Inderdaad dame82, Ik voelde me ook écht doodslecht, ookal duurde het maar 30 minuten of een uurtje! Gelukkig was het ook snel weer voorbij! Ik wist niet of ik het al dan niet aan mijn cyclus kon koppelen, vandaar ook de vraag hier! En wat de verhoging of koorts betreft, zoals Clarajilla zegt...ik heb normaal een heel lage temperatuur en van de minste verhoging ben ik dus echt ook niet goed. Net terug van de dokter trouwens en kerngezond verklaard. Niks dat wijst op buikgriep, keelgriep ofzo. Alles van maag, darmen, longen, keel, oren was in orde. Hij heeft wel bloed afgenomen om eventuele problemen van de schildklier uit te sluiten. Het laatste jaar heb ik wel eens last van serieuse gewichtsschommelingen... Van een perfect gezond gewicht voor mij, naar ondergewicht op een paar maanden tijd. Koorts of verhoging zou daar ook mee te maken kunnen hebben. Maandag heb ik de resultaten, dus ik ben benieuwd. Ik hoop wel dat er niks aan de hand is eigenlijk Moet al medicatie nemen voor mijn epilepsie die niet echt gezond is voor een baby (of toch meer kans geeft op afwijkingen moest ik zwanger zijn). Nog extra medicatie erbij zou ik echt niet willen. Alhoewel ik dan misschien terug op een gezond gewicht zou kunnen komen. Met ondergewicht aan een zwangerschap beginnen is op zich niet zo erg zei de huisarts, maar moest ik zwangerschapsmisselijkheid krijgen en daardoor niet goed kunnen eten, dan zou mijn gewicht nog sneller de dieperik in gaan en dan wordt het wel gevaarlijker... Pffff verdorie, dom lichaam toch, waarom moet je altijd tegen werken :x
He vervelend dora26 dat je je er zo een zorgen over maakt! Goed dat je naar de huisarts bent gegaan! Hopelijk is je bloed gewoon in orde! Heel veel sterkte meid!
Hyperventilatie lijkt er inderdaad wel op; alhoewel het toch heel wat extremer aanvoelde. Enkele jaren terug, toen ik nog regelmatig epilepsie-aanvallen kreeg, had ik daarbij ook dikwijls last van hyperventilatie, maar dat sloeg toen echt puur op mijn ademhaling... Moest mijn bloed nu toch in orde zijn, kan ik misschien nog eens vragen of het dat zou kunnen zijn, maar ik heb geen idee hoe hyperventilatie zich in extremere gevallen uit... Afwachten dan maar gewoon! Alvast bedankt voor al jullie reacties hoor! X
Beetje een late reactie misschien, maar ik herken dit wel, alleen had ik het maar 1x in de maand. Ik word letterlijk ziek van mijn eisprong, kortdurend. Dit is begonnen rond mijn 18 jaar en in tijden van slikken van de pil, was het er uiteraard niet. Door het knappen van een follikel, komt er vocht vrij. Dit vocht geeft bij mij felle buikkrampen door de prikkeling aan het buikvlies. Ik heb altijd het gevoel naar het toilet te moeten, het zweet breekt me uit, kotsmisselijk en verhoging. Heel soms sloeg ik een maand over (geen ei, minder vocht?), maar zonder de pil of zwanger zijn, is het bij mij bijna iedere maand raak... Het houdt een aantal uren fel aan, daarna voel ik me enkel slap en beroerd voor nog een paar uur. Bij mij is dit overigens vastgesteld door de gyn, dat het door mijn eisprong komt. De eerste keer dat ik ermee op de 1e hulp kwam, zagen ze het vocht in mijn buikholte, de paar maanden daarna heb ik rond de eisprong meerdere echo's gehad om te kijken of de pijn daarmee te maken had. Enige wat hielp, wat dyclofenac 100mg. Ben benieuwd wat de uitslagen zijn bij jou.
Twee vraagjes: Hoe weet je zeker dat je suiker regelmatig laag staat? Omdat je dat aanvoelt of heb je altijd een meter bij de hand? Ik denk zelf nmlk wel eens dat hij laag staat omdat ik me dan echt beroerd voel maar als ik dan prik is er niks aan de hand dus aanvoelen op zich zegt niet altijd alles. Kunnen deze klachten niet een lichte vorm van epilepsie zijn? Je hebt je medicatie tenslotte (wat) afgebouwd dus je spiegels zijn wat lager waardoor er wellicht weer wat activiteit is?
He bloesempje, Wat mijn lage suiker betreft, ik heb enkel het gevoel dan, een meter of bloed prikken...dat heb ik niet, aangezien ik normaal een gezonde suiker heb. Het enige dat me op die momenten zegt dat het een lage suiker is, is nagaan wat ik die dag gegeten heb (meestal zijn dat dagen dat ik een maaltijd overgeslagen heb) en als ik dan iets zoets eet, gaat het ook weer over. Ik ben in oktober de laatste keer op controle geweest voor mijn epilepsie. Op dat moment had ik mijn medicatie al een half jaar afgebouwd. Volgens de neuroloog was alles toen gelijklopend als met mijn hogere dosis. De klachten die ik had kon ik niet herkennen, buiten hyperventilatie leek het in niks op een aanval, maar het is misschien toch iets om in gedachten te houden en eventueel nog eens achter te informeren bij de neuroloog! Mercie voor de tip en om met me mee te hopen op goed nieuws
Dag dames, Net contact gehad met de huisarts, mijn bloed was in orde, dus ook niks aan de hand met mijn schildklier... Aan de ene kant ben ik natuurlijk superblij! Maar aan de andere kant heb ik dus nog geen oorzaak voor mijn symptomen. Morgen moet ik nog eens terugbellen (had me ook laten testen op allergiëen en die resultaten waren nog niet binnen), dus moet ik sowieso morgen toch eens vragen wat er verder gedaan wordt. Als ik het hem niet vraag, gaat hij er zeker niet verder op ingaan, maar als ik het hem wel vraag, zegt hij hoogstwaarschijnlijk: wacht nog even af en als je de symptomen blijft houden, kom dan nog maar eens langs. Ik heb soms echt een huisarts om gek van te worden. Zoals jullie hier al zeiden, koorts/verhoging krijg je toch niet zomaar De ongerustheid blijft dus