vreemde start voor de tweede

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door minipi, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Hoi,

Terug op het forum na bijna een jaar.
    Mijn dochter is inmiddels 11 maanden en we zijn sinds deze maand weer gestopt met anticonceptie. Maar... door vanalles en nog wat ben ik helemaal vergeten foliumzuur te slikken! Vandaag alsnog begonnen, maar dus behoorlijk aan de late kant... Het is toch erg dat "mijn tweede kindje" al minder aandacht krijgt voordat ie uberhaupt verwekt is... :oops: :oops:
    Nou ja, ik heb me voorgenomen om vanaf vandaag er wat meer over na te gaan denken en er wat bewuster mee bezig te zijn (het was ergens een beetje een onbewuste gang van zaken om voor een tweede te gaan; het voelt heel goed maar we hebben er niet heel diep over nagedacht). Bij nummer 1 duurde het 8 rondes dus waarschijnlijk heb ik nog wel even om mijn foliumzuurvoorraad op te bouwen.

Dit waren even wat overdenksels en door hier een berichtje te plaatsen ben ik voor mijn gevoel alweer wat meer bewust met een hopelijk tweede zwangerschap bezig. Waarschijnlijk tot ziens op het forum!

minipi

2. Eva R

Eva R Niet meer actief

welkom terug :)

3. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Hoi Minipi,

Hier hetzelfde hoor! Ons zoontje is nu 13 maanden en we zijn deze maand voor het eerst aan het proberen voor een brusje. Ik moet echt eraan denken dat we HET aan het proberen zijn en dus netjes foliumzuur slikken en gezond eten en zo...

4. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    pffff gelukkig, ben ik niet helemaal abnormaal... :rolleyes: Maar ik ga vanaf nu mijn best doen om (bijna) net zo intensief naar een tweede zwangerschap toe te leven als bij de eerste!

5. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Nee hoor, jij bent heeel normaal :)

Ik heb hetzelfde voornemen als jij maar ik denk dat het toch een beetje anders is als met de eerste keer proberen. Toen was ik helemaal goed voorbereid, had alle vitamines ingeslagen en was er helemaal mee bezig.

Nu zien we wel wanneer het gebeurd.

6. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    Hier hetzelfde, mijn kleintje is nu bijna 1 jaar en wij zijn ook weer begonnen na een hoop kriebels :)
    ik zit in ronde 2 inmiddels ... en vergeet ook hier en daar de gezonde regels, tis weer ff wennen en terug naar af!
    x

7. glinster

glinster Lid

18 jun 2008
    28
    1
    0
    Ik ben sinds 14 april gestopt met de pil. Ben begonnen aan foliumzuur, maar ik blijf het vergeten te slikken, kan nergens vinden wat je moet doen als je het vergeet in te nemen.

Kunnen jullie daar een antwoord op geven?

Alvast bedankt

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik vind het juist een goed teken dat je lekker ontspannen bent!
    Dat foliumzuur is belangrijk ... maar zeker op het moment dat je zwanger BENT!
    Geen man overboord hoor! Ik hoop dat je gauw zwanger bent.
    Elmo

9. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Hier nog 1. Ik probeer echt gezond te eten en netjes mijn pilletjes te slikken, op tijd naar bed te gaan en op te letten geen rauwe dingen te eten enzo, maar soms...wil het er nog weleens bij inschieten!

We doen allemaal ons best en met zo'n kleintje die om je heen dwarrelt en alle andere bezigheden zit je soms ergens anders met je hoofd! :)

Komt vast allemaal goed als je eenmaal weer zwanger bent! :D Dan ben je je er bewuster van denk ik.

Succes allemaal meiden! Hopelijk gauw allemaal lekker zwanger!

10. Hier ook zo een... ;) Onze oudste is nu 15 maanden en wij zijn ook deze maand 'begonnen' voor een tweede... :D
    Ook ik moet mezelf er echt aan herinneren dat we 'bezig' zijn en daarmee bedoel ik dus eigenlijk alles. Het 'klussen', de viatmientjes, het eten en tja, alles dus.
    Maar heb dat al vaker van mensen gehoord, en als je eenmaal zwanger bent dan zit je er zo weer 'in' ! Succes, meid!

Deel Deze Pagina