Hallo meiden, Wanneer mijn dochter ziek is, heeft ze altijd een hele vreemde tong. Er zitten dan rare plekken op. Dit keer is het wel heel extreem. Wat is dit? Heeft dit gewoon met de weerstand te maken ofzo?
Lijkt op wat ik ook heb, landkaarttong! Is onschuldig hoor.. ik krijg het bij bepaald fruit en sterke kruiden..en bepaalde koffiesoorten. Bij kiwi en ananas is het meteen feest. Kan zo weken of maanden weg zijn en dan komt het weer.. ben net ziek geweest en het is weer feest, dus weerstand zal er best iets mee te maken hebben. Het ziet er een beetje maf uit en soms brand het een beetje, ik poets mijn tong dan met paradontax, dat helpt wel iets! Volgens tandarts en huisarts is het onschuldig..
Ja, een landkaarttong idd! Heeft mijn dochter ook; is inderdaad gelukkig gewoon onschuldig maar een specifieke oorzaak weten ze volgens mij niet.
Wist eigenlijk nooit wat het was maar nu dus wel. Ik heb het ook als ik ziek ben maar dan wel minder.
Mijn zoontje heeft ook plekken op zijn tong die hier op lijken, maar bij hem is het een schimmel. Wij moeten hiervoor een zalf op zijn tong smeren en dan is het weer weg, maar duikt dan ook vrij onverwachts ineens weer ergens anders op op z'n tong.
Inderdaad mijn dochtertje heeft ook een landkaarttong Maar ook als ze niet ziek is, eigenlijk heeft ze altijd plekken maar die rouleren