Ik zat vanmorgen bij de dokter en mijn dochtertje had een beetje n vies neusje, had geen zakdoekje bij de hand dus ja.. dan maar een beetje met je vinger. Komt er zo'n vrouw aan wat uitgebreid mijn dochters neus gaat poetsen met een zakdoek en dan roepen, kijk mama zo moet dat. Nou misschien heel aardig bedoeld, maar ik had meteen zoiets van vrouw, waar bemoei je je mee Daarna liep m'n dochtertje zo een beetje rond en die vrouw loopt zo met haar naar de speeltafel en pakt haar op haar schoot. Is het erg overdreven dat ik dit niet zo normaal vind.. Heel aardig bedoeld allemaal, maar ik was er niet zo blij mee En ik de schijterd durf dan nix ervan te zeggen, maar reageer ik dan stom of wat zouden jullie doen?
Tja, mijn dochter zou het gelijk op het krijsen zetten denk ik, als een vreemde haar zomaar opppakt of aan haar zit! Maarrrrrr, ik vind het ook niet echt normaal dat die vrouw dat zomaar doet en dan vooral met die opmerking "kijk mama, zo moet dat". Ggrrrrr, mensen zijn steeds brutaler tegenwoordig.
dat ze zomaar de neus van jou dochter gaat poetsen vind ik ook niet kunnen,ze kan jou ook een zakdoekje aanbieden... komt toch heel anders over... op schoot nemen .. tja ik zou het ook niet prettig vinden, toen ik vorige week bij de dokter was liep mijn zoontje met een speeltje naar een vreemde toe en wij hij met diegene spelen en die nam hem ook op schoot... tja ik vond het niet leuk... maar zoonlief doet het zelf, en ik heb er zicht op.
Beetje gek van die vrouw ja. Het was van die vrouw netter geweest als ze aan jou had gevraagd of je een papieren zakdoekje wilde. Beetje raar om dat zomaar te doen. Was het ook een vies verfrommeld papiertje of was het een schone? Ik zou niet weten hoe ik zou reageren. Ik zou misschien 'dankjewel' zeggen maar toch bij mezelf denken als jou van: waar bemoei je je mee?
Ja het was gelukkig een schoon doekje, anders had ik er zeker iets van gezegd! Heb wel dankje gezegd, maar had idd liever dat ze me eentje had aangeboden en van mn kind was afgebleven.. Verder is mn dochter totaal niet bang voor vreemden dus ze gaat er vaak zelf heen, maar dan nog.. ik zou nooit een vreemd kindje zomaar op schoot gaan pakken, ik vind dat gewoon niet kunnen.
Ik denk dat ik, ondanks dat ik niet op m'n mondje gevallen ben, me toch behoorlijk overrompeld zou voelen op zo'n moment... Was die vrouw wel helemaal 100? Ik vind het zelf nogal raar als mensen zich op die manier bemoeien met andermans kind...
aah is toch lief bedoeld, misschien komt ze wat lomp over... dat op schoot zitten vind ik wel een beetje raar ja... kan ze ook eerst vragen of je kindje naast haar neerzetten... daar had ik dan wel wat van gezegd!
@mijkeltje, nee ik ben ook normaal niet zo snel op mn mondje gevallen, maar in dit geval wist ik echt niet hoe ik moest reageren.. durfde er ook niets van te zeggen haha
Nou ik vind dat erg brutaal en opdringerig. Dat ze zelf je dochter haar neusje afveegd, ik zou je gewoon een zakdoek hebben gegeven als ik had gezien dat je er zelf niet 1 had. Verder zou ik misschien ook wel spelen, als de situatie zich zo voordoet, maar zou zeker niet je dochter ongevraagd op schoot nemen. Je dochter mag dan klein zijn, maar dan hoeft nog niet iedereen aan haar te zitten. En dan die opmerking "Zo moet dat mama" Pardon?, lekker denigrerend. Zou alleen niet weten hoe je daar op reageren kan, zou ikzelf ook heel moeilijk vinden. Nou er zijn hier vast dames die wel weten hoe te reageren Ik blijf ook even meelezen.
Als het een oude dame is zou ik het niet erg vinden. Maar van iemand onder de 65 jaar vind ik het wel een beetje raar.
nou ja zeg! het is vast heel lief bedoeld maar ik vind het heel raar en had het ook echt niet leuk gevonden. En dan die opmerking die ze plaatst net of jij niet weet wat je moet doen. Ook raar dat ze je dochter op schoot nam. Misschien heef ze zelf geen kinderen/kleinkinderen en doet ze het zo. Ik weet ook niet of ik wat zou durven te zeggen, ben op zo'n moment ook echt een schijterd.
ik had het niet laten doen...ik doe het ook niet bij een ander en wil het absoluut niet dat iemand de neus afveegt of op schoot neemt...had me kind gewoon bij bij mezelf terug genomen
@bosi333ie vrouw was ongeveer rond de 50 denk ik. En die opmerking van dr vond ik idd ook niet leuk. Alsof ik niet weet hoe t moet, jeetje...
Aarggrrr, nee, als ze bijv. zou zeggen 'ik heb nog wel een zakdoekje' en dat zou geven, zou ik het heel anders vinden. Een beetje je kind haar neus poetsen en er nog zo'n opmerking achteraan plaatsen...tjongejonge, bemoei je er niet mee.
Nou sorry hoor is misschien lief bedoeld maar komt anders NOGAL denigerend over! "Zo moet dat mama" JA dat weet mama ook wel zeg! Tjee... Zou ik dus wel gezegd hebben en ik denk op zo'n manier dat ze mn kind ook niet meer op schoot zou hebben genomen. En dat vind ik idd ook wat te familiar. Dat ze als het zo uit komt even met dr speelt of dr met iets helpt ok. Is bij ons bij de dokter ook gedaan, en vond ik ook geen probleem verder! Ons meisje is ook heel vriendelijk naar alles en iedereen en 9 vd 10 x totaal niet verlegen. Maar dan wel op HAAR pas en niet als anderen vinden dat ze wel even wat met haar kunnen doen.
mijn gedachte was gelijk dat ze ongewenst kinderloos is (of kleinkindloos), iets die richting op. ik zou heel boos worden, mensen moeten van andersmans kind afblijven, of het in ieder geval netjes vragen!!!
mijn dochter zet het al op een krijsen als een vreemde naar haar wijst, laat staan dat ze in de buurt van haar neus komen ik vind het ook echt brutaal en ik zou er wat van zeggen, als zij zegt "kijk mama zo moet dat" dan zou ik er overheen zeggen "dat weet mama wel maar mama heeft even geen zakdoekje" vervolgens had ik met dochter weggepakt.