Vreemde verandering borst.

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Anais, 27 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    Hoi,ik ben 18 weken zwanger.
    Mijn ene borst is altijd groter geweest met de ander(een cup of 2)
    Nu ik zwanger ben verlies ik al eens een druppeltje vocht.
    Mijn grote borst voelt wel vreemd aan. De huid aan de onderkant heeft kuiltjes en voelt harder aan. Het is gevoelig maar niet pijnlijk.Als ik op mijn tepelhof duw dan trekt de tepel naar binnen.(dit was tot 15 weken niet het geval)
    De tepelhof is ook verschrikkelijk hard en stug. Net een dikke bol.
    De kleinere borst is volledig normaal naar mijn gevoel.
    Merk wel net dat als ik in beiden borsten knijp in de huid deze volledig verdoofd aanvoelen. De grote borst lijkt precies of ik in eelt zit te knijpen.

Wat zou dit kunnen zijn ? Groetjes!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hallo Anais,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Dat je borsten in maat verschillen is op zich niet erg. Dat je al melk ziet af en toe is ook normaal.
    De andere dingen die je omschrijft zijn niet standaard. Heb je het idee dat er een soort van stuwing onder de huid kan zitten? Is het borstweefsel goed voelbaar, is het soepel of voelt het heel hard, kun je het heen en weer masseren met je vingers of is het een volledig hard geheel? Hoe ziet de huid aan de bovenkant van je borst eruit? Ook bobbelig?

Zijn beide tepels zo hard of enkel aan de borst die vergroot is?

Waar ga je naar toe voor je zwangerschapscontroles? Ik zou daar even naar bellen met deze vraag. Wanneer je voor jezelf de vragen die ik je stelde kunt omschrijven, kun je een duidelijk beeld geven van wat er aan de hand is. Kijk of er een lactatiekundige bij jou in de buurt is, die er naar kan kijken. Of bel je huisarts.

Veel succes, laat je weten hoe het verder gaat?

Warme groet,
    Heidi

3. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    Borstweefsel is goed voelbaar en vrij hard (tegenover de andere borst) als ik erin masseer dan doet het wat pijn vanbinnen maar beweegt wel. Het is vooral aan de onderste gedeelte van het tepelhof zelf waar het meeste gevoeligheid/pijn in zit als ik het masseer
    Enkel de tepel van de grote borst is zo hard(en wanneer dit gebeurd dan is de borst algemeen nog wat harder onderin)
    De huid is normaal aan de bovenkant. Het is echt aan de onderkant van de tepel dat die hard is en kuiltjes heeft en ik een dikke massa (melkklieren) voel.

Ik moet de 10 naar mijn gyn vOor de 20 wekenecho.
    Ik kan het dan vragen.
    Groetjes!

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Zou ik zeker doen! een arts kan kijken en ook voelen, dat gaat niet per mail ;)

Succes!

Deel Deze Pagina