huis verven en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nijntje01, 31 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Hoi!

Ik wil de komende 2 weken wat dingen in huis gaan verven zit vandaag op 5 dpo.
    Maar is dat schadelijk? Dus het hout schuren, afnemen met ammoniak en daarna verven....

Ammoniak lijkt me erg schadelijk. Weet iemand een goede vervanger?
    Verf heb ik op waterbasis, dat lijkt me iets minder schadelijk.

Hoe doen jullie dat?

2. Pinkeltje90

Pinkeltje90 Actief lid

18 aug 2013
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kan st mark gebruiken om de geschuurde plekken te ontvetten en schoon te maken voordt je gaat verven en miss tijdens het schuren een mondkapje. En idd verf op waterbasis. Denk dat het als je het zo doet niet schadelijk is maar weet het niet zeker.

Succes met verven! Wij zijn ook aan de slag met deurkozijnen enzo dus ook genoeg te doen eheh.

x

3. Koon

Koon Niet meer actief

Zo zou ik het ook doen, ook als ik niet zwanger zou zijn/willen worden. Veel minder schadelijk voor je gezondheid en St. Marc ruikt ook nog eens lekker.

4. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Toen ik op mezelf ging wonen heb ik, op advies van m'n moeder, ook st marc gekocht. Maar toen ik ging samenwonen mocht ik daar echt niet meer mee ontvetten, dat was niet goed genoeg volgens vriendlief ;)

Heeft iemand ervaring met alabastine verfreiniger?
    Kwam ook universol tegen, ken ik ook niet.

5. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Ik heb hier tijdens de zwangerschap bij 14 weken ook staan verven en deze verf was niet op waterbasis. Als je goed lucht enzo dan maakt het niet uit, dus gewoon alle deuren en ramen open.

Ammoniak kan ook best wel, alleen moet je er niet echt boven gaan hangen als je dus veel in je emmer hebt gedaan... maar dat heeft manlief gedaan. Als ik nu schoonmaak (gewoon in huis) zit er ook altijd een scheutje ammoniak in.... dus wat dat betreft.

6. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ohh verdun jij ammoniak dan om te ontvetten?
    Wij doen het altijd direct uit de fles op een doek.

7. Miran78

Miran78 Actief lid

4 apr 2011
    181
    0
    0
    NULL
    Eerbeek
    Gebruik soda voor ontvetten werkt super.
    En qua verf inderdaad watergedragen, verft minder fijn maar wel onschadelijk.

Deel Deze Pagina