Vraagje over draaien bij stuitligging

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door ichtus, 6 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Hoi..

Sinds een paar weken ligt de kleine meid in een stuit.. nu krijg ik donderdag een versie..

Nu zou ze natuurlijk voor die tijd nog kunnen draaien.. op dit moment voel ik in tegenstelling tot gisteren niet een duidelijk hoofdje bovenin..

De hik voel ik onderin, maar dit schijnt dus geen verschil te maken heb ik uit ervaringen gelezen..

Is er eensimpele manier om voor een leek als ik (ook al is het de vierde) om te voelen of het hoofdje of het kontje boven ligt???

en zijn er houdingen die ik kan aannemen die zouden helpen zodat ze vanzelf draait??? rugje ligt duidelijk links, maar voor de rest kan ik er geen wijs uit worden.. getrappel en gewoel voel ik in mijn hele buik..

Ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken..al snap ik dat dat natuurlijk niet makkelijk is zo op afstand..

alvast bedankt..

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

nee het is erg lastig om bij jezelf te voelen hoe je kindje ligt.
    Een houding die kan helpen is op handen en knieen zitten.
    Maar er is geen bewijs voor dat het echt helpt. Ik zou maar die echo afwachten, die krijg je voor het draaien, hopelijk is je kindje inderdaad al vanzelf gedraaid!

Mirjam

Deel Deze Pagina