Hallo.. Ik heb 14-2 een tp gehad, 2 teruggeplaatst (ivf/icsi), maandag mag ik voor een bloedtest gaan. Ik gebruik nu alleen nog de utro bolletjes. Ik heb gevoelige borsten, heeeel vaag misselijk-meer alsof ik te vol zit, smorgens veel te vroeg wakker, wilde dromen, onrustige darmen.... Allemaal goed zou ik denken maar veel daarvan kan ook door de utro komen. Maar nu heb ik 2 dingen die ik niet kan plaatsen: ik zweet snachts echt erg, dan word ik wakker en dan is mijn bh drijfnat. En in de laatste week ruim 5 kilo bijgekomen.. Ik ging gisteravond op de weegschaal staan en die gaf 75,2 aan ! .... Ik heb ook een hele opgezette buik, maar dat zal wel weer met mijn onrustige darmen te maken hebben.. Heeft iemand dit gehad???? Dit is mijn 5e icsi over de laatste 7 jaar, ik ben best wel wat gewend maar dit heb ik nog nooit gehad.... Iemand een idee??
Verwarrend hè? Dat zweten had ik ook met utro, helaas niet zwanger. Snel aankomen na punctie kan wijzen op overstimulatie, maar dat weet je vast als dit de 5e keer is. Hoop niet dat het daarmee te maken heeft maar toch even fa contacten? Voor de zekerheid? maar bovenal hoop ik voor je op een zwangerschap.
Dankjewel Zuuske. Voor wat betreft het zweten ben ik mu een beetje gerust gesteld. Na de tp had ik nergens last van, dat aankomen is iets van de laatste week, ik schommel normaal tussen de 68 en 69 kilo, dus ik schrok best gisteravond, 5 kilo in 1 week is wel veel
Ja dat is best veel. Ik heb begrepen dat overstimulatieklachten vaak in de weken na de punctie/tp kunnen ontstaan. Een eventuele zwangerschap en bijbehorende hormonen kunnen dit verergeren. Maarrrr.... ik ben geen dokter, dus lijkt me wijs om even te informeren. Blijf vooral veel water drinken.
Oke. Dat zou niet mooi zijn. Ik moet maandag bloedprikken dus vraag ik het dan. Ik denk niet dat ik zwanger ben, sinds vanmorgen een denderende hoofdpijn, dat is bij min het voorteken de ongi 😞
Ik zou inderdaad uitkijken met overstimulatie, in een korte veel aankomen kan hier zeker op wijzen. Als je wel zwanger bent en dus hcg aanmaakt kan dit juist na de terugplaatsing erger worden hierdoor. Morgen even overleggen met het ziekenhuis, aangezien het best gevaarlijk kan zijn. Sterkte!
Dankjewel Blondje, ik ga morgen overleggen met de fa... Mer is ondertussen gelukkig niets meer bijgekomen.
Zweten herken ik. Maar dat heb ik normaal ook als ik ongesteld moet worden. Ik voel me nu ook redelijk 'ongesteld'. Ik troost mezelf maar met het gegeven dat ik me bij mijn vorige twee zwangerschappen zo enorm ongesteld voelde, dat ik zeker wist dat ik het ook zou gaan worden... Maar ik ben bang te hopen op deze statistisch onmogelijke situatie (ik zou dan voor de derde keer met de eerste terugplaatsing zwanger zijn).
Merah, dat gevoel herken ik, ik blijf zoeken naar ongesteldheidsklachten, om zo alle hoop de grond in te boren...liever geen hoop dan morgen weer die klap als ik hoor dat ik toch niet zwanger ben. Maar toch... Ik heb geen ongi klachten... Maar ja, ik moet 10 dagen na de tp al bloedprikken, mss is dat te vroeg voor de ongi... Ik heb gevoelige borsten -> utro. Ik ben ineens voor 6 uur wakker smorgens en ik droom enorm -> utro. Af en toe vaag misselijk -> utro. Mijn darmen zijn ontzettend onrustig -> ? Toeval? Morgen weet ik meer. Als ik hier kom klagen over hoe mijn lichaam mij voor de gek kan houden, keer op keer, en dat ik ondanks mijn hele voorgeschiedenis toch weer hoop had.
10 dagen na tp is wel heel vroeg ja. Waarom doen ze dat? Heeft het ziekenhuis geld te veel? Moet wel bekennen dat mijn urinetesten met 9 dagen na tp al duidelijk positief waren... Hier: ik zou willen dat mijn voorgevoel het eens niet altijd juist heeft. Zojuist ongesteld geworden...
Oh Merah, wat erg.... Een echte ongesteldheid, niet een drupje van innesteling? Dit is dat wel vroeg voor de ongi, toch? Ik ben net terug van bloedprikken, om 13.30 uur bellen voor het verlossende antwoord.
Dankjulliewel!!!! Merah, gebruik jij utrogestan? Blondje, ik heb het vanmorgen gevraagd aan de consulente. Overstimulatie kan het niet zijn, ik had maar 5 eitjes in totaal. Ze kon het niet echt verklaren. Mijn gewicht is nu 2 dagen gelijk gebleven, ik moet terug als het toch weer snel oploopt, wanneer ik koorts krijg of buikpijn. Ik merk hier aan de reacties dat maar weinig zknhzn testen met bloedprikken, in Genk is dat standaard. Toen ik vanmiddag belde voor de uitslag feliciteerde de consulente me met de mededeling dat ik zwanger ben. Verder moet ik woensdag weer bloedprikken, ze checken de waarde dan weer. Dat vond ik wel raar. Ik ben er wel blij mee, daar gaat het niet om. Ik heb 2 x een mk gehad, dus dat blijft nu wel een angst voor mij dat dat weer gebeurd. Ik heb nog gevraagd of de waarde nu dan niet hoog genoeg was maar dat was oke. Heeft iemand van jullie dit gehad?
Een goede zwangerschap toont zich niet bij 1 enkele waarde. Het gaat om de stijging van het hcg. Natuurlijk ook dan nog geen garantie, maar als het niet stijgt, dan is er wel iets mis. Ook een reden waarom ons ziekenhuis niet prikt: 1 bloedwaarde zegt niets en gaat het mis, dan kun je er ook niets aan doen. Ik heb extra pregnyl gespoten. Dit zou een vergelijkbaar effect mieten gevens als utrogestan.
Wauw nic lees net dat jij vandaag te horen hebt gekregen dat je zwanger bent! Ik wens je een hele mooie zwangerschap toe vol met genieten. En aan het einde een gezond kindje wat jullie nogmaals papa en mama maakt.