Vreemde vlekken op tong

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door doorsteefie, 15 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. doorsteefie

doorsteefie Actief lid

17 aug 2016
    113
    0
    0
    Receptioniste/telefoniste en correspondent/columni
    Veenendaal
    Hallo meiden,

Wanneer mijn dochter ziek is, heeft ze altijd een hele vreemde tong. Er zitten dan rare plekken op. Dit keer is het wel heel extreem. Wat is dit? Heeft dit gewoon met de weerstand te maken ofzo?

Bijgevoegde bestanden:

2. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Lijkt op wat ik ook heb, landkaarttong! Is onschuldig hoor.. ik krijg het bij bepaald fruit en sterke kruiden..en bepaalde koffiesoorten. Bij kiwi en ananas is het meteen feest.

Kan zo weken of maanden weg zijn en dan komt het weer.. ben net ziek geweest en het is weer feest, dus weerstand zal er best iets mee te maken hebben.

Het ziet er een beetje maf uit en soms brand het een beetje, ik poets mijn tong dan met paradontax, dat helpt wel iets! Volgens tandarts en huisarts is het onschuldig..

3. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Ja, een landkaarttong idd! :)
    Heeft mijn dochter ook; is inderdaad gelukkig gewoon onschuldig maar een specifieke oorzaak weten ze volgens mij niet.

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Wist eigenlijk nooit wat het was maar nu dus wel. Ik heb het ook als ik ziek ben maar dan wel minder.

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Mijn zoontje heeft ook plekken op zijn tong die hier op lijken, maar bij hem is het een schimmel. Wij moeten hiervoor een zalf op zijn tong smeren en dan is het weer weg, maar duikt dan ook vrij onverwachts ineens weer ergens anders op op z'n tong.

6. doorsteefie

doorsteefie Actief lid

17 aug 2016
    113
    0
    0
    Receptioniste/telefoniste en correspondent/columni
    Veenendaal
  7. Inderdaad mijn dochtertje heeft ook een landkaarttong
    Maar ook als ze niet ziek is, eigenlijk heeft ze altijd plekken maar die rouleren

Deel Deze Pagina