Heel wat maanden geleden heb ik een tijdje de digitale ovulatietesten gebruikt van Clear Blue, maar na een tijdje ben ik gestopt vanwege de kosten en ik had inmiddels wel een goed beeld van wanneer mijn eisprong was. Deze maand toch maar weer eens ovulatietesten aan het gebruiken, deze keer de dipsticks van zwanger en kids. Ik ben op dag 9 begonnen, die was wit, dag 10 (gister) was wit. Gister en vandaag heb ik echter heel veel glibberig slijm. Eerdere maanden dacht ik altijd zo tussen dag 10 en 12 mijn ei te hebben (bij een cyclus van 26-28 dagen). Maar deze ovulatietesten laten nauwelijks een streepje zien. Vanmiddag test ik voor vandaag. Ik test keurig volgens de gebruiksaanwijzing smiddags rond hetzelfde tijdstip na minimaal 2 uur niets gedronken te hebben. Bij de digitale testen kon ik op de strip zelf altijd zien dat er elke dag meer verkleuring bijkwam waarna die uiteindelijk positief werd. Nu zie ik nog helemaal geen opbouw en kan me eigenlijk niet voorstellen dat ie vandaag of morgen ineens knalpositief zal zijn. Zie je bij de zwnager en kids dipsticks een soort opbouw (elke dag een beetje donkerder streepje) of ga ik gewoon geen ei hebben deze maand? Ik ga uiteraard vanavond wel gewoon aan de klus
Bij mij geen opbouw maar ineens n knaltest. Dat vaak 2 dagen achter elkaar. Dys ja, goed mogelijk dat ie vanmiddag wel bij je knalt. Ben benieuwd!
Dat merk dipsticks ken ik niet, maar heb wel een ander merk geprobeerd. Mijn vruchtbaar slijm kwam een paar dagen vóór de eisprong. Als bij mij de stick begon te kleuren, kon het ineens heel snel gaan. Dus bv op dinsdag licht, woensdagochtend licht, woensdagavond knal en donderdag helemaal weg/wit. Zodra het begon te kleuren moest ik dus twee keer per dag testen. Misschien is dit bij jou ook het geval?
Ik gebruikte deze ook en bij mij ging het van lichte streep naar wit, dan weer licht en dan weer wit. En bij mijn ei was het ineens een knaller. Dus totaal geen opbouw. Succes!!
Ik heb altijd een dag of 3 tot 4 vruchtbaarslijm, pas al het weg is heb ik positieve ovu test (ook dipstick zwanger en kids) en vaak merk ik dat mijn eisprong de dag erna is.
Nou de ronde zit er op... ik had inderdaad steeds een witte test, toen een dag een heel vaag streepje erbij, de dag erna was de streep ietsje donker dan de controlestreep en dus positief. De dag daarna was ie knalpositief. Die middag kreeg ik ook even flinke buikpijn. Dus het klopt helemaal. Flink geklust, haha. Nu fingers crossed...