geen ontsluiting

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Allahinkulu, 8 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Hallo,

Ik ben vandaag voor controle geweest en mijn dokter heeft een uitgebreide echo gemaakt en ook van onder gekeken of ik wellicht al ontsluiting had. Ze zei echter dat het nog potdicht zit. Omdat ze je hier in turkije normaal gesproken niet overtijd laten lopen vroeg ik me af wat ze dan zou gaan doen als dat met 40 weken nog zo was. maar ze gaf aan dat ze geen weeenopwekkers kunnen geven als ik nog geen ontsluiting heb. Ook zei ze dat ze me niet langer zou laten lopen als ong. 23 januari en dat als ik dan nog geen ontsluiting heb ze haar met de keizersnede gaan halen.
    Ik ben echt als de dood voor een keizersnede en wil dat echt niet.
    Mijn eerste dochtertje is overigens met 38 weken en 3 dagen geboren en had toen al 4cm ontsluiting. Daarom had ik dit nooit verwacht.
    ze heeft me best bang gemaakt eigenlijk..en ik vraag me af, hoe groot is de kans dat ik echt potdicht blijf zitten zeg maar?
    en is er helemaal niets geen andere optie dan een keizersnede als ik echt geen ontsluiting krijg?

alvast bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

de kans dat je niet zelf gaat ontsluiten is heel klein. Zeker als je de vorige keer spontaan bent bevallen.
    Wee-opwekkers geven als je geen ontsluiting hebt heeft geen zin. Je kunt wel vragen of ze je strippen de volgende keer, maar daar moet je wel een beetje ontsluiting voor hebben.
    Dat je nu geen ontsluiting hebt zegt niet zovel hoor, de weeën kunnen alsnog vanavond beginnen!
    Het is nu gewoon afwachten, succes, ik hoop voor je op een snelle natuurlijke bevalling!

Mirjam

Deel Deze Pagina