Menstruatie of eisprong bloeding???

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nancy, 2 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nancy

    Nancy Bekend lid

    21 okt 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Hallo allemaal,
    Ik heb effe een vraagje.
    Mijn laatste menstruatie was op 10 oktober. De vorige cyclus had 35 dagen geduurd. De menstruatie in september heeft toen 1 1/2 week geduurt, de menstruatie werd niet minder maar heftiger. Deed pijn in mijn buik / rug en was er misselijk van.
    Ik heb toen van de huisarts een kuur van 2 weken gekregen, hij vermoedde dat het de vleesboompjes waren. Na die 2 weken kreeg ik weer een bloeding dat kwam door die kuur. Op 10 oktober werd ik weer ongesteld (35 dagen zaten tussen de eerste menstruatie dag van september en de eerste menstruatiedag van oktober)
    Ik heb op 25 oktober weer een bloeding gekregen niet zo heftig dat ik er een maandverbandje voor nodig heb, een inlegkruisje is genoeg. Deze bloeding is nog niet weg :( , maar ook niet erger geworden. Ik dacht eerst, het zal de eisprong wel zijn, maar het is nu al meer dan 1 week zo. Is dit een eisprong, of een lichte, maar lange menstruatie????
    De afgelopen week heb ook ook voortdurend buikkrampjes (steekjes) bij de baarmoeder gevoeld. :oops:
    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, met wat het zou kunnen zijn.
    Alvast bedankt voor het meedenken.

    Liefs Nancy
     
  2. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik heb hier echt geen flauw idee van.
    Maar wat ik niet begrijp, is dat de huisarts je medicijnen mee kan geven omdat hij een vermoeden heeft dat het vleesboompjes zijn.
    Zou zoiets niet eerst onderzocht moeten worden?
    Dat lijkt mij wel.
    Maar ik zou als ik jou was de huisarts nog eens vragen wat er aan de hand zou zijn, en anders om een doorverwijzing vragen, dan weet je misschien meer?

    succes
    Groetjes
     
  3. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik heb ook geen idee wat het zou kunnen zijn. Misschien kun je beter nog een keertje naar je huisarts gaan en vragen of hij het even goed na wil kijken voor hij weer wat voorschrijft. Succes!
     
  4. Nancy

    Nancy Bekend lid

    21 okt 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Ik heb in maart dit jaar een inwendige echo gehad en toen hebben ze vllesboompjes ontdekt, ik heb toen ook zo'n zelfde kuur gehad.Ik ben toen met dezelfde klachten naar de huisarts geweest als wat ik in september allemaal heb gehad.
    Nancy
     
  5. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    oww Je hebt dus wel een inwendige echo gehad.
    Maar moeten ze dat niet altijd eerst controleren?
     
  6. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Lijkt mij ook idd....Voor hetzelfde geld is het deze keer wat anders. Toch?
     
  7. Nancy

    Nancy Bekend lid

    21 okt 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Hoi meiden,
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik heb toch maar eens even naar de huisarts gebeld, de assitente kon er geen uitspraak over doen, ik moet morgenmiddag even tussen half 2 en 2 uur terugbellen, dan krijg ik de huisarts zels aan de telefoon. Ze vond het wel verstandig dat ik even belde hiervoor.
    Ik hou julli morgen wel op de hoogte.
    Groetjes Nancy
     
  8. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik ben heel Benieuwd hoe het morgen verloopt.
    Hoe je ons op de hoogte?
    En goed van je dat je er toch even achteraan beld.

    liefs
     
  9. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Heel goed! Succes en we horen het morgen wel van je ;)
     
  10. Nancy

    Nancy Bekend lid

    21 okt 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Hallo,
    Daar ben ik weer!
    Ik heb met de huisarts gebeld, hij zegt dat mijn hormonale cyclus erg overhoop ligt en dat dit wel een menstruatie kan zijn. :evil:
    Mijn vroegere cyclus voordat ik aan de pil was, was heel erg onregelmatig. Namelijk ongeveer 6 weken heel erg ongesteld zijn soms maanden niet en soms na 1 week weer 2 weken. Ik heb zelfs toen ik 16 was een jaar lang bijna continue gelekt 1 week per maand gemiddeld gezien niet gelekt. :evil:
    Mijn huisarts adviseerde me bij weer een flinke bloeding die zo pijnlijk is meteen weer aan de bel te trekken.

    Ik voel me een beetje machteloos worden, ben bijna 27 jaar met al vleesboompjes (die een innesteling trouwens niet in de weg liggen) en ook nog gestraft met om de 3 maanden botox gespoten te krijgen wegens een spieraandoening (dystonie). :oops:

    Nu moet ik weer wachten met zwanger proberen te raken na de menstruatie in december, want in de eerste week van januari krijg ik de volgende botox-spuit. Lukt het dan weer niet, dan moet ik weer wachten tot net voor de botox spuit in april. :(

    Laten we maar hopen dat ons kindje niet al te lang op zich laat wachten.

    Bedankt voor juliie reacties.

    Liefs Nancy
     
  11. melliemel

    melliemel Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    jee nancy,

    wat een gedoe zeg met al die spuiten enz. het zit je niet echt mee zeg. idd nu maar hopen dat het zwanger worden wel mee zit. ik duim in ieder geval voor je en heel veel sterkte toegewenst

    gr saskia
     
  12. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Oh zit niet mee nee! Wens jullie veel suc6!
    Waar heb je die dystonie van (dat houdt toch in te lage spierspanning/geen speirspanning?) Zijn die spuiten niet gevaarlijk voor een zwangerschap?
    X en nogmaals suc6!
     
  13. Nancy

    Nancy Bekend lid

    21 okt 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Hoi Elvira,
    Dystonie is een te hoge spierspanning. De klachten zijn continue krampen in de kuit, tenen en ook mijn vingers aan de rechterkant van mijn lijf.
    Krijg ik geen botox dan gaan de krampen niet weg. :oops:
    Na een behandeling verdwijnen de krampen na ongeveer 2 weken.
    Als ik zwanger ben sta ik continue onder controle bij de neuroloog en gynecoloog.

    Nancy
     
  14. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Poeh, da's vervelend! Ik dacht dat dys niet/geen was en te hoog hyper was. Is dit gewoon een op zich zelf staande aandoening of een symptoom van een andere aandoening? Is het ook niet te verhelpen met regelmatig fysio. Ben ergotherapeut, vandaar de interesse ;)
    X L4a
     
  15. Nancy

    Nancy Bekend lid

    21 okt 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Hoi Elvira,
    Bedankt voor je interesse. :D
    Ik zal je even kort uitleggen wat dystonie is:
    Dystonie is letterlijk vertaald: een stoornis in de spanning van een spier (= tonus). De spierspanning is vaak te hoog, maar op andere momenten weer normaal. De dystonie wordt niet alleen gekenmerkt door onwillekeurige, wisselende spierspanningen, maar ook door een stoornis in het normale samenwerken van de betreffende spieren. Daardoor ontstaan draaiende, wringende bewegingen en ook abnormale houdingen van een of meer lichaamsdelen. De dystone bewegingen kunnen in alle lichaamsdelen optreden, zowel in rust als tijdens een willekeurig uitgevoerde beweging.

    Fysiotherapie helpt niet bij mij helaas.
    Als je meer wil weten kijk dan op http://www.dystonie.nl/

    Nogmaals bedankt voor je interesse. :)
    En veel suc6 met zwanger worden. :)

    Groetjes Nancy
     
  16. bert.chantal

    19 sep 2005
    15
    0
    0
    Ook van mij, veel succes en sterkte.
    liefs chantal
     
  17. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Beste Nancy,

    Volgens mij is geen enkel vrouwenlichaam hetzelfde, dat blijkt wel uit alle verhalen die ik hier heb gelezen.

    Ik was heel recentelijk met de pil gestopt toen mij hetzelfde overkwam. De huisarts stuurde me na 3 weken continu bloedverlies naar huis met een kuur ("je hormoonhuishouding is gewoon wat in de war") maar dat mocht niet baten. Ik werd doorverwezen naar de gynaecoloog, ook die wilde me een (zwaardere) kuur geven, maar ik moest eerst even bloed prikken en een zwangerschapstest doen voor de zekerheid. En toen verscheen er een heel vaag roze streepje...
    Wat bleek..er was een zwangerschap geweest en ik had een miskraam gehad.. :confused:
    Zo zie je maar weer, er valt geen pijl te trekken op ons lichaam.
     
  18. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Het zit je echt niet mee zeg. Heb even op de site gekeken. Heb je een ernstige of milde vorm? Hoop dat het toch allemaal positief uitpakt en dat je snel zwanger raakt. Suc6 meid.
    X L4a ;)
     

Deel Deze Pagina