MTX injecties (reuma) en kinderwens

Discussion in 'Zwanger worden' started by anak2, Sep 9, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anak2

anak2 Fanatiek lid

May 9, 2016
    1,521
    325
    83
    Hallo meiden,

Ik heb een vraagje. Mijn man heeft sinds kort vastgestelde gewrichtsreuma. Hij wordt nu behandeld met prednison en over 2 weken moet hij beginnen met zichzelf elke week te injecteren met mtx.

In de bijsluiter staat dat je 3 maanden van te voren moet stoppen bij een kinderwens maar de reumatoloog zegt dat deze info is achterhaald en wij hierover geen zorgen moeten maken.

Ik doe dat wel en vroeg me af of hier iemand ervaring heeft met mtx bij de man ?

2. Roose79

Roose79 Bekend lid

Sep 9, 2016
    511
    1
    16
    Hoi

Mijn man is er ook mee gestopt toen wij nog n kindje wilden. Op aanraden van de reumatoloog. Overigens stopte hij ook om andere redenen met mtx maar we hebben wel (3 of 6 maanden, weet ik niet meer) gewacht voor we aan n nieuwe zwangerschap begonnen.

Laat je goed informeren! En als je je er niet goed bij voelt, kan je man ook misschien tijdelijk andere medicijnen nemen.

3. anak2

anak2 Fanatiek lid

May 9, 2016
    1,521
    325
    83
    Mijn vruchtbare dagen komen er en ik ga zo hard duimen, bidden en hopen dat het deze keer raak mag zijn. Dat het mag lukken voor mijn man aan de mtx moet.

Dat zou zoveel stress kan schelen ;)

4. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

Jul 9, 2016
    1,772
    817
    113
    Dit is iets dat kun je het beste bij de apotheek navragen. Zij moeten je daar goed advies over kunnen geven.

5. stefanie912

stefanie912 Bekend lid

Feb 10, 2012
    707
    2
    16
    mag enorm graag knutselen, 3d en taarten maken met
    Friesland
    Mijn aangetrouwde neef moest 6 tot 9 maanden eraf zijn i.v.m grote kans op gehandicapt kindje... Hij had mtx voor zijn ziekte van kroon

Share This Page