel van een zekere "Jitske" en was sindsdien verloren... Jitske zou het worden :D En dat is ondertussen nu al 5 jaar mijn nummer 1 dus jah... we zijn over de meisjesnaam dus écht wel zeker. We hadden het moeilijker om een jongensnaam te vinden - we hadden Rune en Lars in gedachten maar die namen zijn hier in belgië zo populair dat het niet meer hoeft voor mij. Jammer wel want ik vond het mooie namen.
    Onlangs vonden we toevallig de naam "Eardse" op 'n site en sindsdien zijn we eruit... Eardse en Jitske :D

14. Niet meer actief

over het algemeen lijkt het erop dat de meeste dames een meisjesnaam makkelijker vinden (de reacties gezien)

ik JUIST niet!

15. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    wij vonden een meisjes naam moeilijker kiezen dan een jongensnaam.
    toen ik de eerste keer zwanger was hadden wij eigenlijk gelijk een jongens naam en geen meisjes naam.
    Dat is helaas geeindigd in een miskraam.
    Nu de tweede keer hebben wij dezelfde jongens naam omdat we die toch wel heel erg mooi vonden.
    Om de een of andere reden hadden we nu ook al heel snel een meisjes naam en we hebben ook geen andere mooie gevonden.

gr tascha

16. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Wij waren het vrij snel eens over 2 meisjenamen, en hebben ook heel erg het gevoel dat het een meisje gaat worden :D Maar aangezien we het natuurlijk ook hartstikke fout kunnen hebben moesten we ook een jongensnaam bedenken......

Nou dat viel niet mee.......ik heb zelf een paar favo's maar mijn man vind die of niet leuk of hij kent iemand die zo heet waar hij dan weer geen leuke herinneringen aan heeft of zo......pffffffffff
    Maar we zijn er toch uitgekomen hoor, met pijn en moeite......
    Maar wie weet verandert het weer, we zijn uiteindelijk nog maar op de helft :) :)

17. Senna

Senna Fanatiek lid

Dec 8, 2005
    2,560
    0
    0
    wij vonden een jongensnaam moeilijker :)

18. Haushinka

Haushinka Actief lid

Oct 9, 2006
    125
    0
    0
    Een meisjesnaam hebben wij al. Een aparte, daar hou ik van, en toevallig vond mijn man deze naam ook super (ook voor het eerst hahaha).

Jongensnaam vind ik heel erg moeilijk. Ik wil echt een aparte naam.

19. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

Mar 23, 2006
    975
    0
    16
    meisjesnaam hadden we best snel gevonden. Maar jongensnaam kwamen we maar niet uit. Nu wordt het als het goed is een meid, dus zijn er er uit. Soms hebben we het nog wel eens over jongensnamen, maar we komen er nog steeds niet uit.

20. frostie

frostie Lid

Oct 11, 2006
    85
    0
    0
    Een jongensnaam vinden wij veel makkelijker dan een meisjesnaam. Gelukkig weten we voor 95 procent zeker dat we een jongetje krijgen!
    En we zijn allebei weg van de naam, door papa bedachten door mama meteen goedgekeurd!

Share This Page