Goedemorgen! Ik ben nu 19 weken zwanger.. nu hoor ik dat je je kindje kan voelen en ervaren als vlinders in je buik.. Het is mijn 1e kindje en was benieuwd of iemand daar al ervaring mee had rond die periode.. ik wacht nu elke dag in spanning maar voel nog niks... probeer al met mijn hand ons kindje te zoeken ..maar helaas. Misschien ben ik wat te ongeduldig haha. Ik was even benieuwd of hier ook meiden zijn die rond die periode of later pas hun kindje voor het eerst voelde.
Weet je welke kant je placenta ligt? Bij mij lag hij bij J. aan de achterkant tegen mn rug aan en nu ook weer. Daardoor kan je het ook sneller voelen. eerst denk je 'oh dat waren mn darmen' maar daarna voel je het steeds vaker haha. Sterkte nog met wachten! J. voelde ik met 15 weken en deze met 13 weken.
Hihi ik heb precies het zelfde, proberen geduldig te blijven het komt vanzelf ( zeg ik mevrouwtje ongegeduld )
het vlinder gevoel kreeg ik met 13 weekjes, placenta lag toen onder. De echte schopjes kwamen met 18 of 19 weekjes.... Sinds dien lag de placenta voor en kon ik toch goed de kleine voelen eigenlijk geen idee waar hij erna is gaan liggen.... Spannend he, is echt geweldig dat gevoel!!
Zelf voelde ik mijn kindjes al eerder in de zwangerschap (beiden rond 13 weken al, bij de een lag de placenta achter en bij deze voor), maar echt schopjes werden het inderdaad pas vanaf een week of 18/19. Daarvoor had ik alleen af en toe een kriebeltje of plopje. Maar ik ken ook meiden die het nu pas met 24 weken voelen. Het ligt een beetje aan je lichaamsbouw en hoe je placenta en het kindje liggen. Wat ik altijd deed/doe als ik de beeb wil voelen is plat op mijn rug gaan liggen, goed diep in en uitademen en een hand op mijn buik leggen. En dan het liefst 's ochtends voor je opstaat of 's avonds voor je gaat slapen, dan is het kindje het meest actief. Grote kans dat je dan 'iets' voelt. En als je het vaker herhaalt zul je op een gegeven moment het gevoel gaan herkennen Maargoed het hoeft dus niet perse, sommigen voelen hun kindje pas later.
Ik voel onze kleine vanaf week 18. Soms voelde ik haar een paar dagen weinig tot niet maar nu is ze elke dag heel actief. Ze reageert op de stem van mijn vriend en op het muziekdoosje, zo grappig. Ik voel haar altijd rechts en soms iets naar boven. Ik hoop dat je jouw kleintje ook snel gaat voelen
Ik voelde ons zoontje met 19 weken en 2 dagen.. Was al weken op zoek, maar niks en toen ik hem eenmaal voelde was het duidelijk dat hij dat was.
Beetje verschillend denk ik per zwangere vrouw. Ik voelde ons eerste kindje pas met 22 a 23 weken. Bij mn 2e de eerste keer bij 14 weken en daarna niet meer tot 18 weken en 4 dagen. Bij een 2e weet je wat je moet voelen, daarom ook dat de meeste vrouwen bij hun 2e het sneller zullen voelen.
Ik voelde bij 15 weken de eerste plopjes....(2e zwangerschap) Het kan best zijn dat je nog een weekje geduld moet hebben hoor.... Hopelijk snel de vlinders in je buik!
Hier voelde ik uk pas met 22 weken. Mijn placenta ligt aan de voorkant. Als je op de linkerzij gaat liggen schijnt de doorbloeding beter te worden en de kans als je je kindje kunt voelen groter. Bij mij werkt het meestal wel. Lekker genieten straks als je de kleine kunt voelen, vind het echt helemaal geweldig!!
Rond de 15-16 weken voelde ik zelf regelmatig een kriebel, af en toe kreeg ik zelfs de neiging om aan mijn buik te krabben omdat het kietelde Nu sinds 1,5 week ongeveer kan ik het ook aan de buitenkant voelen en vl heeft haar nu ook al een paar keer voorzichtig voelen bewegen. Ze beweegt ook al een beetje naar onze handen toe en het worden steeds stevigere bewegingen, af en toe word ik er zelfs wakker van als ze tekeer gaat
Een eerste kun je gaan voelen vanaf de 18e tot 22e week, gemiddeld gesproken! Ik had bij de eerste de placenta voorliggen, maar voelde toch al met 18 weken precies de eerste bewegingen. Wel twijfelde ik eerst even, maar later op de dag was ik er echt zeker van. Mijn zusje voelde haar kindje pas met 27! weken. En die kwam al met 34+5 (HELPP-syndroom) dus zij heeft er in die zin niet lang van kunnen genieten
Hey Thanks.. iedereen voor de leuke reacties.. Goh.. ik weet eigenlijk niet waar de placenta ligt.. ik heb met 13 weken mijn eerste echo gehad en vond het zo mega bijzonder dat het niet eens bij mij op kwam omdat te vragen... Vorige week weer naar de verloskundige geweest en hebben we weer even naar het hartje geluisterd.. Echt mooi. haha en we hoorden hem/haar ook schoppen.. dus er is wel degelijk leven haha.. maar goed ik voel nog echt helemaal niks.. geen plopjes, geen vlinders.. zucht . alleen af en toe een steek (oprekken banden) en af en toe last van mijn darmen.. 7 maart heb ik mijn 20 weken echo.. (hopelijk dat alles goed is..) en dan zal ik dat ook vragen waar de placenta ligt. En idd gewoon maar wachten wachten en nog eens wachten hahahaha. Zo te lezen ben ik niet de enige ongeduldige
Helpp syndroom?? Dat klinkt niet best... Sneu hoor.. net gebeurd of al even geleden..? Ik ben heel benieuwd.. misschien zijn er bij mij wel kenmerken maar nog niet duidelijk en herken ik ze niet. toen we bij de vk waren en naar het hartje gingen luisteren hoorde we hem wel schoppen.. dus actief is hij/zij wel..
Orrenzo, het komt vast goed! Ik voelde het voor het eerst 's avonds op bed. Toen ik op mn zij lag. Ik voelde wat gerommel in mn buik, de kant die tegen het bed geduwd lag. Zeker de eerste keren heb je echt zo iets van: voelde ik nou wat? En als je dat een aantal keren hebt gehad ga je het steeds vaker voelen en krijg je vast een enorme glimlach op je gezicht! De verloskundige zei bij mij dat je het vanaf 22 weken wel zou moeten voelen (ik voelde het zelf wel wat eerder)
Spannend hè, dat wachten op de eerste bewegingen! Ik voelde de baby al rond de 14 wk, zo'n heel lichte "aai" langs de binnenkant van mijn buik. Omdat ik nogal behoorlijk goed functionerende buikspieren heb, is er aan de buitenkant (bijna 24 wk nu) nog niets te bespeuren. Hangt ook een beetje van de ligging van je baby af. Mijn lieve baby schopt vooral richting mijn rug en mijn maag.... nou dat voel je heus, maar niet aan de buitenkant. haha
Hey, Wanneer ben jij uitgerekend? We lopen dan wel heel erg gelijk!! Ik was zondag 19 weken... Vorige week maandag (18w+2) zat ik bij de vroedvrouw en vroeg ze me of ik al iets voelde. Helaas was dat niet het geval! Ik kon het bijna niet geloven toen ik maandagmiddag op bezoek was bij iemand en plots een plofje voelde en eigenlijk echt wel overtuigd was dat dat de baby was! Op den duur ben ik specifiek op dat gevoel gaan letten en heb het vorige week echt wel al heel vaak gevoeld. En het is inderdaad zalig! Voor mij voelt het absoluut niet aan als kriebelen of golfjes of vlinders. Je kan het best vergelijken met lucht in je darmen... Heel stom om te zeggen maar had dat gevoel dus de week ervoor ook wel al maar toen was het gewoon nog niet zo duidelijk (is ondertussen wss wel weer gegroeid) waardoor ik dacht dat het mijn darmen waren en niet mijn baby Maar niemand had voor mij dat gevoel op die manier al beschreven dus misschien kan je het er nu wel uitfilteren... Veel succes en ik duim alvast dat het snel gaat gebeuren!! Een tof weetje is ook dat eens je het voelt je niet nog eens dagen moet wachten op de volgende keer! Ik dacht dat dat langzaamaan zou gaan maar dat is helemaal niet zo! Je mag direct al verschillende sessies per dag verwachten
Hey Willow133, Ben vet jaloers op jou hahaha. Ik heb gisteren weer gewacht op een reactie maar helaas. volgens de uitgerekende datum moet ik nu 4 dagen in week 19 zitten. Maar helaas.. Ik heb hem 2 weken geleden bij de VK wel horen schoppen toen we naar het hartje gingen luisteren maar voel nog niks.. Ik weet niet hoe slank je bent maar ik ben een beetje stevig.. nou ja dat wil zeggen ik woog zo'n 75 kilo voor mijn zwangerschap. ik ben wel wat breed op mijn heupen.. ik weet ook niet of dat er iets mee te maken kan hebben. Maar mijn buikje groeit wel mooi naar voren.. en ik heb nu wel een paar dagen heel licht zeuren de buikpijn.. maar dat kan ook van mijn darmen komen.. We hebben veel feestjes gehad de afgelopen dagen en van te veel snoeperij (gebak ed) beginnen mijn darmen te protesteren dus.. dat kan het ook zijn.. eet overigens weer lekker gezond Maar goed.. ik weet dus niet of je figuur of waar de placenta ligt er mee te maken zou hebben.. maar ik hoop dat ik binnenkort hetzelfde als jou mag ervaren.. Ik begin dan te twijfelen of het wel goed gaat daarbinnen in.. Mijn vriend zegt al van dat ik me niet zo druk moet maken.. je hebt nog steeds last van gevoelige borsten en geen bloedverlies gehad.. Ach ja dat is ook zo.. maar goed. je leest op dit forum dat er al veel meiden zijn die het al eerder voelen dan 19 weken.. dus ja.. afwachten maar.. wel leuk te lezen dat we bijna gelijk opgaan met de zwangerschap. Wanneer ben jij uitgerekend? Ik op 22-07-2013.