Vreemde vraag mbt testen tijdens miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door 1steXmom, 5 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Je hebt ook helemaal gelijk hoor! 9 van de 10 keer ga ik er gewoon vanuit dat het goed komt en ben ik de kinderkamer al aan het inrichten hihi... maar die 1e keer he? :)

Het moet gewoon nu!

En idem hier natuurlijk! Hoop dat het jullie ook gegund wordt!

2. boeboe

boeboe Bekend lid

23 apr 2012
    628
    0
    0
    Dank je wel!! :)

3. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    positief denken toch:D!

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat is echt klinkklare onzin. Miskramen worden niet veroorzaakt door je gedachten of door stress...
    Bij mijn eerste miskraam heb ik geen moment gedacht dat het mis zou kunnen zijn, maar was het wel mis. Bij deze zwangerschap heb ik helemaal stijf gestaan van de stress en zat ik tussen 6 en 12 weken elke week in de wachtkamer van de gyn me voor te bereiden op slecht nieuws, en gaat het dus nog steeds goed.
    Sorry, maar ik vind dit soort opmerkingen ronduit stuitend als ze geroepen worden omtrent allerlei dingen die je nou eenmaal overkomen en waar je gewoon niets aan doet om ze te voorkomen.

5. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Eeehhh, weet niet of ze het zo bedoeld had...

Maar ik herken wel wat jullie allebei zeggen hoor. Het is wel zo (bij mij in elk geval) dat ik beter voor mezelf zorg als ik lekkerder in mijn vel zit. Ik zit lekkerder in mijzelf als ik niet zo negatief ben (kan me nml heel druk maken om allerlei dingen)... En hoewel dit geen miskraam voorkomt of opwekt, kan het ook geen kwaad om wel positief erin te staan toch? Hoewel ik dat soms ook lastig vindt hoor... Normaal ben ik nooit zo'n zenuwpees, maar denk nu bij elke kramp dat het meteen mis is... en daar maak ik mezelf ook weer gek mee...

Of je er wel of niet positief in zit of ervan uit gaat dat het mis is... en het gaat mis... beide keren is het enorm Kl*te...

6. raspberry

Nee, maar als iemand het niet zo bedoelt, moet je het ook niet zo zeggen. Want wat boeboe zegt, betekent toch echt dat je een miskraam over jezelf af zou roepen.... Als je dat niet bedoelt, moet je dat soort dingen toch echt anders verwoorden.

Tuurlijk is het goed om zo veel mogelijk wel positief in dingen te staan. Maar wel op een realistische manier, niet op een Emiel-Ratelband-tjakka-manier. Want altijd maar over je verdriet en ongeluk heenschreeuwen is erg ongezond....
    Je MAG bang zijn na een aantal miskramen en dat is volkomen normaal. Tuurlijk is het gezond om daar niet extra op te gaan zitten focussen, en op een gezonde manier afleiding te zoeken, maar daarmee voorkom je een miskraam niet. Daarmee zorg je alleen dat je zelf lekkerder in je vel zit.

7. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Sowieso vind ik dat op schrift altijd anders overkomt dan face to face... Merk ik op het werk ook, mail is altijd anders dan 'echt' gesprek.
    Maar begrijp me goed hoor, ondanks dat ik het van boeboe niet zo heb opgevat, snap ik jou ook. Ik ben (meestal) enorm nuchter van aard... relativeer alles... maar dat kan voor anderen soms overkomen alsof ik overal iets slechts in zie...en altijd negatief ben. Dit is niet zo, maar voor mezelf bescherm ik me alvast tegen negatieve gebeurtenissen. Heel makkelijk dat ik dan kan zeggen... ik zei het toch...

Maar dat zorgt er soms ook voor dat ik niet echt kan genieten van bijvoorbeeld de zwangerschap tot zover... en hoevaak ik blijf herhalen dat het dit keer vast goed gaat... ik geloof het ergens niet en ben er dus bang voor... Maar daar de hele tijd aan denken gaat me ook niet helpen...

8. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Trouwens... ik heb vanmorgen weer getetst en hij was donkerder dan afgelopen zaterdag:), Misschien zegt het niets, maar het voelt toch wel beter zo...

9. raspberry

Nee, dan is het toch ook handig om afleiding te zoeken. Maar afleiding zoeken werkt dan beter dan maar tegen jezelf roepen dat het deze keer wel goed gaat, of goed moet gaan... Dat weet je niet, heb je -eenmaal zwanger- ook geen controle meer over en dus blijft dat afwachten.

Fijn dat je test donkerder is! Dat geeft iig de kans dat het goed is allemaal! :)

10. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    En zelfs de 1ste echo geeft nog geen zekerheid... Maar goed... Je hebt er zelf weinig invloed op, behalve wat ik al gedaan heb... :D
    Rustig afwachten (is echt geen kwaliteit die ik bezit... Geduld;))

11. raspberry

Nee, en de tweede en derde echo ook nog niet, (vorig jaar hadden we na een kloppend hartje bij 7,5 week toch nog een miskraam). Dus die spanning blijft nog wel even.
    Bij mij zakte die wat weg toen ik ´r ging voelen, maar als ik dan een paar dagen niks voelde, sloeg de stress direct weer toe.
    Pas sinds de 20-wekenecho is de grootste spanning er pas echt af...

12. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Ook hier bij MA knalposi testen, bij 8weken vruchtje afgedreven en de dag dat ik 12weken zou zijn testte ik eindelijk negatief. Sterkte met afwachten

13. boeboe

boeboe Bekend lid

23 apr 2012
    628
    0
    0
    #33 boeboe, 9 jul 2012
    Laatst bewerkt: 9 jul 2012
    uhh hallo, zo bedoelde ik het niet hoor..bedoelde het heel anders..
    je hoeft ook niet gelijk zo te stuiteren, is nergens voor nodig want zoals jij het hierboven beschrijft, dat is klink-klare-onzin..Emiel Ratelband zeg je?
    sorry maar ik vind jou nogal oppervlakkig klinken, en als ik zo denk Laat mij dan lekker zo denken...en niet gelijk gaan Oordelen over Hoe ik het bedoelde.

en zoals jij kan zien heb ik net als een ieder 2 miskramen (sommige meer) achter de rug, en ja ik ben ook bang dat als ik weer zwanger raak dat het mis gaat, erg onzeker.

wat ik bedoelde te zeggen is, proberen voor afleiding te zoeken (positief) is goed..ik bedoelde niet te zeggen dat wat ik zei, dat je daarmee een miskraam kan voorkomen ja Dat zal echt onzin zijn als ik zo dacht.

Maar om dan gelijk op de manier (zo aanvallend) te reageren zoals jij deed, Is nergens voor nodig!

je had het gewoon aan mij kunnen vragen 'Wat bedoel jij hiermee, boeboe' dan had ik gewoon kunnen reageren en antwoorden.

14. raspberry

Sorry, mijn reactie was wat heftig. Maar goed, je ziet mijn onderschrift en er is me een hoop onzin en goedbedoelde stommiteiten naar het hoofd gesmeten het afgelopen jaar... mensen beseffen vaak helemaal niet wat ze zeggen.
    En ik had je onderschrift gezien hoor, maar juist daarom vond ik het zo onvoorstelbaar dat je dit riep. En ik vind het persoonlijk gewoon hoe dan ook niet handig om dit soort zinssnedes te gebruiken in deze context. Want je zegt wel dat iemand ofwel positief ofwel negatief dingen over zichzelf afroept. Dan kun je het anders bedoelen, maar als je het anders bedoelt, waarom zeg je dat dan niet direct? (Niet aanvallend/fel bedoeld hoor, maar wat je uitlegt is gewoon weer heel anders dan wat je verderop boven geschreven hebt...).

Maar goed, ik had ook kunnen vragen hoe je dat bedoelde, daar heb je volkomen gelijk in. M'n hormonen stuiteren een beetje in combi met zware vermoeidheid momenteel, kan erg weinig hebben op dit moment :( Sorry.

15. boeboe

boeboe Bekend lid

23 apr 2012
    628
    0
    0
    ach ja je hebt ook wel gelijk ik had even moeten nadenken over wat ik schreef..maar ik bedoelde het echt niet zo..

en oja ik zie dat je 27 weken zwanger bent, hahahaha..:) hormonen ja..maar je had gedeeltelijk ook wel gelijk..maar het was inderdaad de manier waarop..

ik las toevallig dat jij 3 mk had gehad (??) zeg ik dat goed??
    dan ben ik Super blij voor je dat je Zw.schap nu wel goed gaat!!

;)

16. raspberry

Ja, 3 keer helaas :( Eerste keer is ws gewoon 'toeval/pech' geweest, maar daarna ging mijn lijf over de zeik en daar zijn die andere 2 ws door veroorzaakt :(
    Maar goed, na een hystero waarbij verklevingen weg zijn gehaald, verdwenen ook de schildklierklachten die ik sinds de eerste miskraam had en toen bleef ik dus wel weer gezond zwanger.... Gelukkig maar :)

Jullie zitten even op pauze, begreep ik? Hebben wij toen ook maar even gedaan, na de tweede miskraam. Twee keer op het eind van het eerste trimester pas erachter komen dat het mis is, was een beetje te heftig om maar gewoon weer door te gaan.
    Hopelijk voor jullie toch ook snel wel een gezond kleintje!

17. boeboe

boeboe Bekend lid

23 apr 2012
    628
    0
    0
    o jee wat een zee vol toestanden...:(
    maar gelukkig nu lekker zwanger! :)

ja weet je ik heb zoeits van nu even maar niet..
    wil mijn lichaam rust gunnen voor een paar maanden en dan 'misschien'weer een poging wagen..en ja zoals ik al zei ik moet er nu even niet aan denken om weer zwanger te worden..ik denk dat ik dan totaal in paniek raak..

en mijn zusje heeft een zoontje van 16 maanden :) da's ook mijn ventje wentje..heb m om het weekend omdat zij alleenstaande mama is..maar vind ik niet erg! lekker kereltje zonder dat hij het weet neemt hij een stukje van mijn verdriet weg..:)

18. raspberry

Fijn, dat soort compensatie :)
    Ik heb toen ook gezegd hoor, na de tweede miskraam: nu ff niet. Fysiek even niet, m'n lijf idd even rust gunnen en ondertussen wat onderzoek dus laten doen, maar ook mentaal/emotioneel niet.
    Toen ik begin dit jaar weer zwanger werd, gaf dat zoveel spanning weer, dat het maar goed was dat ik de periode daarvoor tenminste nog redelijk tot rust had kunnen komen...
    Komt wel weer, moet je pas weer aan beginnen als je fysiek en emotioneel er weer klaar voor bent, want zelfs dan is het dus nog spannend genoeg... :(

19. boeboe

boeboe Bekend lid

23 apr 2012
    628
    0
    0
    ja kan me echt wel voorstellen..
    ik heb er 2 achter elkaar gehad..laatste is nu bijna 4 weken geleden
    ben echt benieuwd hoe mijn menstruatie zal zijn deze x..

ik hoop dat ik inderdaad een gezond voldragen baby mag baren, ooit..

mijn vriend is een stuk ouder..10 jaar verschil..ik ben 32..dus ik vraag me af dat het misschien met leeftijd te maken hebt, weet wel dat de zaad van kwalieit omlaag gaat en ach ja misschien was het gewoon domme pech..hoop daar eerder meer op als ik eerlijk ben :)

20. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Ben blij dat jullie het weer goed hebben gemaakt :)

Deel Deze Pagina