Mijn vader wordt binnekort 60! Nu heb ik namens Aaliyah een leuke houten fotolijst gekocht 30x40 cm. De glasplaat heb ik eruit gehaald, de lijst een kleurtje gegeven en de houten plaat die er in zat geverfd met magneetverf. Met andere woorden: een magneetbord met een lijst. Ik wil daar foto's tegenaan plakken gedrukt op magneetfotobladen. Deze zijn 10x15. Om nou de hele lijst vol te hangen met 8 foto's van Aaliyah (en opa) vind ik saai. Ik wil dus wat ruimte over houden voor andere opvulling. Heb zelf al zitten denken aan een handafdrukje, maar wat is nog meer leuk? En hoe kan ik de houten lijst nog een beetje "pimpen". Het moet ook weer niet al te bont worden want hij moet uiteindelijk wel een mooi plekje kunnen krijgen in de (woon)kamer. Wie heeft er leuke ideeën? Niet al te moeiijk want ik ben wel een beetje crea maar daar houdt het ook wel weer op. Bedankt alvast voor het meedenken!
Leuk gedichtje over opa's/ kleinkind.. Een foto van jou als kind met ja paps Een foto van je vader als kindje! Voet afdrukje.. Allemaal kusjes/lipafdrukken.. Je kunt het verder pimpen met magneetvormpjes, sterren, hartjes..
Leuke ideeën. Alleen een klein probleempje: mijn vader is officieel eigenlijk mijn stiefvader. Ik heb dus geen babyfoto's van mij met hem samen. Ook zijn er van hem geen babyfoto's of jeugdfoto's. Vond het wel een heel leuk idee. Dat gedichtje daar ga ik eens naar opzoek. Vind het echt een heel leuk idee. Ga gelijk even googlen!
Hmmm een gedichtje vinden voor opa namens Aaliyah (nu 16 maanden) is helemaal niet eenvoudig. Veel gedichtjes zijn geschreven door of namens oudere kinderen of het zijn overlijdensgedichtjes. Mocht iemand een stukje kunnen dichten of een leuke gevonden hebben dan hoor ik het graag. Een beetje hulp kan ik wel gebruiken. Ik ga nog even verder zoeken!
Is dit iets? De zon wil ik je geven En regen voor de groei 60 jaar.. zo veel gegeven altijd druk.. in het leven Kijk daar is opa weer En dat is een hele eer Altijd is hij paraat Lieve opa... ieders maat Sneeuw pop maken voor de kleintjes Speel hij vaak ook met de treintjes En sleetje rijden in het bos O kijk daar eens het is een vos Met je kleinkinderen in de weer Met wat drinken appel en peer Een heel fijn leven voor lieve opa En nog geen enkel grijze haar 60 jaar het is niet te zien Aap, noot, mies en dat is pien Wandelen met die kleine spruiten Het zijn opa's lieve schavuiten Hiep hiep hoera 6 keer tien Opa jij die hebt het verdient.
Lieve Opa Ik wil je laten weten dat van alle mensen jij de liefste opa bent die ik kan wensen. Soms ben ik wel wat druk maar ik ben nog maar klein, en dat je dan nooit boos wordt vind ik echt heel fijn ! Straks ben ik groter en dan zal het vast veel beter gaan, en dan zal ik ook altijd voor jou klaarstaan. Dus daarom lieve opa ben ik met jou zo blij, en krijg je dit gedicht met een dikke kus van mij ! deze is leuk.
Allebij heel erg leuk! Bedankt hiervoor. Ben zelf zo slecht in rijmen en dan staat sinterklaas nog wel voor de deur. Maar met de sint kan ik me er nog wel van af maken met een simpel gedichtje en hulp van internet, maar voor een schilderij voor opa natuurlijk niet! Ik ga hier zeker gebruik van maken! Iemand nog leuke knutsel ideeën om nog wat op te vullen hier en daar?
Ik ken een hele lieve opa Wil je hem eens zien Kijk dan in de spiegel Dan zie je hem misschien of deze Als je later na vele jaren dit versje nogeens leest en denkt aan wie er op je 60ste verjaardag zijn geweest Denk dan mijn lieve opa Ook nog eventjes aan mij Aaliyah
Wat zijn jullie allemaal crea met dichten! Kan ik voor mijn sinterklaasgedichtjes ook bij jullie terecht???