mijn zoontje wilt graag zijn haar laten groeien. dit mag ook van mij, maar hoe doen jullie dat? het komt straks op een tussenlengte, iemand wat tips dat het niet onverzorgd eruit gaat zien? hebben jullie ook zoontjes met langer haar?
Er zijn haarbanden voor jongens, kijk maar naar die voetballers met lang haar. Een staartje is ook altijd goed. Maakt niet uit wat voor lengte het haar daarvoor is. Wat ook fijn kan zijn is om een knip-plan op te stellen met de kapper. Zij weten vaak heel goed hoe je het mooiste het hele proces tot lang haar door komt. Ik ken een paar jongens met lang haar, waarvan eentje al vanaf kleins af aan lang haar heeft. Ik kan me hem serieus niet voorstellen met kort haar en het staat hem geweldig! Veel succes!!
Wil hij zijn pony ook lang of wil hij/jij dat korter houden? Als dit mee moet groeien krijg je wel een moment dat dat er onverzorgder uit gaat zien. Verder gaat het eigenlijk in etappes. Even met de kapper overleggen wat je wil. Dus niet te veel van de bovenkant eraf zodat hij langere lagen krijgt maar geen mat. Zo groeit het naar elkaar toe. Mijn zoon laat zijn haar ook weer groeien en dat gaat best snel. Omdat hij een bril heeft wel even goed overlegt met de kapper omdat hij anders van die lange plukken krijgt die onder de pootjes van zijn bril doorkomen ( bakkebaarden). Zijn pony wordt nu te lang dus nu even overleggen of hij dat kort wil of mee wil laten groeien. Vind het zelf praktischer dat hij dit op wenkbrauw lengte houdt.
Mijn stiefzoon had vroeger lang haar. Ik was zo blij toen het er eindelijk af ging... Ik vind het in verreweg de meeste gevallen geen gezicht.
Hi hi Het ligt eraan wat voor type haar je zoontje heeft. Mijn oudste had al gauw lang haar. Bos haar vanaf geboorte daarna kaal en al gauw kwamen de bruine krullen tevoorschijn. En is nu 9 en heeft langer haar dan ooit gehad.. Er Moet een stukje af anders heeft hij het op zijn billen strx dat moet maar niet. Zijn haar is nu voorbij zijn schouders. Hij wilt wel iets korter maar niet te kort want er moet een staartje in kunnen ivm voetbal. Ik zou jouwn zoontjes haar type opzoeken op Google en dan kapsels bij jongetje met lang haar ofzo in tikken.. heb ik ook gedaan. Afbeeldingen in tikken krijg je veel voorbeelden. Dan kan je het een beetje vergelijken. 😉😉😉😉 succes meid..
Ik zou echt geen pony bij een jongen doen. Absoluut niet. Heeft hij stijl haar dan zou je het misschien allemaal op1 lengte kunnen knippen. Of wat laagjes.. Leuk even Googlen dus
Ik vind een pony bij een jongen totaal iets anders dan bij een meisje. Maar mischien ligt het eraan hoe lang je het haar wil.
Bedankt voor de reacties! Het is nu nog vrij kort.. Van boven nog zeker 4 cm boven de wenkbrauwen en het piekt nu wat op/tegen zijn oren. Dat stoort een beetje maar door het steeds te gaan knippen groeit het natuurlijk niet😊 Voetbal bandjes is een goed idee!
Een hoop gel om het wat naar achter te doen. Mijn zoon heeft ook langer haar, niet lang. tja sommige perioden zit het niet top maar is goed te redden zo hoor
Nu inderdaad een lastige periode. Het piekt zoveel en plukjes boven zijn oor. Mijn man wil er met de tondeuse over.
Waarom dan niet gewoon even naar de kapper en een leuk model laten knippen? Tondeusekapsel vind ik persoonlijk echt het ergste wat er is.
Ja ik zal van de week is binnenstappen. Maar als je het blijft knippen, groeit het niet toch? Hij wilt het graag lang.
Ik zou even overleggen met de kapper. Ik zou er wel voor zorgen dat het jongensachtig blijft. En netjes verzorgd (en dat kan heel lastig zijn). Bij een meisje kan je het natuurlijk leuk vast zetten, vlechten of knipjes of een staart. Bij jongens is dat geen gezicht.
Mijn stoere dochter wil haar korte koppie ook weer wat langer.. En juist nu is het belangrijk om regelmatig naar de kapper te gaan om het model er wel in te houden..