hallo, ik heb een zoon van 6 weken, is mijn eerste. hij blijft maar huilen en soms ook echt krijsen! hij heeft gegeten een schone luier, zolang ie bij mij is ie stil, ik vraag me echt af of ik iets verkeerd doe en of ie pijn heeft ofzo!
zolang hij bij jou is s hij stil. dat zegt een hoop lijkt mij. wat voor bevalling en zwangerschap heb je gehad? mijn kindje wilde zeker de eerste weken ook het liefst 24/7 tegen mij of mn vriend aan liggen, dan was het goed. was een extreem lange bevalling geweest waar uiteindelijk ook de nodige ingrepen aan te pas zijn gekomen. kan allemaal meespelen dat je kleintje iets meer geborgenheid en veiligheid nodig heeft dan ander kindje. sommige kindjes zijn ook heel gevoelig en kun je om die reden de eerste tijd lekker veel bij je dragen. zoalng je er zelf gene last van hebt lekker bij je houden. ergonomische draagzak/doek kopen en zo al je dingen doen met je kleintje tegen je aan. voor jou fijn en voor die kleine ook. er komt vast vanzelf een moment dat hij aangeeft wat meer ruimte te willen. gewoon steeds ene beetje meer, blijven proberen, testen en oefenen. komt vast helemaal goed!!
overigens werkt een draagdoek vaak ook heel goed om kleine baby's snel in slaap te krijgen. kun je hem zodra hij diep slaapt eens proberen in bed te leggen.
ik ben uiteindelijk met een keizersnede bevallen na een paar uur weeen en 1,5 uur persen. het is pas sinds zaterdag zo dus vind het nogal raar
oh het is ineens zo. moet hij ook spugen? heeft ie koorts? andere dingen die ineens anders zijn? krampjes ofzo?
Kan ook weer sprongetjes tijd zijn (als je erin gelooft) Rond 6 weken hebben de meeste kindjes een dipje geloof ik. Als hij stil is bij jou zou ik hem toch bij me nemen.
ja ik hem bij me omdat ie anders zo hard krijst en dat vind ik zielig en niet nodig, maarja verder heeft hij geen koorts ofzo dus misschien echt een sprongetje
Mijn dochter had het ook, ze wilde alleen maar bij ons zitten. Zo niet dan was ze aan een stuk door aan het krijsen. Gewoon bij je houden, zeggen ze ook op het CB. Het wordt vanzelf minder.
Zou wel voor de zekerheid zijn temperatuur in de gaten houden en of ie goed blijft drinken. Want zieke kindjes willen vaak ook alleen maar bij mama zijn. Maar ik hoop voor je dat het gewoon een sprongetje is!
Het kan een sprongetje zijn, vergeet niet dat kindjes rond de 6 weken ook iets meer gaan huilen! Rond 12 weken is dit weer over. Gewoon lekker bij je nemen op de momenten dat dat gaat. Als je ziet dat hij moe is, lekker op bed leggen. Vraagje: Baker je hem in? Zo niet kan dit erg goed helpen. Hij voelt zich dan geborgen en lijkt net alsof hij in de "baarmoeder" zit. Hier heeft het heel erg goed geholpen, mijn zoontje maaide zichzelf wakker met zijn armpjes en het was dan ook altijd huilen. Sinds 14 weken zijn we ermee gestopt. Ik heb er geen dure dingen voor aangeschaft hoor. Het lakentje van het wiegje waar hij toch niet meer in sliep gebruikte ik ervoor, werkte prima. Zou ik toch eens proberen.
hij drinkt zijn flesjes goed gelukkig! zodra ik hem neerleg begint ie weer te huilen ik vind het gewoon zo zielig!
Dan zou ik echt proberen hem in te bakeren en te kijken hoe dat gaat. Heeft hij geen last van krampjes?
dat zou het ook nog kunnen zijn idd! hij heeft net een fles gehad en nu slaapt ie heerlijk! morgen een nieuwe dag!
Misschien loopt er voeding terug en heeft hij daar last van.Bedje ophogen zodat de voedingniet zo snel meer terug kan lopen. Het is toch zoeken naar de oplossing bij die kleintjes.
Hier nog zo'n kindje wat veel huilde en soms ook krijste indd. Het was een periode zo erg dta ie echt van voeding naar voeding kon huilen! Dus begonenn met inabkeren ( met hydrofiel luier ) heeft een hoop geholpen. Het kost ff wat energie van jullie kant want het werkt niet meteen de eerste dag, maar nu is ie met 10min ff jengelen in dromenland! Elk slaapje weer! Ik ging eerst elke 10min naar boven om te sussen: ssst zeggen, oevr zn wang strelen en geen oogcontact maken. Maar later bouwde ik dat op naar een half uur. Nu gaat ie zelfs lachen als ik m in de luier wikkel voordat ie gaat slapen! xxx
Gewoon lekker bij je houden, kan op deze leeftijd nog helemaal geen kwaad (in de zin van "verwennen") Mijn dochter heeft tot een maand of 3 ook best veel gehuild en heeft ook de nodige nachten tusen ons in gelegen........het gaat vanzelf over (in ons geval tenminste)
Idd gewoon lekker knuffelen en bij je houden. Draagdoek is de makkelijkste oplossing voor jullie allebei. Kindje tevreden omdat hij bij je is en mama tevreden omdat ze haar handen vrij heeft.
ja ik heb hem ook lekker bij me dan! en schommelen helpt ook in het wipstoeltje! als ie echt honger heeft is niks meer goed!
Joh, de kleine is pas net thuis! Geen wonder dat ie even van slag is Het is natuurlijk niet niets om eerst in het ziekenhuis te liggen en vervolgens weer in een nieuwe omgeving te komen. Hou de kleine lekker veel bij je en dan wordt het waarschijnlijk vanzelf minder.